F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20163 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:31,683--22
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:31,7230,0400,04013
3.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:32,1040,4210,38118
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:32,1600,4770,05614
5.77Valtteri BottasWilliams FW381:32,6750,9920,51518
6.8Romain GrosjeanHaas VF-161:33,0821,3990,40714
7.26Daniił KwiatRed Bull RB121:33,1131,4300,03110
8.21Esteban GutierrezHaas VF-161:33,3371,6540,22414
9.19Felipe MassaWilliams FW381:33,3631,6800,02618
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:33,5191,8360,15620
11.9Marcus EricssonSauber C351:33,5691,8860,05016
12.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:33,6171,9340,0489
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:33,7042,0210,08712
14.47Stoffel VandoorneMcLaren MP4-311:33,7442,0610,04011
15.33Max VerstappenToro Rosso STR111:33,7782,0950,03420
16.55Carlos SainzToro Rosso STR111:34,0032,3200,22520
17.12Felipe NasrSauber C351:34,0132,3300,01015
18.27Nico HulkenbergForce India VJM091:34,1282,4450,11516
19.11Sergio PerezForce India VJM091:34,2812,5980,15315
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:34,4242,7410,1439
21.88Rio HaryantoManor MRT051:35,5463,8631,12215
22.94Pascal WehrleinManor MRT051:35,7244,0410,17816
107% najlepszego czasu: 1:38,101


Sebastian Vettel odnotował najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu. Za plecami Niemca znaleźli się w tabeli rezultatów Raikkonen i Rosberg.

Największe zainteresowanie wzbudziło na początku zajęć pojawienie się w bolidzie Williamsa nowego nosa oraz skomplikowanego technicznie przedniego skrzydła, które po wczorajszej wysyłce na czas dotarło do Manamy. Brytyjska ekipa już przy pierwszym wyjeździe Massy na tor użyła farby do badania przepływu powietrza, rozpoczynając testy nowego rozwiązania.

Dziesięć minut po rozpoczęciu sesji Ricciardo ustanowił pierwszy rezultat dnia, wykręcając 1:34,726s. Wynik ten został szybko pobity przez Pereza i Hulkenberga. U progu trzeciego treningu w większości bolidów znajdowały się pośrednie oraz miękkie opony Pirelli. Właśnie na tych ostatnich identyczne czasy wykręcili zajmujący ex aequo drugie miejsce Hamilton i Rosberg.

Chwilę po tym Jenson Button zgłosił niepokojący dźwięk pracy jednostki napędowej, po czym skierował swego McLarena do alei serwisowej. Na dziwną pracę silnika narzekał także Verstappen – zespół nakazał mu jednak pozostanie na torze. Około 15:20 czasu lokalnego na czoło tabeli wysunął się Bottas, który na supermiękkich oponach ustanowił 1:33,042. Niedługo później liderem klasyfikacji był już jednak Kimi Raikkonen z czasem 1:32,863 osiągniętym w trakcie przejazdu na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli. Około półmetka zajęć, Kwiat mocno zblokował koła na dohamowaniu do dziesiątego zakrętu, co nie przeszkodziło mu w awansie na dziewiąte miejsce, tuż przed duet kierowców Renault.

Około pięć minut później Gutierrez przekazał swemu zespołowi przez radio, że jest blokowany na torze przez Hamiltona – „Nie mam pojęcia, co on wyprawia” – mówił swemu inżynierowi zawodnik Haasa. Wkrótce Carlos Sainz poinformował stanowisko Toro Rosso o przebitej oponie, zjechał do alei serwisowej, a jego bolid został wepchnięty przez mechaników do garażu.

Na dwadzieścia minut przed zakończeniem zajęć , Stoffel Vandoorne miał na swoim koncie wyłącznie okrążenie instalacyjne. Po krótkiej chwili bolid Belga został jednak opuszczony z podnośników, a ten mógł przystąpić do realizacji programu, który o tej porze standardowo zakładał symulację kwalifikacji. Dążąc do uniknięcia sytuacji podobnej do tej, jaka w piątek przytrafiła się w drugim treningu Sebastianowi Vettelowi, Ferrari zdecydowało się na wprowadzenie przed sobotnimi jazdami modyfikacji nakrętek oraz piast kół.

Tuż przed startem ostatnich piętnastu minut, temperatura toru wynosiła 38 stopni Celsjusza – była to najwyższa wartość osiągnięta w trakcie tego weekendu, ale nadal niższa o tych, z jakimi kierowcy i zespoły zmagały się rok temu. Vandoorne pokonał pierwsze mierzone okrążenie na kmplecie pośredniego ogumienia, uzyskując osiemnaste miejsce po nie najlepszym przejeździe dwóch pierwszych zakrętów.

Po założeniu supermiękkiej mieszanki Rosberg podniósł poprzeczkę do poziomu 1:32,104s. Hamilton po raz kolejny musiał ustąpić swemu koledze z zespołu, notując wynik o około 0,6s gorszy od lidera tabeli. Dziewięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Raikkonen osiągnął najlepszy rezultat – 1:31,723, również na oznaczonym czerwonym kolorem ogumieni, by wkrótce ustąpić nieznacznie miejsca Vettelowi (1:31,683s). Z dobrej strony prezentowali się także kierowcy Haasa, zajmujący pozycje piątą i szóstą (późniejszy spadek na szóstą i ósmą). Niespodzianki tym razem nie sprawił McLaren: Button zakończył sesję z trzynastym, a Vandoorne – czternastym czasem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,5m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 02.04.2016 15:11[!]
Mercedes się nie wysilał, jak sądzę.
Mr President, 02.04.2016 15:30[!]
Może nie powinno się tego porównywać, w końcu inne warunki, ale w drugim treningu Rosberg wykręcił czas prawie 0,7s sekundy lepszy niż Vettel w FP3. Jeśli to jest maksimum, na jakie stać Ferrari, nadal średnio to wygląda.
mikonegatio, 02.04.2016 15:48[!]
@Mr President Wczoraj były inne warunki "ekspercie"...
Sgt Pepper, 02.04.2016 16:03[!]
Nie ma się o co kłócić. Za godzinę będzie wszystko jasne. Ja stawiam na Mercedesa.
iceneon, 02.04.2016 16:17[!]
Cytat Sgt Pepper :
Ja stawiam na Mercedesa.

Niezły z Ciebie ryzykant!
badyl, 02.04.2016 16:36[!]
Cytat mikonegatio :
@Mr President Wczoraj były inne warunki "ekspercie"...

Mógłby moderator uspokoić tego trola, to już jest próba szydzenia z innych użytkowników.
macieiii, 02.04.2016 16:45[!]
Po transferze Hamiltona i Vettela chyba Grosjean najmocniej skorzystal zmieniajac zespol. Nie dosc ze uwolnil sie od bankrutujacego Lotusa i silnika Renault w tym sezonie to tyglada ze jest w stanie osiagac podobne wyniki bedac na celowniku Ferrari
Sgt Pepper, 02.04.2016 18:27[!]
@iceneon

Ekhhmmm, no i? Co powiesz teraz? ;) Czasem ryzyko się opłaca.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca