F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20163 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Podczas wieczornych kwalifikacji Lewis Hamilton pokonał swego zespołowego partnera – Nico Rosberga i zapewnił sobie prawo do rozpoczęcia wyścigu o Grand Prix Bahrajnu z pole position.

Q1

Po testach z trzeciego treningu, Williams podjął decyzję o pozostawieniu w bolidzie Maasy nowego nosa i skrzydła bolidu FW38. Już na dwie minuty przed startem Q1, u wyjazdu z alei serwisowej ustawił się Sebastian Vettel, wkróce dołączyli do niego także Lewis Hamilton, Nico Rosberg oraz Kimi Raikkonen – wszyscy wyposażeni w opony wykonane z supermiękkiej mieszanki.

Przed rozpoczęciem procesu eliminacji, najlepszym czasem legitymował się Nico Rosberg (1:31,325s). Za Niemcem znajdowali się Hamilton, Vettel oraz Bottas, a czołową piątkę uzupełniał Raikkonen. Jako pierwszy z dalszej walki odpadł Felipe Nasr. Chwilę przed tym strefę spadkową opuścił przejeżdżający pierwsze tego wieczora pomiarowe okrążenie Carlos Sainz. Kolejnym kierowcą, który pożegnał się z dalszym udziałem w czasówce okazał się Rio Haryanto z Manora.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom głównego inżyniera Renault – Alana Permane, Kevin Magnussen pokonywał kolejne okrążenia i utrzymywał się w walce aż do zakończenia sesji na dziewiętnastym miejscu (pozycję wyżej od Jolyona Palmera), mając jednak pełną świadomość rozpoczęcia niedzielnego wyścigu z alei serwisowej. W międzyczasie w czołówce Ricciardo przesunął się na trzecią lokatę.

To, kto uzupełni grono pechowców wiadome było już na trzy minuty przed zakończeniem Q1 – Perez znalazł się w sytuacji, w której nie był już w stanie pokonać kolejnego okrążenia, a Ericsson przebywał w garażu Saubera. Nie mając większych szans na nawiązanie rywalizacji z bolidami środka stawki, z pokonywania kolejnych kółek zrezygnował także Pascal Wehrlein.

Q2

Krótko przed rozpoczęciem Q1 w kolejce do wyjazdu na tor ustawili się Kimi Raikkonen oraz dwójka zawodników Mercedesa. Doszło jednak do sporego zamieszania, gdy pomimo wybicia przewidzianej godziny startu, na sygnalizatorze nie zapaliło się zielone światło. Drugi blok czasówki wystartował więc dopiero na sygnał wydany flagą przez marshala zajmującego miejsce u końca pit wall .

Tym razem najszybsze okrążenie pokonał nie Rosberga, a Hamilton (1:30,039s). Przed synem byłego mistrza świata znalazł się jeszcze Sebastian Vettel. W międzyczasie, gdy normowała się sytuacja w czubie tabeli, na drugim jej końcu ruszała procedura eliminacji, której pierwszą ofiarą padł trapiony pechem od GP Australii Daniił Kwiat. Kolejnym, który odpadł z walki był Jensoin Button – Brytyjczyk szybko zrezygnował z walki o poprawę rezultatu, zjeżdżając do alei serwisowej. W ślad za nim poszedł także Esteban Gutierrez – kierowca Haasa zakończył czasówkę na trzynastej lokacie.

Vandoorne spędził swoje ostatnie minuty kwalifikacji śledząc wyniki w garażu McLarena. Łamiąc schemat o awans walczył zagrożony spadkiem Nico Hulkenberg. Dzięki szybkiemu okrążeniu kierowca Force India wskoczył na ósme miejsce, spychając do strefy spadkowej Carlosa Sainza, Maxa Verstappena oraz świetnie dysponowanego w ten weekend Romaina Grosjeana. Cała trójka do końca przebywała w alei serwisowej. Na wyjazd na tor w ostatnich minutach zdecydowali się jeszcze kierowcy Williamsa. Zarówno Valtteri Bottas jak i Felipe Massa pewni byli już jednak awansu do Q3.


Q3

Do walki od razu przystąpiły dwie pary kierowców: Vettel z Raikkonenem i Hamilton z Rosbergiem. W bolidach Ferrari i Mercedesa znalazły się nieużywane wcześniej komplety supermiękkiego ogumienia. Podczas gdy Rosberg przejechał kolejne tego weekendu bezbłędne okrążenie i wykręcił rezultat poniżej bariery 1min30s, Hamilton zaliczył szeroki wyjazd poza tor wjeżdżając na prostą startową. Wynik Brytyjczyka pozwolił mu mimo wszystko na osiągnięcie pułapu czwartego miejsca, za prowizorycznym zdobywcą pole position – Rosbergiem, a dalej Vettelem i Raikkonenem.

Pierwszym wyeliminowanym kierowcą stał się Nico Hulkenberg. Z dalszej jazdy zrezygnował także bardzo szybko Daniel Ricciardo oraz kierowcy Williamsa. Na dodatkowe przejazdy zdecydowali się jedynie kierowcy Mercedesa oraz Ferrari, walczący o dwie najwyższe linie na starcie.

W trakcie decydujących okrążeń w walce o pole position, Raikkonenowi i Vettelowi nie udało się poprawić rezultatów okrążeń. Pomimo wcześniejszego błędu Hamilton wzniósł się na wyżyny swoich możliwości, schodząc do poziomu 1:29.493s. Rosberg nie był w stanie odpowiedzieć na rezultat trzykrotnego czempiona Formuły 1, kończąc czasówkę na drugim miejscu ze stratą 0,077s.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,8m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
mikonegatio, 03.04.2016 10:49[!]
@robekbielsko Bo ja snuje prognozy na cały sezon, a nie na jeden wyścig + kwal następnego. Myślałem, że to oczywiste, ale jak widać niektórym trzeba łopatologicznie wszystko tłumaczyć.
robekbielsko, 03.04.2016 11:24[!]
No tak, teraz piszesz; "Bo ja snuje prognozy na cały sezon..." a wczoraj pisałeś "dzisiaj widzimy kto miał rację..." Zapytam więc, miałeś rację czy dopiero będziesz ją miał?
Aeromis, 03.04.2016 11:31[!]
@mikonegatio
Prognozujesz scenariusze które mogą się spełnić. Takich scenariuszy są setki i każdy z nich może się spełnić. Bez rzetelnych argumentów i przewidywanego czasu takie prognozy wyglądają jak to wyssane z palca brednie. Ja napiszę że posiadający ten sam silnik Ferrari, acz słabszy bolid Felipe Nasr może być lepszy niż Kimim Raikkonenem.
Brzmi absurdalnie? tyle że tak było już w Australii.
Jeśli nie podasz logiki którą się kierowałeś to wyglądasz jak Jasio który odgadł wynik działania matematycznego, ale nie jest w stanie stwierdzić "dlaczego" i wiesz mi że Jasio za dobrze nie wygląda (słychać chichot).
mikonegatio, 03.04.2016 11:55[!]
@robekbielsko No jak widać miałem rację z tym, że HAAS jest bardzo mocne i stać ich na podium przy sprzyjających okolicznościach. Nie trzeba czekać do końca sezonu z oceną czy miałem racje czy nie. Spotykam się często z wyrzutami pod moim adresem, że airbox Mercedesa jednak się sprawdził itd i że ośmieszyłem się tym. W takim razie ja pytam się was: Dlaczego nie spojrzycie na suche liczby i nie przyznacie mi racji, że Mercedes faktycznie ma zadyszkę względem zeszłego sezonu? Przecież jak byk jest, że ich przewaga nad Ferką(tą należącą do Seba) jest o wiele mniejsza niż rok temu. Naprawdę dziwią mnie wypowiedzi wielu z was bo ja odnoszę wrażenie, że to raczej wy powinniście posypać głowe popiołem i przyznać, że ktoś miał od was lepsze rozeznanie i tyle. To nie jest też żaden grzech przewidzieć coś źle. Wszyscy jesteśmy ludźmi i wszyscy możemy się mylić, ale wybaczcie, takie zacietrzewienie jakie paru z was prezentuje serio nie wygląda najlepiej.
robekbielsko, 03.04.2016 12:13[!]
@mikonegatio patrzę na suche liczby i nie widzę żeby Ferrari było przed Mercedesem tak jak prognozowałeś. HAAS jest bardzo mocny jako debiutant, bo w porównaniu do całej stawki to jest gdzieś w środku, a przypuszczam, że jako nowy zespół to w trakcie sezonu będą tracili tempo względem pozostałych. Mylić się jest ludzką rzeczą, ale sztuką jest się do tego przyznać.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca