|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio do Brasil 2016 | 13 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:12,271 | - | - | 41 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:12,301 | 0,030 | 0,030 | 40 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:12,761 | 0,490 | 0,460 | 47 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:12,789 | 0,518 | 0,028 | 43 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:12,828 | 0,557 | 0,039 | 43 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:12,928 | 0,657 | 0,100 | 45 |
7. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:13,002 | 0,731 | 0,074 | 45 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:13,047 | 0,776 | 0,045 | 24 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:13,299 | 1,028 | 0,252 | 42 |
10. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:13,440 | 1,169 | 0,141 | 19 |
11. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:13,572 | 1,301 | 0,132 | 18 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:13,689 | 1,418 | 0,117 | 46 |
13. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:13,801 | 1,530 | 0,112 | 47 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:13,918 | 1,647 | 0,117 | 38 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:14,074 | 1,803 | 0,156 | 35 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:14,109 | 1,838 | 0,035 | 47 |
17. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:14,309 | 2,038 | 0,200 | 40 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:14,317 | 2,046 | 0,008 | 46 |
19. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:14,436 | 2,165 | 0,119 | 43 |
20. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:14,558 | 2,287 | 0,122 | 42 |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:14,695 | 2,424 | 0,137 | 21 |
22. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:14,958 | 2,687 | 0,263 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,330 |
|
|
Już w ten weekend Nico Rosberg może zapewnić sobie tytuł mistrza świata. Pozornie w dość łatwy sposób. Wystarczy, że wygra niedzielny wyścig. Brzmi stosunkowo prosto, jednak Lewis Hamilton z pewnością nie złoży broni do ostatniego okrążenia wyścigu na torze Interlagos. Jednak zanim walka rozgorzeje na dobre, każdy musi się przygotować i do tego idealnie służył dzisiejszy drugi trening.
Sesja rozpoczęła się przy idealnej słonecznej pogodzie. Szybko do kręcenia czasów wzięli się kierowcy Haasa i Renault i już po 4 minutach mieli na swoim koncie wyniki w okolicach 1:15. Reszta stawki również szybko do nich dołączyła i dominował wybór pośredniej i twardej mieszanki opon. Tymczasem pierwszą ofiarą trudnych zakrętów Interlagos był Marcus Ericsson, który obrócił się w ósmym zakręcie.
Zanim na torze na dobre zadomowiły się Mercedesy, na czele mieliśmy Red Bulla. Jednak Rosberg na pośredniej mieszance wykręcił 1:13,355, co dało mu w tym momencie pierwsze miejsce. Szybciej od Niemca pojechał Hamilton, o niemal 0,2 sekundy. Pierwszym zawodnikiem na miękkich oponach był Daniel Ricciardo. Australijczyk pokonał okrążenie w czasie 1:12,828 dzięki czemu wskoczył na pozycję lidera. Co ciekawe, chwilę później o włos pokonał go Felipe Massa. O kolejny ułamek sekundy lepiej pojechał Bottas, co dało Williamsowi przez chwilę dwa pierwsze miejsca.
Gdy na torze ponownie pojawił się Mercedes, schemat się powtórzył. Najpierw na pierwsze miejsce wskoczył Rosberg, a później o 0,030 sekundy lepiej pojechał Hamilton. Ferrari tymczasem po przejazdach na miękkich oponach meldowało się za Red Bullem na siódmej i ósmej pozycji.
Gdy nastąpiły długie przejazdy symulujące wyścig, pecha zaliczył Alonso. Jego jednostka napędowa ponownie odmówiła posłuszeństwa. Nie weselej było po stronie garażu Jensona Buttona. U Anglika wystąpił problem z czujnikiem w skrzyni biegów, co uziemiło go w garażu. Jednak spora część stawki borykała się problemami. Wiele bolidów ulegało przegrzaniu. EKipy spodziewają się jednak jutro ochłodzenia, co może pomóc radzić sobie z gorącymi samochodami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|