F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201627 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): To był świetny dzień. Nie mieliśmy żadnych poważnych kłopotów. Pierwszy wyjazd w drugim treningu nie był idealny, gdyż był spory tłok. Jednak później udało się wykręcić niezły czas. Nie perfekcyjny, ale wystarczający. Wykonaliśmy sporo pracy na krótkich i długich przejazdach. Jestem naprawdę zadowolony z samochodu i jesteśmy w dobrej sytuacji. Pole position to cel na jutro. Od dawna go tutaj nie osiągnąłem, jednak jestem tu szybko, a samochód jest świetny, więc musimy się mocno skupić.

Nico Rosberg (P2/P2): Niezły początek weekendu. Od samego początku poszliśmy w dobrą stronę z balansem. Zawsze ciekawie jest przejść z gorących warunków do chłodniejszych w drugiej sesji. Opanowanie tego możemy być wyzwaniem, ale nasz samochód pracował dobrze w każdych warunkach. "Graining" na przednich kołach gdy jest chłodniej to największy problem i musimy się dobrze przygotować do wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P5/P3): Jestem dość zadowolony z dzisiejszego dnia. Oczywiście niezbyt idealna jest awaria skrzyni biegów, jednak nie jestem zmartwiony i nie powinno mieć to wpływu na resztę weekendu. Ogólnie to był bardzo dobry piątek. Pierwszy trening był dość trudny, mieliśmy problem z gorącym torem. Jednak drugi był dobry, gdy wszystko się schłodziło. Na długim przejeździe miałem nieco problemów z przodem, może pojechałem zbyt agresywnie, jednak ogólnie bolid prowadził się dobrze. Szczerze mówiąc myślę, że powinniśmy mieć dobre tempo. Miejmy nadzieję, że w kwalifikacjach samochód poprowadzi się tak samo.

Kimi Raikkonen (P7/P6): Dzisiaj zaliczyliśmy normalny piątek. Bolid prowadził się dość dobrze, po prostu nie udało mi się złożyć okrążenia, jednak ogólnie był to typowy dzień. Nasze opony ulegały "grainingowi", aczkolwiek to normalne w pierwszy dzień na torze. Nie był to duży problem i zmieni się to do wyścigu. Teraz musimy popracować w kilku miejscach i będzie ok.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Max Verstappen (P3/P4): Mój ostatni piątek na torze w tym roku nie był zły. Mieliśmy kilka problemów z bolidem, co oznaczało, że musieliśmy anulować ostatni przejazd, by sprawdzić samochód. Nic nie jest popsute i nie ma czym się martwić, po prostu chodziło o bezpieczeństwo. W pierwszych sesjach przyczepność zawsze jest problemem, jednak zdecydowanie lepiej było w drugim treningu, gdy tor był czystszy. Ultra-miękka mieszanka szybko się zużywa, jednak miękka spisuje się dobrze. Ferrari wygląda na mocne ale my również. Na szybkim kółku trafiłem na tłok na torze, więc jestem przekonany, że będę konkurencyjny. Ogólnie w tym sezonie poprawiamy się w sobotę w stosunku do piątku, więc myślę, że jutro będzie dobrze.

Daniel Ricciardo (P4/P5): Jest tu gorąco, nawet pomimo wieczornej pory i opony dostawały w kość. Jeśli wszystko poskładamy w całość to mniej więcej jestem przekonany, że stoczymy walkę o trzecie miejsce. Jak można się było spodziewać, Mercedes jest z przodu, jednak nie są aż tak daleko, więc może w niedzielę z nimi powalczymy. To niebezpieczny tor, ale nie widzę powodów, by odpuszczać w piątek. Jeśli byłoby to Monako to zrozumiałbym dbanie o sprzęt, jednak tutaj można cisnąć i jechać na limicie. Może Nico kryje póki co swój potencjał. Myślę, że wszyscy stawiają na Lewisa w kwalifikacjach, więc zobaczymy jak to jutro się ułoży.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P15/P7): Jak na piątek wszystko poszło dobrze. W pierwszym treningu skoncentrowaliśmy się na testach jednostki napędowej i aerodynamiki, więc trudno mówić o naszych osiągach patrząc wyłącznie na czasy okrążeń. FP2 było już dużo lepsze i wygląda na to, że utrzymujemy poziom z kilku ostatnich weekendów. Po raz kolejny walczymy z Force India. Wiem, że dzięki poprawkom stać nas na poprawę.

Felipe Massa (P9/P10): Za mną ostatni piątek weekendu Grand Prix, więc byłoby mi bardzo miło, gdybym ukończył go na szczycie tabeli wyników! Dzisiaj staraliśmy się pozyskać jak najwięcej informacji na temat pracy ogumienia i bolidu, zwłaszcza na długich przejazdach. Wyścig nie będzie łatwy, ale na pewno dam z siebie wszystko by powalczyć o jak najlepszy wynik w moim pożegnalnym wyścigu F1. Postaram się cieszyć się kolejnymi dniami tak mocno, jak tylko się da, ale wiadomo, że największy uśmiech na twarzy gwarantuje dobry rezultat. Mam nadzieję, że zapewnię sobie taki niedzielnego wieczora.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P6/P8): To był pozytywny dzień. Udało nam się ukończyć program i zebraliśmy wiele informacji do analizy. Patrząc na czasy, nie widać niespodzianek, jesteśmy tam gdzie oczekiwaliśmy i dokonaliśmy solidnego przygotowania do wyścigu. Tor rozwija się w kolejnych sesjach, zwłaszcza gdy temperatura spada, jednak uważam, że mamy dobre ustawienia. Myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę i nie mogę się doczekać jutrzejszych przejazdów.

Nico Hulkenberg (P--/P9): Jeździłem dziś jedynie po południu, jednak nie był to problem, ponieważ reprezentatywne warunki były po południu. Czułem się dość dobrze w samochodzie i byłem w stanie wskoczyć w rytm niemal od razu. Ciągle mamy nieco pracy z balansem, ponieważ nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli, jednak powinniśmy być w stanie poprawić przyczepność.

Alfonso Celis Jr (P11/P--): To miejsce, gdzie debiutowałem w F1 rok temu, więc była to okazja na pokazanie ile się nauczyłem przez ostatnie dwanaście miesięcy. Za każdym razem gdy wsiadam do bolidu to jest mi łatwiej. Poznaje coraz lepiej zespół, więc gdy zakładam kask to mogę się skupić tylko na jeździe. Jestem zadowolony z dzisiejszych osiągów, wykonaliśmy plan i zebraliśmy wiele informacji.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P18/P11): Jako zespół musimy wykorzystać każdą okazję, by testować w samochodzie części na przyszły sezon. Musimy się jak najwięcej nauczyć o konfiguracjach i filozofiach, które możemy użyć w przyszłej konstrukcji. Dzisiaj mogliśmy naprawdę zrozumieć kilka spraw. Szczególnie w pierwszym treningu, gdy warunki nie odpowiadają tym z kwalifikacji i wyścigu, więc można wtedy eksperymentować. W drugim treningu mieliśmy jedyną szansę, by dowiedzieć się czegoś o oponach. To był pozytywny początek weekendu, miejmy nadzieję, że utrzymamy taki stan rzeczy do wyścigu.

Jenson Button (P20/P12): Jazda z kaskiem z 2009 roku była świetna, te kolory są fantastyczne, jednak wspomnienia mam jeszcze lepsze. To nie był dla nas świetny dzień, musieliśmy się zatrzymać dość wcześnie w pierwszym treningu. Mieliśmy nieco problemów, ale mimo to zgromadziliśmy użyteczne dane. Fajnie się tu jeździ i myślę, że nasze tempo wyścigowe będzie lepsze niż w kilku ostatnich wyścigach. Musimy tylko wszystko dobrze poskładać w kwalifikacjach. Cokolwiek się wydarzy, chcę pojechać tak dobrze jak potrafię, nie tylko dlatego, że to mój ostatni wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Esteban Gutierrez (P14/P13): Sądzę, że zmaksymalizowaliśmy dzisiaj nasze możliwości pracy na torze. Zrealizowaliśmy cały program, co było bardzo ważne z punktu widzenia zyskania dobrego wyczucia bolidu – szczególnie biorąc pod uwagę różnicę temperatur pomiędzy pierwszym i drugim treningiem i to, jak wpływa ona na nasz bolid. Mamy wiele danych do przejrzenia. Wieczorem będziemy pracowali nad zrozumieniem zebranych informacji i określeniem właściwych wyborów z myślą o sobocie.

Romain Grosjean (P12/P14): Nie był to najłatwiejszy piątek, z jakim mieliśmy do czynienia. O poranku mieliśmy trochę problemów związanych z obróceniem samochodu w pierwszym zakręcie. Dotyczyły one mapowania silnika i pracy hamulców. Poradziliśmy sobie całkiem dobrze, przygotowując samochód do FP2. W trakcie popołudniowej sesji doszło do wycieku wody przez co nie mogliśmy wyjechać na długi przejazd. Zmagałem się z pracą ogumienia. Dzień rozpoczęliśmy od całkiem mocnych przejazdów, ale później było już nieco gorzej. To nasze główne zmartwienie przed wieczorną pracą. Wiemy, że trzeci trening nie odbędzie się w warunkach, w jakich zostaną rozegrane kwalifikacje i wyścig.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Jolyon Palmer (P16/P15): Dzisiejszy dzień poszedł naprawdę dobrze. Mamy dobry balans bolidu. Musimy tylko popracować trochę nad zminimalizowaniem degradacji ogumienia w trakcie przejazdów z dużym zapasem paliwa. Czuję, że samochód ma potencjał – teraz chodzi tylko o dopracowanie szczegółów. Znajdujemy się w dobrej sytuacji.

Kevin Magnussen (P17/P20): Testowaliśmy dzisiaj w naszym bolidzie kilka różnych rzeczy i wciąż mamy przed sobą sporo pracy. Nie chcę przez to powiedzieć, że wciąż znajdujemy się milion mil od miejsca, w którym chcielibyśmy być, ale stać nas na dokonanie postępów. Liczymy, że uda nam się je osiągnąć przed jutrzejszą sesją treningową i kwalifikacjami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Esteban Ocon (P--/P16): Jestem zadowolony. To był pozytywny dzień, pomimo tego, że jeździłem tylko po południu. Zebraliśmy użyteczne dane od Jordana. Bolid miał dobre tempo i fajnie się tu jeździ. Znam dobrze ten tor i jestem pewny, że szybko dojdę do dobrej prędkości. Naprawdę mi się podoba, więc czekam na dalszą część weekendu.

Pascal Wehrlein (P19/P17): To dość dobry piątek w kwestii tego co się dowiedzieliśmy i wypróbowaliśmy wszystko co chcieliśmy. Małe rozczarowanie przyszło w drugim treningu, gdyż zmiany, które wprowadziliśmy przed drugim treningiem nie zadziałały. Najważniejsze jest to, czego dowiedzieliśmy się o samochodzie i tempo było ogólnie dość dobre. Naprawdę podoba mi się ten tor, jednak zdecydowanie nie jest łatwy. Jest tu za dużo zakrętów jak na nasz bolid. Aczkolwiek uwielbiam ścigać się w sztucznym świetle, jak również lubię przejście z dnia w noc. To świetne miejsce na finał sezonu.

Jordan King (P21/P--): Po pierwsze cieszę się z możliwości powrotu za kierownicę, więc dziękuję zespołowi. Mój program był inny niż w Austin, gdyż chcieliśmy uporać się z problemami, jakie miał Esteban w kilku ostatnich wyścigach. Jazda w bolidzie F1 jest niesamowita, ale tym bardziej, gdy wiesz, że pracujesz nad czymś co ma znaczenie. Wiele się nauczyłem. Teraz wracam do GP2 na resztę weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Felipe Nasr (P13/P18): W trakcie pierwszego treningu, gdy panowały wyższe temperatury, balans bolidu sprawiał wrażenie bardzo dobrego. Niestety kwalifikacje i wyścig odbędą się o późniejszej porze, więc nie może to być dla nas punkt odniesienia przed dalszą częścią weekendu. Ogólnie cieszę się z tego, że zrealizowaliśmy założony program. W FP2 na szybkim kółku miałem trochę problemów, więc nie oceniałbym naszego tempa przez pryzmat czasów okrążeń. Wciąż musimy poprawić balans bolidu, aby lepiej wykorzystywać potencjał drzemiący w naszym pakiecie. W celu dokonania postępów trzeba zadbać o owocną analizę danych.

Marcus Ericsson (P10/P19): Mam mieszane odczucia. Prezentowaliśmy dość dobre tempo na miękkiej i supermiękkiej mieszance, ale z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu mieliśmy problemy z ultramiękkimi oponami – szczególnie na przejazdach z małą ilością paliwa, wykonywanych w trakcie FP2. Brakowało nam przyczepności. Mierzymy się z wyzwaniem przed jutrzejszymi sesjami, ale widzimy jak na dłoni, że wciąż mamy pole do poprawy. Niezależnie od tego przejechałem dziś całkiem dużo okrążeń. Teraz pora przyjrzeć się danym. Jestem pewien, że jutro będzie lepiej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Franz Tost, szef zespołu: Po dwóch awariach obręczy lewego koła w bolidzie Dniiła, zrezygnowaliśmy z wysyłania na tor Carlosa. Nadal nie zrozumieliśmy w pełni źródła problemu. Dzisiejszej nocy, wspólnie z inżynierami w Faenzy będziemy ciężko pracować, aby zrozumieć, co się stało. Mamy nadzieję, że jutro wszystko będzie już w porządku.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca