F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201627 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.44L. HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid11:39,487311:39,382311:38,755612
2.6N. RosbergMercedes F1 W07 Hybrid51:40,511321:39,490321:39,058612
3.3D. RicciardoRed Bull RB1281:41,002561:40,429631:39,589617
4.7K. RaikkonenFerrari SF16-H21:40,338531:39,629341:39,604614
5.5S. VettelFerrari SF16-H31:40,341551:40,034351:39,661614
6.33M. VerstappenRed Bull RB1241:40,424341:39,903561:39,818513
7.27N. HulkenbergForce India VJM0971:41,000371:40,709371:40,501612
8.11S. PerezForce India VJM0961:40,864381:40,743381:40,519612
9.14F. AlonsoMcLaren MP4-31131:41,6165101:41,044691:41,106617
10.19F. MassaWilliams FW3891:41,157691:40,8586101:41,213315
11.77V. BottasWilliams FW38111:41,1923111:41,0846---9
12.22J. ButtonMcLaren MP4-31101:41,1588121:41,2726---14
13.21E. GutierrezHaas VF-16141:41,63910131:41,4806---16
14.8R. GrosjeanHaas VF-16121:41,4679141:41,5646---15
15.30J. PalmerRenault R.S.16151:41,7758151:41,8206---14
16.94P. WehrleinManor MRT05161:41,8868161:41,9956---14
17.26D. KwiatToro Rosso STR11171:42,0039------9
18.20K. MagnussenRenault R.S.16181:42,1426------6
19.12F. NasrSauber C35191:42,2478------8
20.31E. OconManor MRT05201:42,2868------8
21.55C. SainzToro Rosso STR11211:42,3939------9
22.9M. EricssonSauber C35221:42,6378------8
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (Mercedes F1 W07 Hybrid) - 1:38,755 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:46,451

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 26.11.2016 15:19[!]
Boje sie troche zrelaksowanego Lewisa i Ricciardo ;)
FM WMR, 26.11.2016 15:44[!]
Nie ma się co dziwić,obydwaj jadą ostatni wyścig sezonu i obydwaj nie mają już w sumie nic do powiedzenia w generalce,więc relaks im towarzyszy.To normalne.
piwo, 26.11.2016 16:34[!]
kolejny raz powiem to samo. znow patrzac na czasy uwazam ze przyszloroczne zmiany sa niepotrzebne. czasy beda za szybkie, auta beda niebezpieczne, a kierowcy beda mdleli na zakretach. po roku czyli w 2018 bedzie dyskusja jak zwolic formule jeden i znow bedzie nagonka na wydatki i zmiane przepisow w kierunku zwolnienia bolidow. glupota ludzka nie zna granic. bez zmian praktycznie na kazdym torze w przyszlym roku padalyby rekordy.
sowa_kubica_fan, 26.11.2016 17:24[!]
Pirelli mówi, że czasy okrążeń będą szybsze o 3-3.5s, FIA, że o 5, a ja stawiam, że o 7-8. Te zmiany są bardzo duże:
- Szersze opony - jakieś 30% więcej przyczepności, jak nie więcej.
- Szersze tylne i przednie skrzydło + powrót beam wing - około 40% więcej siły docisku.
- Większe deflektory - lepsze przekierowanie powietrza pod podłogę i na dyfuzor.
- Szersza podłoga i dużo większy dyfuzor - więcej niskiego ciśnienia pod samochodem, co w Monako może skrócić czasy o 10-11 sekund nawet.
- Szerszy samochód - mniejszy opór powietrza - nie zdziwię się, jak na Monzy prędkość w kwalifikacjach będzie dochodzić do 385 lub nawet do 390 km/h.
No i nie należy zapominać, że będziemy mieli jeszcze wydajniejsze silniki.

Wbrew pozorom, pomimo większych przeciążeń w zakrętach, samochody będą łatwiejsze w prowadzeniu według mnie, ze względu na bardzo zaawansowaną aerodynamikę. Kierowcy faktycznie będą mogli reagować wcześniej, duuuużo wcześniej, ale z pewnością się do tego odpowiednio fizycznie przygotują.

A po co te zmiany robią... No cóż, po to, żeby Mercedes stracił pozycję dominatora. Tego FIA w najśmielszych nawet oczekiwaniach się nie spodziewała. Śmiem twierdzić, że jeśli Mercedes dopieści swój silnik do granic możliwości i rozwinie jeszcze bardziej aerodynamikę, to znowu mogą być sekundę, jak nie więcej, przed Red Bullem i Ferrari. Tak, jak też już kiedyś pisałem, Red Bull może skopać swój samochód, bo, jak wiadomo, Newey różne miewał okresy jako projektant. Sporą niewiadomą jest McLaren - mam wrażenie, że odnajdą w końcu sposób na powrót do czołówki.
enstone, 26.11.2016 17:48[!]
@sowa_kubica_fan
FIA robi takie zmiany aerodynamiczne, aby teraz RedBull mógł dominować na kilka lat ....
adrian4900, 26.11.2016 18:00[!]
Żałośnie wyglądają te wyniki, dwa mercy za nimi dwa red bulle i dwa Ferrari następnie dwa auta FI i następnie znów dwa Mclareny i dwa Williamsy i jeszcze dwa Hassy, końcówka trochę wymieszana ale widać że od początku sezonu tutaj nic się zmienia, już wiem dlaczego odpuściłem oglądanie tych wyścigów.
Pawel J, 26.11.2016 18:13[!]
Byłem przeciwny temu pomysłowi ale teraz żałuję że nie ma podwójnych punktów za zwycięstwo w ostatnim wyścigu.
rno2, 26.11.2016 18:28[!]
@sowa_kubica_fan Skąd Ty bierzesz te głupoty? Bolidy będą szersze, więc opór będzie mniejszy? Bolidy będą jeździć w Monako 10 sekund szybciej?
sowa_kubica_fan, 26.11.2016 18:41[!]
Środek samochodu będzie miał więcej miejsca na powietrze + szersze samochody + szersza podłoga + szersze opony.
MairJ23, 26.11.2016 19:02[!]
@adrian4900 dlaczego zalosnie. Swiadczy to tylko o tym ze licza sie samochody....czyli nuc nowego w f1
rno2, 26.11.2016 19:04[!]
Samochody będą szybsze w zakrętach dzięki większej przyczepności mechanicznej i aerodynamicznej. Natomiast większy (szerszy) przekrój bolidu = większy opór powietrza. Dodatkowo bolidy będą cięższe. Zespoły przewidują, że bolidy będą na prostych nieco wolniejsze niż tegoroczne.
kutanos, 26.11.2016 19:28[!]
Taaa... wszyscy odlecą na orbitę... a my ich nawet nie zauważymy przed telewizorami, nie wspominając już o kibicach na trybunach.
Mr President, 26.11.2016 21:00[!]
@adrian4900
Dokładnie tak jak mówisz, decyduje czysta szybkość, kwalifikacjom brakuje czynnika losowego. Myślę, że prowadzenie bolidów stało się zbyt łatwe i prawie każdy kierowca na praktycznie każdym kółku jest w stanie pojechać bardzo blisko limitu. Wystarczy porównać onboardy z np. 2004 roku z aktualnymi - na starych widać, jak kierowcy cały czas korygują kąt skrętu na kierownicy, a teraz wiele zakrętów pokonują jednym płynnym ruchem rąk. Złożenie perfekcyjnego kółka przestało być rzadkością, teraz wystarczy nie przegrzać opon na początku okrążenia i zapamiętać prędkości "wejściowe", skutkiem czego zespołowi koledzy bardzo często uzyskują zbliżone rezultaty.
marios76, 26.11.2016 21:43[!]
@sowa_kubica_fan Pozwolę sobie skopiować Twój post, tak dokładnie wszystko przewidziales ;) A tak na poważnie, spodziewam się około 3 sekund lepszych czasów na przeciętnym torze, i nieco mniej na nietypowych.

@Pawel J :) Dobre ;) Rosberg jedzie 25 wyścwig bez problemów technicznych, Hamilton wymieniał kilka silnikow, miał problemy ze skrzyniami biegow, sprzęgłem... Bóg wie czym jeszcze. Odnoszę wrażenie, że jak coś pójdzie nie tak u Nico, to Lewis będzie miał awarie...
@Mr President Chyba obecnieana przyczepności mechanicznej margines jest zbyt duży. Moc chłopaki opanowali i jedzie się łatwo. Większa przyczepność zaowocuje wielością wariantów ścieżek toru, utrudni prowadzenie, podniesie limity i może faktycznie sprawi, że popełniony błąd będzie częściej kosztował wyjazd poza tor.
Gerard, 27.11.2016 08:36[!]
@marios76
Proszę dokładnie przyjrzeć się tegorocznemu GP Austrii i dowiedzieć się dlaczego Nico Rosberg został tam cofnięty o 5 pozycji na starcie i proszę jeszcze zobaczyć dlaczego w GP Wielkiej Brytanii Rosberg stracił pozycję kosztem Verstappena (w żałosny sposób stracone 3 pkt, które dałyby Nico jeszcze większy komfort na dziś). Ze sprzęgłem też był problem w GP Niemiec, gdy startował z pole position.
Kamikadze2000, 27.11.2016 13:12[!]
@marios76 - stary, F1 to biznes a nie sport. Nadal wierzycie w czystość tej rywalizacji? Merc "kupił" rewolucję techniczną w 2014 roku i dobrze wiedzieli, że będą z przodu. Od początku z tą myślą weszli do F1. Niestety mają taką przewagę, że walka o tytuł konstruktorów całkowicie straciła sens. Dali dwa tytuły Hamiltonowi, to teraz jeden Rosbergowi. Oby w 2017 roku ich dominacja się skończyła - dla dobra wszystkich. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca