F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Pirelli Chinese Grand Prix 201617 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:38,037--16
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:38,1830,1460,14616
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:38,6650,6280,48212
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:39,0611,0240,39613
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:39,1551,1180,09411
6.26Daniił KwiatRed Bull RB121:39,6251,5880,47014
7.55Carlos SainzToro Rosso STR111:39,6761,6390,05112
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:39,9741,9370,29811
9.27Nico HulkenbergForce India VJM091:40,1652,1280,19113
10.33Max VerstappenToro Rosso STR111:40,2322,1950,06713
11.11Sergio PerezForce India VJM091:40,3472,3100,11515
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:40,5382,5010,19111
13.77Valtteri BottasWilliams FW381:40,8282,7910,29010
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:41,3583,3210,5309
15.9Marcus EricssonSauber C351:41,3933,3560,03518
16.88Rio HaryantoManor MRT051:41,6143,5770,22120
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:41,8163,7790,20216
18.94Pascal WehrleinManor MRT051:42,9084,8711,09214
19.12Felipe NasrSauber C351:42,9804,9430,0728
20.20Kevin MagnussenRenault R.S.16---6
21.21Esteban GutierrezHaas VF-16---2
22.19Felipe MassaWilliams FW38---4
107% najlepszego czasu: 1:44,900

Weekend w Chinach, jak każdy posiada kilka charakterystycznych cech. Jedną z nich jest smog, który tworzy skuteczną mgłę nad obiektem położonym nieopodal Szanghaju. Nie inaczej było w tym roku, choć słońce przebijało się nieco mocniej. Chętnie korzystały z tego ekipy, ochoczo kręcąc kółka, gdyż jutro przeszkadzać ma nie tylko smog, ale również opady deszczu.

Pierwszy na torze pojawił się Vettel, a za nim wyjechała reszta stawki i już po kilku minutach praktycznie cała stawka miała na koncie okrążenia instalacyjne. Tymczasem w tabeli czasowej już na samym początku pojawił się Rosberg, ale jego wynik był dalece niekonkurencyjny. Dopiero po kilku kółkach wykręcił lepszy wynik – 1:39,012. Nieco szybszy był Hamilton, ale pierwszy przejazd Mercedesa nie był zbyt istotny i wyniki po kolejnych zostały poprawione.

Jednak to nie czasy były najważniejsze podczas kolejnego wyjazdu bolidów, a wypadek Felipe Massy. W samochodzie Brazylijczyka doszło do uszkodzenia lewej tylnej opony, co spowodowało efektowny piruet. Udało mu się jednak dojechać do garażu, gdzie mechanicy zajęli się koniecznymi naprawami. Tymczasem odłamki pozostawione na torze doprowadziły do neutralizacji w postaci wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Nie pozwolił on jednak na uprzątnięcie odłamków, więc podjęto decyzję o czerwonej fladze.

Po wznowieniu zajęć wszyscy ochoczo zabrali się do dalszej pracy. Po kilku kółkach za Mercedesem uplasował się Rosberg, ze stratę niemal 0,5 sekundy do Hamiltona, który to znowu zaliczył już drugi piruet w 11 zakręcie. Anglik skarżył się na blokujące się koła.

Tymczasem po kilkunastu minutach na trasę wyjechał ponownie Massa, ale już na okrążeniu wyjazdowym ponownie uszkodzona została lewa tylna opona, co zdecydowanie wskazywało na wadę bolidu, która powodowała taką usterkę. Co ciekawe do identycznego problemu doszło w bolidzie Kevina Magnussena, choć u Duńczyka awarii uległo również całe zawieszenie. Ponownie nad torem zaczęła powiewać czerwona flaga.

Tym razem przerwa trwała dość długo, ze względu na dogłębne czyszczenie toru i dopiero na osiem minut przed końcem pierwszego treningu ponownie mieliśmy zieloną flagę. Podobnie jak poprzednio, na trasie pojawiło się sporo kierowców. Od razu mocne kółko pojechał Rosberg, wyprzedzając Hamiltona o 0,2 sekundy. Tym razem Mercedes podróżował na miękkich oponach. Po kolejnych przetasowaniach ostatecznie to Niemiec był szybszy w pierwszym treningu. Na trzeciej pozycji, co nie dziwi, uplasował się Vettel, jednak ze stratą 0,6 sekundy.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca