|
|
|
|
|
|
Pirelli Chinese Grand Prix 2016 | 17 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:36,896 | - | - | 35 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:37,005 | 0,109 | 0,109 | 33 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:37,133 | 0,237 | 0,128 | 33 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:37,329 | 0,433 | 0,196 | 33 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:38,143 | 1,247 | 0,814 | 31 |
6. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR11 | | 1:38,268 | 1,372 | 0,125 | 28 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:38,527 | 1,631 | 0,259 | 31 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:38,542 | 1,646 | 0,015 | 32 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:38,569 | 1,673 | 0,027 | 31 |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:38,723 | 1,827 | 0,154 | 34 |
11. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:38,728 | 1,832 | 0,005 | 31 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:38,828 | 1,932 | 0,100 | 28 |
13. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB12 | | 1:39,178 | 2,282 | 0,350 | 31 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:39,214 | 2,318 | 0,036 | 34 |
15. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:39,774 | 2,878 | 0,560 | 32 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:39,890 | 2,994 | 0,116 | 22 |
17. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:39,941 | 3,045 | 0,051 | 36 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:39,979 | 3,083 | 0,038 | 35 |
19. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:40,550 | 3,654 | 0,571 | 33 |
20. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:41,066 | 4,170 | 0,516 | 32 |
21. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:42,954 | 6,058 | 1,888 | 4 |
22. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,679 |
|
|
Pomimo zapowiadanych na jutro opadów deszczu, zespoły nigdy nie odpuszczają szansy na przygotowania gdy tor jest suchy. Tak też się działo w drugim treningu, który był szczególnie intensywny również dlatego, że pierwszy był dwukrotnie przerywany po awariach w bolidach Williamsa i Renault.
Tuż po zapaleniu zielonego światła na torze mieliśmy już niemałą grupkę kierowców, a Romain Grosjean od razu zdecydował się na wykręcenie czasu okrążenia. Tak samo zrobili inni i już po kilku minutach połowa stawki meldowała się z czasem, a w tabeli na czele dochodziło do ciągłych przetasowań. Przygodę tymczasem zaliczył Esteban Gutierrez, w którego bolidzie doszło do zapalenia się hamulców. Meksykanin zdołał wrócić do garażu, gdzie mechanicy musieli użyć gaśnic.
Gdy sytuacja nieco się ustabilizowała, prowadził Rosberg z czasem 1:37,761 na miękkich oponach. Hamilton był za nim o sekundę, jednak jechał na pośredniej mieszance. Po pierwszym przejeździe na torze mieliśmy nieco ciszy, ale już po kilkunastu minutach stawka się ożywiła, a lider klasyfikacji generalnej wyjechał na trasę na super-miękkiej mieszance. Niemiec pojechał bardzo szybko, wykręcił wynik 1:37,133.
Na czas Rosberga próbował odpowiedzieć Hamilton, jednak nie udało mu się go pobić i był wolniejszy o niemal 0,2 sekundy. Całkiem niezłe czasy zanotował McLaren na super-miękich oponach. Alonso był wolniejszy od Rosberga o 1,5 sekundy, ale był szybszy od Williamsa jadącego na tych samych oponach. Jednak ekipa z Grove pewnie jeszcze nie jechała na limicie po problemach z pierwszego treningu.
Przed McLarena wskoczyli kierowcy Force India i Toro Rosso, w tym czasie swój przejazd kwalifikacyjny wykonać mieli jeszcze kierowcy Ferrari. Obaj zdziwili kibiców, gdyż Vettel wskoczył przed Rosberga o 0,1 sekundy, a Kimi Raikkonen był szybszy o kolejne 0,1 sekundy. Dzięki temu mieliśmy na czele duo Ferrari.
Po przejazdach kwalifikacyjnych przyszła pora z jednej strony na symulację wyścigu, a z drugiej na inne testy sprzętu. Red Bull wymalował swój bolid w farbę mającą na celu sprawdzenie aerodynamiki i Ricciardo wykonał kilka kółek testowych. Pozostali kierowcy dokładnie sprawdzali różne mieszanki z dużym obciążeniem paliwa. Tak też, bez większych dramatów zakończyła się druga sesja tego weekendu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|