|
|
|
|
|
|
Pirelli Chinese Grand Prix 2016 | 17 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:57,351 | - | - | 3 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:58,061 | 0,710 | 0,710 | 7 |
3. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:58,689 | 1,338 | 0,628 | 4 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:58,800 | 1,449 | 0,111 | 9 |
5. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:59,526 | 2,175 | 0,726 | 7 |
6. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:59,677 | 2,326 | 0,151 | 7 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:59,761 | 2,410 | 0,084 | 9 |
8. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:59,964 | 2,613 | 0,203 | 8 |
9. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR11 | | 2:00,150 | 2,799 | 0,186 | 6 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 2:00,158 | 2,807 | 0,008 | 4 |
11. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 2:00,197 | 2,846 | 0,039 | 8 |
12. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 2:00,812 | 3,461 | 0,615 | 5 |
13. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 2:02,438 | 5,087 | 1,626 | 4 |
14. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 2:02,732 | 5,381 | 0,294 | 5 |
15. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | - | - | - | 3 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | - | - | - | 3 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | - | - | - | 4 |
18. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB12 | | - | - | - | 4 |
19. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | - | - | - | 2 |
20. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | - | - | - | 3 |
21. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | - | - | - | 2 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 2:05,566 |
|
|
Jak się dziś okazało, wczorajsze treningi były jedynymi, które pozwoliły ekipom przygotować się do wyścigu na suchej nawierzchni. Dzisiaj od rana tor w w Szanghaju był zlany strugami deszczu, co skutecznie zmniejszyło akcję na torze. Jednak podobne warunki czekają nas w kwalifikacjach, więc sobota będzie stała pod znakiem nieprzewidywalności.
Dopiero po sześciu minutach treningu na wyjazd z garażu zdecydował się Valtteri Bottas. Jednak intensywniejsza akcja rozpoczęła się dopiero po kolejny kilkunastu minutach, gdy na trasie pojawili się kierowcy Renault i McLarena. Oczywiście czasy uzyskiwane w deszczu niczego nie mówiły, aczkolwiek mechanik McLarena poinformował Alonso, że póki co nie spodziewają się dodatkowych opadów do zakończenia treningu.
Początkowo w użycziu były wyłącznie opony w pełni deszczowe. Dopiero w drugiej połowie sesji zdecydowano się założyć w bolidach przejściówki, co skutkowało poprawą czasów. Dobry wynik jak na takie warunki wykręcił Vettel – 1:57,351. Był to rezultat lepszy o ponad 2 sekundy od reszty stawki.
Ostatnie minuty sesji przyniosły kolejne przejazdy, jednak nie wniosły one większych zmian do tabeli. Nieco wcześniej do Vettela na odległość 0,7 sekundy zbliżył się Bottas, jednak tak naprawdę nie wiemy w jakiej formie na mokrej nawierzchni są poszczególne ekipy. Być może mocny będzie Red Bull, aczkolwiek Byki nie zaliczyły żadnego kółka pomiarowego.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,9m/s
Wilgotność powietrza: 95%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|