F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 20161 maja
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,113 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,071 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:38,127--32
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:38,8490,7220,72231
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:39,1751,0480,32619
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:39,3321,2050,15718
5.19Felipe MassaWilliams FW381:39,3651,2380,03314
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:39,6501,5230,28524
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:39,8021,6750,15234
8.26Daniił KwiatRed Bull RB121:40,2182,0910,41626
9.11Sergio PerezForce India VJM091:40,2872,1600,06922
10.55Carlos SainzToro Rosso STR111:40,6542,5270,36721
11.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:40,6632,5360,00919
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:40,7712,6440,10818
13.46Siergiej SirotkinRenault R.S.161:40,8982,7710,12724
14.12Felipe NasrSauber C351:41,0852,9580,18721
15.33Max VerstappenToro Rosso STR111:41,1343,0070,04922
16.21Esteban GutierrezHaas VF-161:41,2383,1110,10418
17.8Romain GrosjeanHaas VF-161:41,3853,2580,14720
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:41,6713,5440,28625
19.9Marcus EricssonSauber C351:41,9623,8350,29122
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:42,4834,3560,52120
21.88Rio HaryantoManor MRT051:42,6874,5600,2048
22.34Alfonso Celis JrForce India VJM091:43,4325,3050,74523
107% najlepszego czasu: 1:44,996


Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Rosji, wyprzedzając w tabeli Lewisa Hamiltona i Kimiego Raikkonena.

W trakcie początkowych minut sesji największe zainteresowanie budził bolid Daniela Ricciardo – na chwilę przed wyjazdem Australijczyka na okrążenie instalacyjne, przed garażem Red Bulla ustawił się rząd fotografów, pragnących uchwycić jak najlepsze ujęcia systemu Aeroscreen. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Gutierrez. Ricciardo wyjechał na tor dopiero po dwóch minutach od rozpoczęcia zajęć, powracając do boksów po jednym zapoznawczym kółku.

Kilka chwil później Lewis Hamilton wykręcił pierwszy rezultat weekendu: 1:41,941s, który szybko został pobity przez drugiego z kierowców Mercedesa – Nico Rosberga (1:39,424s). Na kolejnym okrążeniu Brytyjczyk poprawił swój rezultat, ale pozostał na drugim miejscu. Chwilę później, na dohamowaniu do drugiego zakrętu, kierowca ze Stevenage obrócił swój samochód pokonując drugi zakręt. W początkowych minutach sesji problemy z niską przyczepnością trapiły także innych kierowców, w tym Sebastiana Vettela, który zaliczył dwa piruety, okrążenie po okrążeniu.

Podczas gdy mechanicy Red Bulla usuwali osłonę kokpitu z bolidu Ricciardo, Hamiltonowi udało się pobić czas Rosberga, ustanawiając 1:39,337s. Ferrari przygotowało na weekend w Soczi nową wersję przedniego skrzydła, z której w trakcie porannej sesji korzystał Sebastian Vettel.

Bardzo szybko kierowcy zaczęli korzystać z supermiękkiej mieszanki. Już około godziny 10:20 czasu lokalnego Bottas ustanowił na niej trzeci wynik, wskakując za duet Srebrnych Strzał. Na czwartą lokatę przesunął się Daniił Kwiat, plasując się przed dwoma bolidami Saubera. Na pierwszym przejeździe bez systemu Aeroscreen, Ricciardo udało się z kolei awansować na trzecie miejsce. Tymczasem Nico Hulkenberg śledził akcję na torze z poziomu alei serwisowej, ustępując miejsca za kierownicą swego bolidu juniorowi Force India – Alfonso Celisowi.

Podczas gdy większość kierowców aktywnie spędzała pierwsza połowę sesji, Williams starał się wyeliminować usterkę sprzęgła w samochodzie Felipe Massy. Rosbergowi udało się powrócić na pozycję lidera po ustanowieniu rezultatu 1:39,097. Swoje wyniki poprawili także Kwiat i Max Verstappen, utrzymujący się odpowiednio na czwartym i piątym miejscu.

Po krótkiej przerwie związanej z przekazaniem Pirelli pierwszych zużytych kompletów ogumienia, zespoły powróciły wraz ze swoimi kierowcami do pracy na torze. U progu drugiej połowy treningu czasów okrążeń nie uzyskali wyłącznie Massa, Grosjean oraz Wehrlein, w którego bolidzie mechanicy Manora dokonywali wymiany podłogi. Około godziny 11 w Soczi, Massa pokonał pierwsze tego weekendu okrążenie, wolno kierując swojego Williamsa z powrotem do pit lane.

Po tym, jak w W07 Rosberga znalazło się supermiękkie ogumienie, Niemiec od razu ustanowił czas 1:38,127s, umacniając przewagę w tabeli nad drugim Hamiltonem. Szybkie okrążenie trzykrotnego mistrza świata okazało się aż o 0,7s wolniejsze od kółka obecnego lidera klasyfikacji generalnej. Tymczasem Vettel, korzystający z miękkich opon, przesunął się na trzecie miejsce ze stratą 1,4s do lidera.

Na około piętnaście minut przed zakończeniem sesji Kwiat obrócił swój bolid w przedostatnim sektorze (incydent był bliźniaczo podobny do tego, jaki w początkowych minutach jazd przytrafił się Vettelowi). Raikkonen z kolei awansował na trzecie miejsce, a Nasr zgłosił inżynierom Saubera utratę mocy silnika Ferrari napędzającego jego C35. W Renault Siergiej Sirotkin plasował się przed Jolyonem Palmerem, mając na koncie 18 okrążeń. Tymczasem Celis okupował 21. pozycję, wyprzedzając w klasyfikacji Rio Haryanto, który stracił niemal całą sesję ze względu na bliżej nieokreśloną usterkę techniczną.

Pomimo opóźnień w ostatnich minutach Massa przesunął się na czwarte miejsce mając w swoim bolidzie supermiękkie ogumienie. Po szybkim okrążeniu doświadczony kierowca z Sao Paulo skierował się na stanowisko serwisowe Williamsa, skąd po wymianie przedniego skrzydła rozpoczął realizację kolejnego etapu programu. Dwie minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę Vettelowi udało się uzyskać poprawę na miękkiej mieszance, która dała mu trzecie miejsce w tabeli (z nieco ponad sekundową stratą do Rosberga).


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
m.j.m, 30.04.2016 13:18[!]
Witam. Taka prośba, może ktoś poda linka do strony na której będę mógł oglądnąć kwalifikacje i wyścig. Język lektora bez znaczenia.
Szukałem w necie ale na razie lipa, tak że jak by ktoś coś, będę bardzo wdzięczny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca