F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 20161 maja
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,113 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,071 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Dobrze jest wrócić do bolidu, bo od Grand Prix Chin minęło już dość sporo czasu. Za nami produktywny początek weekendu. Zrealizowaliśmy niemal cały założony program, z wyjątkiem jego drobnej ostatniej części. Niestety pod spłaszczyłem jedną z opon w moim bolidzie, ale to żaden dramat. Sądzę, że prezentujemy całkiem mocne tempo, ale musimy ciężko pracować, aby utrzymać się przed Ferrari, bo wygląda na to, że dokonali kolejnych postępów. Mamy kilka rzeczy, którym musimy poświęcić nieco więcej uwagi, aby przygotować jak najlepsze ustawienia na kwalifikacje.

Nico Rosberg (P1/P3): To był solidny start weekendu. Na tym torze trudno jest odnaleźć dobry rytm, a opony pracują optymalnie w bardzo wąskim oknie operacyjnym. Dodatkowo w wielu miejscach można po prostu popełnić błąd. Podczas drugiego treningu nie udało mi się przejechać prawdziwego, kwalifikacyjnego okrążenia – prócz tego był to dla nas całkiem udany dzień. Samochód spisuje się dobrze na szybkich kółkach i w trakcie dłuższych przejazdów, co jest bardzo pozytywne. Cieszę się z powrotu do Rosji. Nie mogę się już doczekać reszty weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P3/P2): Wygląda na to, że przytrafiła się nam dzisiaj usterka elektryki, ale jestem pewny, że sobie z nią poradzimy. Szkoda, ponieważ nie przejechałem zbyt wielu okrążeń, zwłaszcza z dużym obciążeniem paliwa, przez co trudno nam ocenić poziom konkurencyjności. Kimi jednak z nawiązką wykonał dzisiaj swoje zadanie, więc nie powinniśmy tak bardzo narzekać. Wiemy, czego spodziewać się na tym torze. Wciąż możemy wiele nauczyć się od innych zespołów. Ciągle też musimy poprawić nasze tempo wyścigowe i kilka innych obszarów. Samochód staje się jednak coraz lepszy. Wraz z upływem dnia poprawiały się warunki na torze. Brakuje nam nieco informacji ukierunkowanych na wyścig, ale jutro mamy do dyspozycji jeszcze jeden trening.

Kimi Raikkonen (P4/P4): Nie był to idealny dzień – za nami raczej jeden z tych, w trakcie których trudno zmusić opony do pracy w takim zakresie, jakiego oczekujesz. Prawdę mówiąc nie pokonałem ani jednego porządnego okrążenia, ale to tylko treningi. Jestem pewny, że osiągniemy poprawę przed sobotnią częścią weekendu. Ogólnie musimy popracować nad ustawieniami – wtedy powinno być w porządku. Mamy tu zmodyfikowany silnik i kilka nowych części i jak dotąd wszystko spisuje się bardzo dobrze.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P6/P5): Rano jeździło się inaczej z osłoną, wiatr nie wiał mi dookoła głowy oraz dźwięk silnika był inny. Widoczność była dość dobra, więc pierwsze odczucia są dobre, dało się jechać. Strukturalne części były tam gdzie są lusterka, więc nie ograniczało to widoczności. Dyskusje o otwartych kokpitach toczą się od jakiegoś czasu i to jest dość dobre. Świetnie byłoby coś takiego wprowadzić, tym bardziej po wypadkach jakie ostatnio mieliśmy. Brak prób w tym obszarze byłby nierozsądny. Być może sprawdzimy to jeszcze na innym torze z inną scenerią, z przewyższeniami, albo na nocnej trasie. Interesujące będzie doświadczenie tego jak lampy będą się rozświetlały na szybie, więc musimy jeszcze przetestować to rozwiązanie.

Daniił Kwiat (P8/P7): Ogólnie myślę, że dzisiaj dość dobrze nam poszło. Przejechaliśmy sporo okrążeń i wykonaliśmy zarówno krótkie, jak i długie przejazdy. Opony będą tutaj dużym wyzwaniem, musimy poznać, które są lepsze dla danych warunków, więc jutro będzie interesująco. Mamy mnóstwo danych do analizy, by zobaczyć jakie mamy opcje. Ten tor zawsze był ciekawy z punktu zachowania opon, więc naprawdę musimy nad nimi popracować. Jesteśmy blisko Williamsa, to jedna z tras, która może im w tym roku najlepiej pasować. Jeśli uda nam się z nimi powalczyć oraz ich pokonać, to osiągniemy nasze cele.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P7/P6): To był dla nas dobry piątek. Byliśmy w stanie przejść cały program, włączając w to testy aerodynamiczne kilku nowych części. Wstępne rezultaty naszych badań są pozytywne. Zachowanie opon jest na tym obiekcie kluczowym czynnikiem – wieczorem dokonamy gruntownej analizy tego obszaru. Będziemy starali się także poprawić tempo bolidu na krótszych przejazdach. Być może uda nam się również osiągnąć progres na płaszczyźnie dłuższych stintów, chociaż te już teraz wyglądają dość zachęcająco. Liczę na udany weekend.

Felipe Massa (P5/P9): Ogólnie był to pozytywny dzień. Jestem zadowolony z zachowania bolidu na krótkich przejazdach i tego, jak pracowały opony w trakcie dłuższych stintów. Być może ten tor sprzyja nam bardziej od innych – poczekamy, zobaczymy. Na pewno postaramy się dać z siebie wszystko.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Jenson Button (P11/P8): To był pozytywny dzień. Już wcześniej byliśmy szybcy w piątki, ale wiemy że w wyścigu będziemy musieli oszczędzać paliwo. Miejmy nadzieję, że mimo to będziemy w stanie dobić się do Q3, a w niedzielę zdobędziemy jakieś punkty. Jeśli jutro będziemy w czołowej dziesiątce, to nieco ograniczy to nasz wybór opon, ale możemy się w wtedy ścigać z szybszymi bolidami i wykorzystać DRS, by podciągnąć się za nimi. Ten tor jest łagodny dla opon, możemy na nim przejechać wiele okrążeń. Myślę, że wszyscy będą myśleć o jednym lub dwóch postojach, choć raczej to będzie jeden.. Moim zdaniem może to być interesujący weekend.

Fernando Alonso (P12/P10): Wejście chociaż jednym bolidem do Q3 będzie jutro dla nas dobrą wiadomością. Myślę, że jest to możliwe. Wiem, że w przeszłości piątkowe wyniki były dla nas nieco zbyt optymistyczne, jednak bolid prowadził się dziś dobrze. Nie jesteśmy w 100 procentach tam gdzie chcemy, ciągle możemy się nieco poprawić. Zobaczymy czy to wystarczy by wejść jutro do czołowej dziesiątki. Bolid był nieco niezbalansowany w niektórych zakrętach, ale jeśli zwiększymy moc i zmusimy do pracy opony to możemy poprawić naszą pozycję. Mam nadzieję, że damy z siebie wszystko.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P10/P11): Dobrze jest wrócić do Rosji. Już przed przybyciem tutaj mówiłem, że bardzo lubię ten tor. Dzisiaj zrealizowałem cały wyznaczony plan, więc mogę być zadowolony. Cieszę się z tego jak spisuje się obecnie nasz bolid i spoglądam już ku dalszej części weekendu. Podczas trzech pierwszych wyścigów widzieliśmy, jak wyrównany jest środek stawki, więc musimy ciężko pracować, bo na pewno nie będzie łatwo.

Max Verstappen (P15/P12): To był dość wymagający początek weekendu. Zmagałem się dzisiaj ze sporą nadsterownością i jak dotąd nie udało nam się jej wyeliminować. Jazda po torze była dzisiaj naprawdę trudna. Wchodzenie w zakręty stanowiło spory problem, ponieważ kiedy dodałeś nieco zbyt dużo gazu od razu kończyłeś na poboczu. Na szczęście to tylko piątek, więc mamy jeszcze trochę czasu na dopracowanie detali. Czeka nas długa noc, ale chcemy być jak najlepiej przygotowani do sobotnich sesji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P--/P13): Po południu na torze nie panowały zbyt dobre warunki do jazdy – wzmogły się porywy wiatru, co nieco utrudniło nam prowadzenie bolidu. Tak czy owak sytuacja była taka sama dla wszystkich, a jako że znajdujemy się blisko morza taka pogoda nie powinna nas w żaden sposób dziwić. Sądzę, iż dysponujemy wieloma cennymi informacjami, jakie pomogą nam wprowadzić odpowiednie poprawki, dzięki którym będziemy jutro mogli prezentować bardziej konkurencyjną formę. Czuję się pewnie myśląc o naszych szansach w ten weekend. Jazda po tym obiekcie daje dużą przyjemność, ale stawia także trochę wyjątkowych wyzwań.

Sergio Perez (P9/P14): Nadal znajdujemy się w początkowej fazie weekendu, jednak ogólne wrażenia są pozytywne. Zrealizowaliśmy dzisiaj pracowity program, z kilkoma dłuższymi przejazdami i już teraz dysponujemy dobrą wiedzą na temat ogumienia. Przed nami wciąż trochę pracy nad balansem, ale powinniśmy być konkurencyjni i powalczyć jutro o miejsca w czołowej dziesiątce.

Alfonso Celis Jr (P22/P--): Jestem zadowolony z pracy, jaką dzisiaj wykonałem, zapisując się na kartach historii sportów motorowych mojej ojczyzny razem z Sergio i Estebanem: na torze było dzisiaj aż trzech meksykańskich kierowców. Moim priorytetem było uniknięcie błędów i wykonanie całego programu zleconego mi przez zespół. Chciałem podjąć nieco większe ryzyko niż w Bahrajnie, ale warunki na torze okazały się dość zdradliwe i w takich okolicznościach nie można być samolubnym – trzeba zachować koncentrację i dbać o samochód. Realizowaliśmy napięty program testów aero. Cieszę się, że mogłem zapewnić ekipie wymagane informacje.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Kevin Magnussen (P--/P15): Pierwsze wrażenia są w porządku. Nie mieliśmy dzisiaj większych problemów z bolidem. Podczas popołudniowych zajęć skupiliśmy się na ocenianiu pracy ogumienia, a osiągane przez nasz rezultaty były całkiem spójne. Nie ma tu większej różnicy pomiędzy miękkimi i supermiękkimi oponami, a degradacja stoi na bardzo niskim poziomie, przez co sądzę, że czeka nas interesujący wyścig. Przed nami wciąż trochę pracy przed jutrzejszym treningiem, szczególnie że prezentowane dziś przez nas tempo było dalekie od tego, na jakie liczymy. Mamy nadzieję, że w kwalifikacjach unikniemy błędów i usterek, otwierając sobie drogę do udanej niedzieli.

Jolyon Palmer (P18/P18): Nie byłem dzisiaj w stanie znaleźć dobrego balansu. Trochę mnie to frustruje. Na szczęście pokazaliśmy dzisiaj dobrą niezawodność, a oba nasze bolidy przejechały wiele okrążeń zbierając pokaźną ilość danych, jakie przyczynią się do wypracowania postępów. Nawierzchnia była dzisiaj dość śliska, ale udało nam się uniknąć problemów. Musimy tylko wyeliminować zbyt dużą nadsterowność. Sądzę, że to ona ogranicza nasz potencjał.

Siergiej Sirotkin (P13/P--): Moim celem było dzisiaj zapewnienie zespołowi dokładnie tego, czego ode mnie oczekiwał. Starałem się zachować spokój, ale oczywiście jazda bolidem Formuły 1 stanowi niezwykle ekscytujące doświadczenie. Kiedy wykręcasz konkurencyjny wynik to wiesz, że jest to coś bardzo korzystnego. Nie czułem się dzisiaj komfortowo w moim fotelu, ale jestem zadowolony, że mogłem w pozytywnym stylu rozpocząć realizację długoterminowego programu z Renault Sport F1 Team.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean (P17/P16): Dobrze jest powrócić do bolidu. Lubię nawet tor w Soczi. Nie był to łatwy dzień, dużo pracowaliśmy nad rozpracowaniem pracy opon i bolidu. Możemy się jednak poprawić. Miejmy nadzieję, że uda się to przed jutrem, ponieważ osiągi nie są na razie takie jakbyśmy oczekiwali. Dziś jednak chodziło cały czas o pracę i poznawanie wszystkiego. Mieliśmy dziś nieco kłopotów jednak jestem pewny, że chłopaki dobrze zareagują na nie.

Esteban Gutierrez (P16/P17): Jestem całkiem zadowolony z dzisiejszego dnia, udało nam się przejechać wiele okrążeń. Nie jesteśmy tak konkurencyjni na ile liczyliśmy, jednak zgromadziliśmy sporo danych. Przyjrzymy się nim, by zoptymalizować nasze ustawienia. W pierwszym treningu mieliśmy chwilę przerwy, ale później po południu zmierzaliśmy już w odpowiednim kierunku. Ciągle pracujemy nad naszymi ustawieniami dla super-miękkich opon, więc myślę, że trzeci trening będzie istotny, gdyż musimy się przygotować do kwalifikacji.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Felipe Nasr (P14/P19): Mogłem dzisiaj zrealizować cały zaplanowany program. Przejechałem dużo kilometrów – to ważne z punktu widzenia zrozumienia ogumienia, szczególnie w porównaniu do ubiegłego roku. Bolid spisuje się dużo lepiej niż w trakcie poprzednich weekendów. Jestem zadowolony z tempa na miękkiej mieszance, ale musimy poprawić nad osiągami supermiękkiego ogumienia. Staraliśmy się osiągnąć progres poprzez zmianę ustawień, ale nie uzyskaliśmy zadowalających rezultatów. Musimy to przeanalizować. Na pewno mamy pole do poprawy.

Marcus Ericsson (P19/P22): Nie był to dla mnie idealny piątek, chociaż dzięki pokonaniu wielu okrążeń zebrałem wiele informacji na temat samochodu. Ten tor słynie z wyjątkowej nawierzchni, która kreuje poważne wyzwania pod względem pracy ogumienia. Widzieliśmy to w ubiegłym roku, doświadczamy tego także teraz. Trudno było dzisiaj zmusić opony do optymalnego funkcjonowania. Próbowaliśmy różnych wariantów ustawień, ale nie zmierzamy jeszcze we właściwym kierunku. Przyjrzymy się danym i zobaczymy, jak możemy to poprawić.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Rio Haryanto (P21/P20): Podczas pierwszej sesji mieliśmy problem z drążkiem kierowniczym, więc straciliśmy około godziny na torze, jednak dobrze, że udało nam się wyjechać przed końcem sesji. Mechanicy wykonali bardzo dobrą robotę. Ogólnie wykonaliśmy kilka przejazdów z małym i dużym ładunkiem paliwa, tak więc zgromadziliśmy sporo danych, a tempo również było dość dobre, jednak ciągle musimy się poprawiać, by zbliżyć się do innych zespołów.

Pascal Wehrlein (P20/P21): To był trudny dzień. Tor był bardzo śliski i mieliśmy problem z niskim poziomem przyczepności. Gdy na trasie pojawiało się coraz więcej gumy, to poprawialiśmy się, więc pozostajemy optymistami przed dalszą częścią weekendu. Przyjrzymy się dobrze danym w nocy i zobaczymy, jak możemy się przygotować, by jutrzejszy dzień był lepszy.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
m.j.m, 30.04.2016 13:15[!]
Witam. Taka prośba, może ktoś poda linka do strony na której będę mógł oglądnąć kwalifikacje i wyścig. Język lektora bez znaczenia.
Szukałem w necie ale na razie lipa, tak że jak by ktoś coś, będę bardzo wdzięczny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca