F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 20161 maja
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,113 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,071 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:36,403--17
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:36,4710,0680,06822
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:37,0070,6040,53628
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:37,7271,3240,72014
5.19Felipe MassaWilliams FW381:37,9181,5150,19116
6.77Valtteri BottasWilliams FW381:37,9851,5820,06716
7.33Max VerstappenToro Rosso STR111:38,1331,7300,14822
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:38,2601,8570,12714
9.55Carlos SainzToro Rosso STR111:38,4652,0620,20525
10.11Sergio PerezForce India VJM091:38,5422,1390,07718
11.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:38,6222,2190,08023
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:38,6332,2300,01112
13.26Daniił KwiatRed Bull RB121:39,0472,6440,41415
14.27Nico HulkenbergForce India VJM091:39,1622,7590,11516
15.21Esteban GutierrezHaas VF-161:39,2302,8270,06818
16.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:39,2382,8350,00816
17.8Romain GrosjeanHaas VF-161:39,2392,8360,00115
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:39,5893,1860,35019
19.88Rio HaryantoManor MRT051:39,5993,1960,01019
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:39,6633,2600,06418
21.9Marcus EricssonSauber C351:39,7403,3370,07723
22.12Felipe NasrSauber C351:39,8983,4950,15819
107% najlepszego czasu: 1:43,151

Tor w Soczi jest jednym z tych obiektów, które nie są zbyt często wykorzystywane w wyścigach. Niesie to ze sobą wyjątkowo niską przyczepność na początku weekendu. Jednak z czasem, gdy bolidy nanoszą gumę na asfalt, warunki diametralnie się zmieniają. Dlatego tak ważna jest tu trzecia sesja treningowa, która jest najbardziej zbliżona do kwalifikacji.

Dlatego też zawodnicy ochoczy wyjechali na okrążenia instalacyjne tuż po zapaleniu się zielonego światła. Niedługo czekaliśmy również na pierwsze mierzone okrążenie, które wykręcił Daniel Ricciardo, który ustanowił wynik 1:40,279. Oczywiście nie był to czas reprezentatywny i szybko został poprawiony przez innych kierowców, jak również przez samego Ricciardo '(1:38,895). Początek treningu obfitował w różne dobory opon. Zespoły testowały od pośredniej, przez miękką do super-miękkiej mieszanki.

Tymczasem pomimo nakładania kolejnych warstw gumy, rosyjski tor nie oferował pożądanej w Formule 1 przyczepności. Owocowało to wieloma wyjazdami poza obrys trasy. Większe problemy przez to zaliczył Perez, który po wyjeździe na pobocze źle obliczył promień skrętu swojego bolidu i na chwilę utknął przy bandzie.

Podobnie jak wczoraj również Mercedesy zaliczały wycieczki na pobocza, ale nie przeszkodziło to Hamiltonowi we wskoczeniu na czoło tabeli z wynikiem 1:38,217. Od mistrz świata lepsze kółko pojechał Rosberg, jednak przewaga wynosiła zaledwie 0,1 sekundy. Nieco niepokojącą wiadomością była strata Ferrari. Kimi Raikkonen odstawał aż o 1,2 sekundy. Na pocieszenie można dodać, że wynik był ustanowiony na miękkich oponach.

Co ciekawe, kolejnymi krokami zespołów było sprawdzenie nieco dłuższych przejazdów na super-miękkiej i miękkiej mieszance. Biorąc pod uwagę bardzo niskie zużycie opon w Soczi, możemy się spodziewać strategii jednego postoju z użyciem super-miękkiej oraz miękkiej mieszanki.

Więcej akcji przyszło nam obejrzeć na 10 minut przed końcem sesji, gdy czołówka zdecydowała się na założenie świeżych super-miękkich opon. Pierwszy czas pobi Rosberg, a Hamilton ponownie nie pokonał swojego partnera, tracąc prawie 0,2 sekundy. Na dobrym kółku był również Vettel, ustanowił rekord środkowego sektora, jednak ostatecznie stracił pół sekundy do wicemistrza świata. Za wygraną nie chciał dać Hamilton, który wyjechał na jeszcze jedno szybkie kółko – ostatecznie pokonując Rosberga o 0,068 sekundy. Taki rozwój wydarzeń zapowiada świetną walkę w dalszej części weekendu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,4m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mich909090, 30.04.2016 12:21[!]
Ale czasy! Ciśniesz, ciśniesz Lewis!
rimaro, 30.04.2016 12:33[!]
Patrząc na te czasy to czasami aż się płakać chce. Żeby 14 kierowców traciło ponad 2 sekundy do lidera? Kiedy znowu pierwsze TOP 10 będzie się mieścić w pół sekundzie?! :(
Saruto, 30.04.2016 12:46[!]
@rimaro w DTMach ;)
pancio93, 30.04.2016 12:51[!]
@rimaro
Wtedy kiedy nie będzie się przeszkadzać "grupie pościgowej" w rozwoju i da się im trochę czasu.A nie, że co 3 lata zmiana przepisów, a później znowu ktoś odskoczy.
m.j.m, 30.04.2016 13:09[!]
Witam. Taka prośba, może ktoś poda linka do strony na której będę mógł oglądnąć kwalifikacje i wyścig. Język lektora bez znaczenia.
Szukałem w necie ale na razie lipa, tak że jak by ktoś coś, będę bardzo wdzięczny.
Michal2_F1, 30.04.2016 13:50[!]
@pancio93 - toż teraz masz trzeci rok niezmiennych przepisów. Nie zawsze nowe regulaminy prowadzą do rozstrzału, patrz 2006 albo 2009. Struktura finansowa jest w dużej mierze temu winna.
Khelinubril, 30.04.2016 13:55[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca