|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2016 | 12 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P1): To był świetny dzień. To był zawsze dobry tor dla mnie i naprawdę lubię tu wracać. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z bolidu. Dzisiaj skupiliśmy się nad dobrym zrozumieniem opon. Fajnie mi się jeździ i mam nadzieję, że pogoda pozostanie taka do końca weekendu, dla fanów na trybunach.Nico Rosberg (P2/P3): Ogólnie czułem się dobrze w bolidzie. Jednak zmuszenie opon do pracy nie jest tu łatwe, więc musimy to jeszcze przeanalizować. Straciłem większość czasu w pierwszy sektorze, prawdopodobnie przez temperaturę opon. Tak więc ta część okrążenia jest naszym głównym polem do pracy i poprawy. Długie przejazdy wyglądały dobrze. Świetnie jest widzieć wielu kibiców na trybunach i jestem pewny, że zapewnią genialną atmosferę.(Łukasz Godula)
Ferrari
Sebastian Vettel (P3/P2): Na tym torze czuć, że twój bolid żyje – szczególne gdy stale pokonujesz wysokie krawężniki. Jak zawsze jest trochę rzeczy, które możemy poprawić i nad którymi musimy jeszcze popracować. Chcemy dać z siebie wszystko co najlepsze. Zobaczymy, na co pozwolą nam nasze wysiłki. Im bliżej jesteśmy naszych rywali już w piątek, tym lepiej. Rozdzieliliśmy dzisiaj kierowców Mercedesa, ale oczywiście chcielibyśmy znaleźć się przed nimi. Sądzę, że będą bardzo szybcy – to żadna nowość. Ten tor im odpowiada i w ostatnich sezonach byli tu bardzo mocni.Kimi Raikkonen (P5/P8): Na pewno nie był to dla nas idealny dzień. Zmagaliśmy się z pracą bolidu. Bez dwóch zdań chcemy poprawić prowadzenie się samochodu. Nie możemy powiedzieć, że dzisiaj udało nam się osiągnąć pod tym względem jakieś postępy. To jeden z tych dni, gdy wprowadzasz wiele zmian, ale żadna z nich nie zapewnia oczekiwanej poprawy. W kontekście soboty i niedzieli musimy znaleźć lepszy kierunek prac. Na pewno damy z siebie wszystko.(Nataniel Piórkowski)
Red Bull
Max Verstappen (P4/P4): Czuję, że dokonaliśmy dzisiaj dobrych postępów. Wciąż jest zbyt wcześnie, aby mówić o naszym miejscu w stawce, ale czuję się całkiem pozytywnie. Wiele wskazuje na to, że Ferrari dysponuje tutaj nieco lepszym tempem niż przed dwoma tygodniami, więc przed nami wciąż sporo pracy. Wszyscy jednak chcemy osiągnąć poprawę. Zobaczymy, jak pójdzie nam jutro. Na pewno musimy dokonać progresu, ale tak jak już powiedziałem, piątek możemy oceniać pozytywnie.Daniel Ricciardo (P11/P5): Nie jeździliśmy dzisiaj w trybie kwalifikacyjnym, więc z całą pewnością mamy pole do poprawy. Na tę chwilę wszystko wygląda w porządku. Mam nadzieję, że jutro dokonamy kolejnych postępów, które pozwolą się nam zbliżyć do Ferrari. Jeśli mam być szczery, to nie pokonałem dzisiaj ani jednego perfekcyjnego okrążenia i wciąż oczekuję nieco lepszej pracy naszego bolidu. Jeśli dobrze wykorzystamy dzisiejszy wieczór, to jutro powinniśmy w znaczący sposób zredukować stratę do Ferrari i Mercedesa. Jeśli różnice między nami zamkną się w 0,5s, to uznamy to za dobre osiągnięcie. Nigdy nie wiadomo, co może zdarzyć się w wyścigu.(Nataniel Piórkowski)
Williams
Valtteri Bottas (P6/P6): Jazda po tym torze zawsze daje wiele radości – podobnie było także dzisiaj. Szybko udało nam się znaleźć optymalny balans bolidu, dzięki czemu nie mieliśmy problemów z prowadzeniem się bolidu. Chociaż to dopiero piątek, to już teraz możemy być bardzo zadowoleni. Myślę, że będzie już tylko lepiej. Za nami pozytywny dzień. Jutro czeka nas bardzo wyrównana walka, ale postaramy się jak najlepiej wykorzystać wieczór.Felipe Massa (P14/P13): To nie był zbyt pozytywny piątek, mając na uwadze incydent z pierwszego treningu. Straciliśmy wiele czasu na torze i sporo części bolidu. Rozbicie samochodu nigdy nie jest miłym przeżyciem, szczególnie, gdy dochodzi do tego krótko po starcie pierwszej sesji weekendu. Popołudnie było już dużo lepsze i czuję, że nadal mamy spore pole do poprawy. Chcemy teraz jak najlepiej wykorzystać sobotnie zajęcia i jak najlepiej przygotować się do czasówki. W porównaniu do Monako dysponujemy tutaj dużo bardziej konkurencyjnym bolidem. Mam nadzieję, że jutro utrzymamy naszą mocną dyspozycję.(Nataniel Piórkowski)
McLaren
Jenson Button (P12/P7): Mieliśmy kilka problemów w pierwszym treningu, to był bardzo pechowy poranek. Zmieniliśmy jednostkę napędową pomiędzy pierwszym i drugim treningiem, przez co byliśmy nieco spóźnieni w drugiej sesji, jednak chłopaki wykonali świetną pracę i poskładali bolid. Później nie mieliśmy żadnych problemów z silnikiem, jednak przyjrzymy się danym,, by zobaczyć z którym silnikiem pojedziemy w dalszej części weekendu. W drugiej sesji przejechałem niezłą liczbę kółek. Bolid spisywał się dobrze, jednak musimy poprawić kilka ustawień. To był pozytywny dzień, jednak potrzebujemy dalszych poprawek, gdybym był szybszy o pięć setnych to bylibyśmy na czwartej pozycji, a gdybym był dwie dziesiąte wolniejszy to spadlibyśmy na 11 lokatę, tak więc musimy dać z siebie wszystko w reszcie weekendu.Fernando Alonso (P10/P11): To był dobry piątek. Byliśmy w stanie wypróbować kilka ciekawych rzeczy, włączając w to wszystkie trzy mieszanki opon, które będą interesującą częścią weekendu. Jutro myślę, że 11 lokata będzie najlepszą pozycją startową, ponieważ można wybrać opony do startu. Uważam, że start na ultra-miękkich gumach może nie być idealną opcją. Wszystko dziś zapracowało dobrze, włączając w to nowe turbo Hondy. Jednakże nie mieliśmy dobrej przyczepności i musimy poprawić naszą trakcję na wyjściu z zakrętów. Teraz przeanalizujemy dane z obu bolidów i wybierzemy drogę na jutro.(Łukasz Godula)
Force India
Nico Hulkenberg (P7/P9): Przejechaliśmy dziś wiele okrążeń, zwłaszcza po południu i tego właśnie oczekuje się od piątku. Bolid prowadzi się dobrze od początku, co zawsze jest miłym znakiem i trzymaliśmy się ewolucji toru, który mocno się zmieniał. Obie sesje były dość bezproblemowe, wprowadziliśmy wiele drobnych zmian w ustawieniach, by znaleźć idealny balans. Ogólnie to był dobry dzień i dał nam wiele informacji.Sergio Perez (P9/P12): Zmienna pogoda oznaczała dwie bardzo różne sesje. Tor był bardzo śliski, jednak udało nam się wiele dowiedzieć o bolidzie i oponach. Czerwona flaga kosztowała nieco czasu, ponieważ dopiero co wyjechaliśmy na nasz pierwszy wyjazd gdy się pojawiła. Mamy potencjał na dobry wynik w kwalifikacjach, jednak oczywiście musimy nieco popracować. Znalezienie dobrego balansu podczas hamowania jest tu kluczowe, więc to są obszary, na których się skupiamy.(Łukasz Godula)
Toro Rosso
Carlos Sainz (P8/P10): Powiedziałbym, że za nami dobry piątek. Nawet jeśli podczas porannego treningu, ze względu na czerwoną flagę, mieliśmy trochę mniej czasu na pracę na torze, udało nam się zrealizować cały założony program. Nie było większych problemów ani żadnych usterek – to zawsze coś pozytywnego. Dysponujemy dobrą bazą, a teraz musimy kontynuować starania związane z poprawą tempa, dążąc do utrzymania wszystkich pozytywnych odczuć. Wygląda na to, że środek stawki jest ponownie bardzo zbity, więc czeka nas ciężka przeprawa w kierunku Q3. Musimy koncentrować się na sobie i zadbać o wykorzystanie maksymalnego potencjału bolidu. Naszym celem jest czołowa dziesiątka.Daniił Kwiat (P15/P14): To był bardzo użyteczny dzień. Pokonaliśmy mnóstwo okrążeń, co z całą pewnością pozwoliło nam lepiej przygotować się do niedzielnego wyścigu. Wciąż musimy uporządkować kilka kwestii związanych z ustawieniami bolidu, ale to standard jeśli chodzi o piątkowe wieczory w trakcie Grand Prix. Możemy być zadowoleni ze startu weekendu. Nie mogę się już doczekać soboty. Różnice pomiędzy naszymi rywalami ze środka stawki są bardzo małe, ale jestem pewny, że stać nas na walkę o dobry wynik.(Nataniel Piórkowski)
Haas
Romain Grosjean (P13/P15): To był dobry dzień. Zaliczyliśmy wiele kilometrów i bolid dobrze się prowadził. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z balansu. Wykonaliśmy długi przejazd z końcem dnia i wyszło dokładnie tak jak oczekiwaliśmy. Miejmy nadzieję na poprawę osiągów opon w jutrzejszych sesjach.Esteban Gutierrez (P16/P18): Ukończyliśmy dzisiejszy program, co było najważniejszą rzeczą dla nas, gdyż dało to wiele danych. Teraz chłopaki ostro pracują, by wszystko dopracować. Z małą ilością paliwa bolid nie był idealny na ultra-miękkich oponach. Jednakże prowadził się lepiej z dużym ładunkiem paliwa. Będzie pracowali nad tempem kwalifikacyjnym i postaramy się jutro zaliczyć gładki dzień. Pogoda będzie zmienna, więc będziemy musieli się przystosować i szybko reagować, jednak nie mogę się doczekać.(Łukasz Godula)
Renault
Kevin Magnussen (P20/P16): Dokonaliśmy dzisiaj dobrych postępów i jak można było się spodziewać, na ultramiękkiej mieszance bolid prezentował znaczenie lepsze tempo niż na miękkim ogumieniu. Naciskałem bardzo mocno i zdarzało mi się czasem przyblokować opony, ale obyło się bez większych problemów. Usterka skrzyni biegów sprzed południa nie okazała się poważna. Sądzę, że stać nas na osiągnięcie poprawy przed kwalifikacjami.Jolyon Palmer (P22/P20): Po południu przejechaliśmy wiele okrążeń, dokonując sporej liczby różnego rodzaju analiz. Dzięki wykonanej dzisiaj pracy stworzyliśmy sobie szanse na dobre przygotowanie do kwalifikacji – teraz trzeba tylko wszystko dopracować. Jeśli chodzi o tempo, to dzisiaj nie było ono najlepsze, ale zrobimy co tylko w naszej mocy, aby jutro uległo to zmianie.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Felipe Nasr (P17/P17): Rano straciliśmy sporo czasu na torze z powodu problemów technicznych. Po południu było już lepiej i pokonaliśmy wiele cennych kilometrów, dzięki którym lepiej rozumiemy nasz bolid. Dobrze było zyskać pojęcie na temat pracy supermiękkiego i ultramiękkiego ogumienia, nie tylko na krótkich, ale również na dłuższych przejazdach. Z moich obserwacji wynika, że ultramiękkie opony wcale nie wystarczają na pokonanie tak wielu okrążeń, jak wszyscy myśleli. W kontekście wyścigu jak zawsze kluczowe będzie zarządzanie ogumieniem.Marcus Ericsson (P19/P19): To nie był perfekcyjny dzień. W trakcie pierwszego treningu zmagaliśmy się z paroma problemami technicznymi, przez co nie przejechałem tak wielu okrążeń, na ile liczyliśmy. Pod tym względem popołudniowe zajęcia były już dużo bardziej owocne, ponieważ zakończyłem je z dorobkiem 51 kółek. Nie jestem w pełni zadowolony z zachowania samochodu. Musimy przyjrzeć się danym i określić obszary, które wymagają poprawy. Jutro otrzymam nową jednostkę napędową, co także powinno pomóc nam w walce o lepsze czasy.(Nataniel Piórkowski)
Manor
Pascal Wehrlein (P21/P21): Ogólnie dziś było pozytywnie. Rano spróbowaliśmy pewnej rzeczy w bolidzie, która nie przyniosła zakładanego skutku, więc wróciliśmy do poprzedniej opcji w drugim treningu i czułem się znacznie lepiej. Teraz musimy wspólnie przeanalizować dane, by poprawić się w kwalifikacjach, jednak nie jesteśmy daleko. Myślę, że możemy jutro wykonać dobrą robotę.Rio Haryanto (P18/P22): To był dobry dzień dla nas i wygląda na to, że jesteśmy bardziej konkurencyjni niż w poprzednich wyścigach. Próbowaliśmy wielu rzeczy w bolidzie i wiele się nauczyliśmy. To mój pierwszy weekend na tym torze, więc zaznajamiam się z nim. Po popołudniowej sesji możemy więcej popracować nad balansem, tempo wygląda nieźle, wykonaliśmy kilka krótkich i długich przejazdów, więc wiele się dowiedzieliśmy.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|