|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2016 | 12 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:13,919 | - | - | 21 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:14,158 | 0,239 | 0,239 | 19 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:14,316 | 0,397 | 0,158 | 22 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:14,332 | 0,413 | 0,016 | 21 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:14,334 | 0,415 | 0,002 | 19 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:14,487 | 0,568 | 0,153 | 22 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:14,655 | 0,736 | 0,168 | 21 |
8. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:14,801 | 0,882 | 0,146 | 19 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:14,886 | 0,967 | 0,085 | 21 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:14,890 | 0,971 | 0,004 | 18 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:14,918 | 0,999 | 0,028 | 20 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:14,985 | 1,066 | 0,067 | 20 |
13. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:15,023 | 1,104 | 0,038 | 17 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:15,199 | 1,280 | 0,176 | 20 |
15. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:15,444 | 1,525 | 0,245 | 16 |
16. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:15,656 | 1,737 | 0,212 | 19 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:15,704 | 1,785 | 0,048 | 14 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:16,078 | 2,159 | 0,374 | 24 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:16,085 | 2,166 | 0,007 | 17 |
20. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:16,326 | 2,407 | 0,241 | 24 |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:16,622 | 2,703 | 0,296 | 18 |
22. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:16,901 | 2,982 | 0,279 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,093 |
|
|
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciego treningu przed Grand Prix Kanady, w trakcie którego nad torem Gillesa Villeneuve'a panowały niestabilne warunki pogodowe.
Sobota przywitała kierowców i zespoły chłodną i pochmurną pogodą. Ze względu na ryzyko wystąpienia opadów deszczu, krótko po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na torze zaroiło się od kolorowych bolidów. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył Sebastian Vettel (1:17,629s), a chwilę później liderem tabeli został Kimi Raikkonen (1:17,009s). Obaj kierowcy Ferrari korzystali z opon wykonanych z miękkiej mieszanki.
Wkrótce na czoło wysunął się duet Red Bulla, który w pierwszych minutach sesji zdecydował się na pracę na supermiękkich oponach. Bardzo szybko w użyciu znalazło się także oznaczone fioletowym kolorem ultramiękkie ogumienie Pirelli. Ze względu na pracowity początek zajęć, w tabeli dochodziło do wielu zmian. Po dziesięciu minutach pierwsze miejsce w tabeli zajmował Max Verstappen z czasem 1:14,310.
W czołowej dziesiątce plasowali się także kierowcy McLarena, liczący na mocny występ w kwalifikacjach i samym niedzielnym wyścigu. Według informacji przekazanych przez inżyniera Fernando Alonso, prognozy mówiły o pojawieniu się opadów deszczu w ciągu kolejnych dwudziestu minut. Kierowcy wytrwale walczyli o poprawę czasów okrążeń, czego efektem były liczne, niegroźne incydenty związane z szerokimi wyjazdami na asfaltowe pobocza bądź cięciami licznych szykan.
Zadowolenia z pracy swego bolidu nie krył Jolyon Palmer, korzystający po kraksie z GP Monako z zupełnie nowego podwozia Renault RS16. Brytyjczyk plasował się na piętnastym miejscu, trzy pozycje przed zespołowym partnerem – Kevinem Magnussenem. Blisko półmetka sesji na czoło klasyfikacji treningu wysunął się Vettel, uzyskując na ultramiękkich oponach wynik 1:14,139. Na kolejnym okrążeniu czterokrotny czempion F1 wyśrubował swój rekord na 1:14,068s.
Zacięta walka o poprawę rezultatów trwała także w środku stawki, gdzie bój toczyli kierowcy Force India, Williamsa, Toro Rosso i McLarena. Na jednym z szybkich okrążeń Daniił Kwiat doprowadził do kontaktu z betonową ścianą przy trzecim zakręcie, kierując się następnie do garażu swego zespołu w alei serwisowej. Zgodnie z prognozami zespołów na początku drugiej połowy sesji kierowcy zaczęli zgłaszać pierwsze oznaki nadciągającego deszczu. Opady nie były jednak mocne, a w użyciu pozostawały opony przeznaczone do jazdy po suchym torze.
Wkrótce po tym Sebastian Vettel dał upust swojej frustracji, narzekając na zachowanie Magnussena, który miał utrudniać mu pokonanie szybkiego okrążenia. Z kolei zawodnicy Toro Rosso informowali swoich inżynierów o stopniowo pogarszającej się przyczepności. Ostatecznie sesja została przerwana o godzinie 10:48 czasu lokalnego, po tym jak Magnussen rozbił swój bolid na wyjeździe z siódmego zakrętu. Dyrekcja wyścigu podjęła decyzję o zakończeniu sesji przed upływem regulaminowego czasu, dając oficjelom więcej czasu na usunięcie uszkodzonego Renault z toru i kontrolę betonowej ściany, która przyjęła na siebie uderzenie.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|