F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Grand Prix of Europe 201619 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Po dwóch wyścigach GP2 podczas tego weekendu w Azerbejdżanie wszyscy ostrzyli sobie zęby na świetną walkę w nieprzewidywalnych warunkach w Formule 1. Niestety zawody w Baku były dalekie od tego i można nawet nazwać je bezbarwnymi. Wygrywa Rosberg po samotnej jeździe, za nim plasuje się Sebastian Vettel i Sergio Perez.

Spokojny start

Gdy wszyscy ustawili się na starcie i zgasły światła, przed zawodnikami stanął bardzo ciasny pierwszy zakręt, gdzie spodziewano się ostrych starć. Koniec końców jedynie Felipe Massa nieco zbyt mocno zahamował i spadł o kilka pozycji ale cała stawka przejechała go bez większych problemów. Mocno przebijał się Perez, który po karze za wymianę skrzyni biegów obiecał agresywne podejście do dzisiejszych zawodów. Lewis Hamilton za to podszedł spokojnie do startu i utrzymał dziesiątą lokatę po pierwszych zakrętach.

Do włączenia DRSu na torze nie działo się wiele, ale chwilę później Bottas wyprzedził Kwiata na ósmą lokatę, jak również Grosjean. Rosjanin nie miał dobrego tempa już od początku wyścigu, jak się okazało na siódmym okrążeniu awarii uległo zawieszenie i musiał wycofać się z dalszej rywalizacji. W tym czasie na piątym okrążeniu zaczęły się pierwsze zjazdy po miękką mieszankę. Kółko później zjechał Ricciardo, który jechał na drugiej pozycji. Raikkonen zjechał na ósmym kółku, a Massa jedno wcześniej. Co ciekawe w tym momencie Rosber, Vettel, Perez, Hamilton i Bottas postanowili znacznie przeciągnąć pierwszy przejazd, dzięki czemu mogła u nich zagrać strategia jednego postoju.

Różne strategie

W tym momencie na 10 lokacie jechał nawet Pascal Wehrlein, jako jeden z niewielu startujący na miękkiej mieszance. Chwilę po postoju szkolny błąd popełnił Raikkonen, przecinając linię zjazdu do boksów, za co otrzymał karę doliczenia 5 sekund. Hamilton tymczasem zameldował o problemach z hamulcami. Zjazdy grupki kierowców jadących na jeden postój rozpoczęły się w okolicach 17 kółka. Co ciekawe na 21 kółku drugi raz u mechaników pojawił się Verstappen i założył pośrednie opony, tak samo jak jego partner zespołowy chwilę później. Hamiltonowi udało się jeszcze wyprzedzić Massę na siódmą pozycję.

W tym czasie przez stawkę przebijał się również Hulkenberg, jednak tempa nie wystarczyło do końca wyścigu. Tymczasem na 33 okrążeniu wyścig zakończył Sainz, u którego również doszło do awarii zawieszenia. W tym momencie akcja na torze znacznie się uspokoiła i można powiedzieć, że momentami było nudno. Wehrlein odpadł z zawodów na 41 kółku ze względu na awarię hamulców, a Alonso na 44 zjechał do garażu. Końcówka wyścigu dała nam jeszcze manewry kierowców Red Bulla i tak Ricciardo wskoczył na siódme miejsce, a Verstappen na ósme. Mimo wszystko nie był to udany wyścig dla Red Bulla. Na ostatnim kółku Raikkonena na trzecią pozycję wyprzedził jeszcze Perez, ale była to formalność, gdyż Fin i tak by spadł za Meksykanina z powodu kary, jaką otrzymał wcześniej.

Tak też zakończyło się pierwsze w historii Grand Prix na ulicach Baku. Trzeba przyznać, że apetyty były znacznie wyższe i wyścig zwyczajnie rozczarował. Miejmy nadzieję, że za dwa tygodnie Red Bull Ring zapewni większe emocje.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
lordfryta, 19.06.2016 21:39[!]
@up. Skąd można zessać cały wyścig?
bartoszcze, 19.06.2016 21:40[!]
Cytat mcracer1993 :
VES miał w okolicach 353-354 i to była największa zmierzona prędkość

Mam z Twoją wypowiedzią taki problem, że nie do końca wiem do czego się odnosi i na jakich danych się opiera.
Jeśli do wyścigu, to oficjalne pomiary na linii mety są takie jak podałem, VES ma 10-tą najlepszą Vmax w tym punkcie. Ponad 360 km/h widziałem podczas transmisji, kiedy wyświetlano dane z bolidu Hamiltona.
Jeżeli do kwalifikacji, to oficjalne pomiary na linii mety podają 366,1 BOT i 354,1 VES (druga prędkość).

Natomiast twierdzenia o przekroczeniu 370 pochodzą z tweetów powołujących się odczyty danych z systemu samochodu BOT i są trudno weryfikowalne, ale sugerują, że rzeczywista Vmax mogła zostać uzyskana w innym punkcie, niż oficjalnego pomiaru.

Na jakiej zaś podstawie Ty twierdzisz, że nikt nie pojechał ponad te 354 Verstappena?
Kamikadze2000, 19.06.2016 23:34[!]
Hamilton jest diabelnie szybki, ale przy problemach gubi się jak dziecko. Na klasę kierowcy składa się wiele czynników - dlatego w moim zestawieniu Brytyjczyk zasługuje najwyżej na dopełnienie podium, za Alonso i Vettelem. :))
FM WMR, 20.06.2016 06:28[!]
Tor bardzo fajny muszę przyznać,szkoda tylko,że mogą lądować na nim jumbojety,ale oks.Wyprzedzania owszem,tylko jak na nie patrzyłem to nie wywołały we mnie żadnej emocji.Prędkości,no nic dziwnego po takiej prostej.Ale on board z kam.retro bezcenny,ten tor jest tak niedoskonały ,ze aż miło było popatrzeć jaki wysiłek muszą pokonać kierowcy aby utrzymać bolid w ryzach.Brawo Nico.
marios76, 20.06.2016 07:41[!]
@Kamikadze2000 Dobrze ze go nie postawiłes za Rosbergiem ;)
O tor się obawiałem, przyznam że nie widziałem treningow, walki o PP, i włączyłem tv w końcówce okrążenia przed ustawieniem na starcie. Monaco to to nie jest, tor to połączenie długich prostych ostrymi zakrętach, do tego bardzo wolna sekcja. Faktem jest łatwość wyprzedzania, że w względu na proste wlasnie- bez emocji. Docenić jednak trzeba, że wyprzedzania są możliwe i to bez ryzyka- Monaco czy Hungaroring. Wyścig chyba wcale nie był tak nudny jak niektórzy piszą. Możeza rok będzie to GP Azji? Skoro rozgrywano GP Pacyfiku, to może choć z tym FIA przestanie się ośmieszać, jakkolwiek bardzo Azerbejdżan by do Europy nie chciał ;)

Co do Lewisa, to coś nie zagralo. T1, T2, T3 cztery godziny spokojnej jazdy z dobrymi czasami, a w PP błędy i wyścig niemrawy. Choć przyznam, że z 10 na 5 to spory awans, to różnica dzielącago od zwycięzcy poraża. W końcu dobry wyścig Ferrari , Perez rewelacja sezonu, ( jak dla mnie błyszczy bardziej od Maxa) Trochę zagubiony Williams i słabeToro Rosso. Dobrze sobie rradziłButton, właściwie więcej nie mógł zrobić.
Juz wiem! Lewisowi coś zespół poprzestawial , w odwecie za Kanade i wypchnięcie Nico! :D
gnodeb, 20.06.2016 17:22[!]
@ lordfryta
Ja oglądam od tego pana: https://thepiratebay.org/user/footy/

Wrzuca dość duże paczki i w różnych wersjach, więc czasem trzeba poczekać. Ale zawsze się znajdzie wersja HD z audio ze Sky Sports, mi to wystarcza jak na replay :)
Kamikadze2000, 30.06.2016 20:19[!]
@marios76 - bez przesady... :p
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca