F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Grand Prix of Europe 201619 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): Dobry dzień dla mnie i niezły początek weekendy. Tor nie jest łatwy, nie dlatego, że układ jest trudny, ale z powodu bardzo śliskiej nawierzchni. Jest trochę jak w Monako jeśli chodzi o hamowanie i bliskość barier, jednak jeździmy tu ze znacznie wyższymi prędkościami. Poza tym to trochę połączenie Walencji i Soczi, z gładką nawierzchnią i podobnymi zakrętami. To prawdziwie wyzwanie i myślę, że będzie to trudny weekend dla każdego. Trzeba się mocno skupić, co akurat lubię. Podobało mi się dzisiaj.

Nico Rosberg (P2/P2): Tor jest dość fajny. Jest kilka obaw o bezpieczeństwo w niektórych miejscach, jak na przykład na wjeździe do pit lane, musimy na to uważać. Tempo na jednym kółku było dziś dla mnie niełatwe, ponieważ miałem tylko jeden komplet miękkich opon. Jednak długie przejazdy na super-miękkiej mieszance poszły dobrze. Niestety druga sesja była dla mnie nieco skrócona, ponieważ musiałem zatrzymać samochód po utracie mocy. Ciągle badamy co się stało. Byłem nieco zaskoczony układem dzisiaj i faktem, że za nami jest Force India. Nie wiem czego się spodziewać po Red Bullu i Ferrari w reszcie weekendu, gdyż jak na razie to oni byli naszymi najbliższymi rywalami.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P6/P3): Wiedziałem już wczoraj, że po tym torze będzie się fajnie jeździło i dzisiaj się nie zawiodłem. To niesamowity obiekt, naprawdę trudny, nie ma tu miejsca na błąd i jazda po nim jest prawdziwą przyjemnością. Pojechałem dziś czysto, jednak łatwo jest tu popełnić błąd i widzieliśmy wiele bolidów jadących zbyt szeroko, jak również płacących za to sporą cenę. To był dla nas pozytywny dzień. Bolid prowadzi się dobrze od pierwszej sesji i od razu kręciliśmy dobre czasy. To dobre znak przed kolejnymi sesjami i jestem optymistą co do naszych osiągów.

Nico Hulkenberg (P10/P5): Przyjazd do Baku jak na razie był świetną zabawą i tor jest naprawdę fajny. Ma po trochę wszystkiego, długie proste, trudne hamowania i nieco fajnych szybkich zakrętów, które podobają się wszystkim kierowcom. Tak więc ogólnie muszę powiedzieć, że wykonano tutaj naprawdę dobrą robotę i jest miłą odmianą do reszty kalendarza. Jeśli chodzi o nasze osiągi, jestem zadowolony z tego jak wszystko się ułożyło. Bolid był zbalansowany i poszliśmy do przodu w drugiej sesji. Mamy dobrą prędkość i kręcimy niezłe czasy. Do dobry start weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P3/P4): To był interesujący dzień, naprawdę lubię ten tor. Jest bardzo wymagający, ma nieco szybkich zakrętów, ale również trochę bardziej technicznych, więc zdecydowanie jest jednym z bardziej wymagających w całym kalendarzu, jednak dodatkowo daje sporo frajdy z jady. Pomimo tego, że jechało się dobrze, to możemy poprawić bolid i wyciągnąć więcej z opon. Mam wysokie oczekiwania przed tym weekendem, jednak musimy mocno pracować, gdyż na nowych obiektach zawsze można się czegoś dowiedzieć. Fajnie jest poznawać jego sekrety zakręt po zakręcie. Musimy ciężko pracować, by poprawić czas okrążenia, gdyż mamy szansę na naprawdę dobry wynik.

Felipe Massa (P8/P16): To był dla mnie bardzo trudny dzień. Miałem problem z pracą opon i jak na razie nie miałem w tym sezonie takich problemów, więc jest to coś, co musimy przeanalizować. Nie mogłem prowadzić bolidu tak jakbym chciał, ponieważ opony nie były odpowiednio rozgrzane, więc za każdym razem miałem ogromne problemy. Wszyscy inni kierowcy wiele poznawali z każdym kółkiem, jednak ja nie mogłem. Mamy wiele pracy przed jutrem, jednak jestem pewny, że gdy wszystkiemu się przyjrzymy i dokonamy odpowiednich zmian to będę konkurencyjny. To fajny tor, oczywiście bardziej by cieszył, gdyby wszystko było dobrze, ale i tak jest interesujący. Nie jest łatwo znaleźć tu odpowiednią linię, zwłaszcza w wolnych sekcjach.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P9/P6): To było dla nas wszystkich nowe doświadczenie, ponieważ pierwszy raz jeździliśmy po tym torze. To szybki obiekt z murami tuż przy trasie i ciasnymi poboczami, co wymaga maksymalnej precyzji i koncentracji. Długa prosta również wymaga niskiego docisku, co jest czymś nowym dla Formuły 1 na obiekcie ulicznym. Tak więc był to interesujący dzień. Podszedłem do wszystkiego krok po kroku i fajnie szukało się limitu. Ogólnie było mniej więcej czysto i byliśmy się w stanie wiele dowiedzieć. Oczekujemy innych warunków jutro, gdyż dziś było pochmurnie i wietrzenie, przez co i trudniej. Jestem mile zaskoczony torem, lubię go. Wcześniej jechałem po nim tylko w symulatorze i muszę przyznać, że na żywo jest znacznie lepszy, w symulacji ściany są przeźroczyste, a tu można poczuć jak blisko są. Nie mogę się doczekać jutra!

Daniił Kwiat (P17/P14): Pierwszy trening nie był zbyt dobry, ponieważ mieliśmy nieco problemów z odpowiednimi ustawieniami. Jednakże popołudniowa sesja była znacznie lepsze, pomimo słabszego tempa, ale jesteśmy pewni, że możemy się poprawić. Teraz postaramy się wszystko poskładać w całość przed jutrem. Zgromadziliśmy sporo cennych danych, które mam nadzieję wykorzystamy podczas reszty weekendu. Wiemy w którą stronę iść i musimy popracować, by wszystko przygotować.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Max Verstappen (P16/P7): Szkoda, że nie pojeździliśmy wiele w pierwszym treningu. Gdy przegapia się tak wiele okrążeń w pierwszej sesji to jest się trochę z tyłu w kwestii ustawień i z punktu widzenia kierowcy chce się przejechać jak najwięcej. Druga sesja również nie była dla nas idealna, zdecydowanie mamy przed sobą trochę pracy, jednak nie jestem zszokowany, jest ok, po prostu musimy się nieco poprawić, ale mamy bystrych inżynierów, którzy rozwiążą te problemy. Ogólnie tor jest dość fajny. Musimy jednak porozmawiać z FIA o krawężnikach, które odpadają, jak również o wyjeździe z pit lane, który nie jest idealny, więc może go nieco poszerzą. Tor jest dość śliski i w mocne hamowanie przechodzimy po długich prostych, co nie jest łatwe, a w niektórych miejscach jest bardzo ciasno, więc trzeba być skupionym. Trzeba uważać na pobocza, ponieważ można łatwo w nich utknąć. Wiedzieliśmy, że nie będziemy najlepsi na prostych, zwłaszcza tak długich, więc musimy pójść na kompromisy w ustawieniach., by jakoś to obejść.

Daniel Ricciardo (P13/P10): Myślę, że tor jest dość fajny, jest tak ciasny na jaki wygląda i ma wiele zakrętów zupełnie innych niż pozostałe w kalendarzu. Jest kilka interesujących linii obok zamku, co utrudnia wszystko. Jest dość wyjątkowy i jak pokazałem rano, niektóre z zakrętów są wyzwaniem. Nie hamowałem zbyt późno, właściwie to wcześniej niż normalnie i starałem się jak najszybciej przejechać zakręt i nawet w szczycie wirażu nie czułem problemu, jednak później tył odjechał i zniszczenia były spore. Z pozytywnych spraw to chłopaki wyknali naprawdę niesamowitą pracę, bym mógł jechać w drugim treningu, więc bardzo im dziękuję za to. Na prostej mamy trochę czasu do namysłu, co jest fajne bo zakręty są bardzo techniczne i trzeba się mocno skupić. Na ulicznym torze by być szybkim, trzeba znaleźć limit i jechać blisko ścian. Ogólnie szukamy przyczepności i nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli. Tak samo jak na innych nowych torach, rozgrzanie opon nie jest łatwe, więc jeśli to poprawimy to czas również się poprawi.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P5/P8): Ostatecznie nie mieliśmy złego dnia. Oczywiście niezbyt optymalnie jest kończyć przedwcześnie sesję wraz z Kimim, jednak przejechaliśmy sporo okrążeń. Musiałem przywyknąć do toru. Jest dość interesujący i to był nasz główny cel. Bolid prowadzi się dobrze, ale brakuje nam prędkości, jednak możemy się poprawić. Trasa jest bardzo trudna, mamy długie proste, które wiodą do ostrego hamowania. Na początku ciężko było znaleźć punkty hamowania. Własna orientacja nie wystarczy, a wszystkie drzewa wyglądają tak samo. Po chwili znajduje się rytm, poznaje wyboje i wszystko idzie lepiej. Jednak na początku zabrało to nieco czasu. Dodatkowo na początku było bardzo ślisko, więc fajniej się jeździło po południu. Jednakże tor wydaje się fajny, dość trudny, zwłaszcza w szybkich sekcjach. Dla nasz wszystko było dobrze. Jesteśmy za daleko od czołówki i to nasz problem, nie jesteśmy wystarczająco szybcy. Jestem pewny, że wymyślimy coś do jutra. Wierzę w zespół i bolid, a czasami nawet w siebie!

Kimi Raikkonen (P12/P13): Układ toru jest dość fajny, jest inny i fajnie się po nim jeździ. Jak to bywa z nowymi torami, na początku było dość ślisko ale to normalne. Balans bolidu nie był zły, jednak głównym problemem było zmuszenie opon do pracy, zwłaszcza na jednym okrążeniu. Wraz z przejechanymi okrążeniami było coraz lepiej, jednak nie było łatwo wykręcić czas okrążenia. Nie wiem w czym był problem pod koniec sesji, z pewnością coś się stało, bo samochód się zatrzymał, jednak dalej nie wiemy dlaczego. Gdy tylko wróci do nas bolid to się dowiemy. Wieczorem przeanalizujemy wszystkie dane i zobaczymy co będziemy mogli poprawić na jutro.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P7/P9): Rano rozpoczęliśmy nieco lepiej niż oczekiwaliśmy, jednak gdy wszyscy podkręcili tempo to przesunęliśmy się na nasze typowe pozycje. Ustawienie odpowiedniego docisku będzie kluczowe w kwalifikacjach, ciągle musimy nad tym popracować. Musimy również lepiej zrozumieć opony. Miękka mieszanka wydaje się być dobre, jednak musimy się poprawić na super-miękkiej. Mamy tu kilka fajnych zakrętów, czternasty jest na krawędzi, naprawdę szalony, jednak sekcja obok zamku jest zbyt wolna. Bolid prowadzi się całkiem dobrze, jednak na śliskim torze każdy błąd powoduje spore straty. Nie jesteśmy jeszcze tam gdzie byśmy chcieli w kwestii balansu, jednak jest pewny, że możemy być w formie jutro i w niedzielę.

Fernando Alonso (P4/P11): To był pozytywny dzień. Przyjechaliśmy tu na bardzo szybki tor, jednak również posiadający kilka trudnych zakrętów. Musimy przyjrzeć się danym z niektórych wiraży, gdyż są obszary, w których możemy się poprawić, jak na przykład poszukanie optymalnej linii przejazdu. To coś co zrobiłem w Singapurze kilka lat temu i naprawdę pomogło. Patrząc na dane, które mieliśmy w symulatorze, wydaje mi się, że nasze osiągi są nieco lepsze niż oczekiwaliśmy, to pozytywna wiadomość. Dzisiejsza pozycja nie pokazuje naszego pełnego potencjału.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P11/P12): Odkrywanie nowego toru jest ekscytujące w niektórych miejscach i trudne w innych. Nie jest łatwo znaleźć odpowiedni balans, jednak jestem zdecydowanie bardziej zadowolony niż ostatnio, więc jest pozytywnie. Jestem pewny, że będziemy mogli się znacznie poprawić. Wraz ze spadającymi temperaturami toru nie było łatwo znaleźć odpowiedni balans, jednak jesteśmy w dobrej sytuacji przed jutrem. Jesteśmy tuż poza Q3, co nie jest złym miejscem do startu. Mamy ciągle kilka problemów do naprawienia, jednak ogólnie jestem zadowolony.

Esteban Gutierrez (P14/P15): To był produktywny piątek dla nas. Mieliśmy dobry program i udało nam się wszystko ukończyć. Interesująco poznawało się nowy tor. To naprawdę fajna trasa. Bolid wydaje się dobrze zachowywać i przyczepność jest lepsza niż oczekiwaliśmy, tak więc możemy podejść do weekendu z pozytywnym nastawieniem. Oczywiście będzie się to poprawiało, więc musimy za tym podążać z ustawieniami. Nieco dotknąłem ściany pod koniec drugiego treningu, z powodu lekkiej podsterowności, jednak bolid nie uległ uszkodzeniu. Teraz nie mogę się doczekać kwalifikacji.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Kevin Magnussen (P19/P17): Świetny tor, do tego dość trudny. Bolid nie prowadził się fantastycznie w pierwszej sesji, jednak w drugiej było znacznie lepiej, poprawiliśmy ustawienia, jak i sama trasa się poprawiła. Jestem dość zadowolony z balansu samochodu. Mamy nieco roboty przed sobą z blokującymi się hamulcami, jednak powinno być lepiej z biegiem weekendu. Nie mogę się doczekać jutrzejszych sesji, by popracować jeszcze z bolidem. Przed nami interesujące dwa dni.

Jolyon Palmer (P18/P20): W pierwszej sesji było dość ślisko i większość kierowców miało trudne momenty podczas tych dwóch sesji. Poszliśmy do przodu jeśli chodzi o zrozumienie toru i poprawki w bolidzie. Zdecydowanie doceniam dodatkową przyczepność, jaką udało się wyciągnąć z super-miękkich opon jednak ciągle szukamy lepszego balansu w szybkich zakrętach, coś co możemy zmienić w ustawieniach przed kwalifikacjami.

(Łukasz Godula)
 
Manor

Rio Haryanto (P22/P18): To był dla nas bardzo pozytywny dzień. Jeśli porównamy oba treningi to w drugim byliśmy bardziej konkurencyjni, więc oczywiście idziemy w dobrym kierunku. Wykonaliśmy kilka długich przejazdów, by poznać zużycie opon. Super-miękka mieszanka była trudniejsza do opanowania, jednak miękka spisywała się dobrze. Naprawdę podobała mi się jazda na tym torze. To fajna trasa i myślę, że jesteśmy w dobrej formie przed jutrem i wyścigiem.

Pascal Wehrlein (P20/P21): Jestem bardzo zadowolony z tor, jest naprawdę fajny i interesujący, tak więc lubię po nim jeździć. Pierwszy trening był dobry, gdyż okrążenie wykonałem na pośredniej mieszance, jednak później dokonaliśmy kilku zmian i nie wypaliły one jak chcieliśmy. Musimy przestudiować dane w nocy i wykorzystać je nieco lepiej, by w trzecim treningu wrócić do formy.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P15/P19): Po pierwsze, mechanicy wykonali świetną robotę wymieniając silnik pomiędzy sesjami po problemie z wydechem. Nie przegapiłem wiele czasu w drugim treningu, więc przejechałem sporo okrążeń. Miałem nieco problemów, jednak nie jechało się tak źle i poznawałem nowy tor. Każde okrążenie jest ważne, więc czułem, że mogę jechać coraz szybciej. Ogólnie był to pracowity dzień, jednak wiele się nauczyliśmy i może być pozytywnie nastawieni przed jutrem.

Felipe Nasr (P21/P22): Ogólnie ważnym było wejście dziś w odpowiedni rytm na tym torze. W pierwszym treningu mieliśmy problem z drugim kompletem opon. Lewy tył uległ uszkodzeniu, więc z powodów bezpieczeństwa nie jechaliśmy dalej. Straciłem przez to trochę czasu w pierwszej sesji. Niemniej jednak byłem w stanie odbić to w drugiej sesji, aczkolwiek czasy okrążeń tego nie odzwierciedlają. Jako, że jeździłem z silnikiem przeznaczonym do treningów, powinienem jutro zyskać na prostych. Układ toru jest zdominowany przez prędkość maksymalną, więc jestem pewny, że jutro będzie dla nas lepiej.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 17.06.2016 22:36[!]
Cytat :
Jenson Button - jednak sekcja obok zamku jest zbyt wolna.

Gdyby ta sekcja była szybsza to płaczek by znów narzekał, że jest niebezpiecznie, no i jeszcze ten ceglany mur .....
Sasilton, 18.06.2016 11:27[!]
Tyle jak ktoś tam walnie w bandę, to zablokuje cały tor.
wyczuwam czerwoną flagę podczas wyścigu.
enstone, 18.06.2016 12:04[!]
@Sasilton
Przynajmniej będzie się coś działo :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca