F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Grand Prix of Europe 201619 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Sebastian Vettel: Nie wiem zbyt wiele o Azerbejdżanie. Nie mogę się już doczekać pierwszego zetknięcia z tym krajem, szczególnie, że słyszałem o nim wiele miłych słów. Dotarły do mnie pozytywne opinie o tamtejszym obiekcie, który sprawia wrażenie bardzo ekscytującego – niektóre z jego sekcji są miejscami bardzo ciasne. Tak, myślę, że czeka nas ekscytujące wyzwanie. Jestem wielkim fanem ulicznych torów. Z reguły są trudne, nawierzchnia jest nierówna, jest bardzo wąsko. Liczę, że Baku dołączy do grona klasycznych ulicznych obiektów Formuły 1.

Riccardo Adami, inżynier wyścigowy Sebastiana Vettela: Póki co widzieliśmy ten tor tylko w symulatorze. Zorganizowaliśmy specjalną sesję, w trakcie której staraliśmy się lepiej poznać jego charakterystykę. Obiekt jest bardzo wymagający, ponieważ stanowi mieszankę różnego rodzaju zakrętów z bardzo długimi prostymi. Jest także słynny zakręt numer osiem, gdzie nagle nitka toru staje się niesamowicie wąska. Pogoda na pewno będzie różniła się od tej z Kanady. Oczekujemy wyższych temperatur, nawet upalnej pogody. Zazwyczaj w tym mieście panuje dość wietrzna aura. Będziemy starali się opracować jak najlepsze ustawienia, osiągając równowagę pomiędzy prostymi, zakrętami i ostrymi dohamowniami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg: GP Kanady nie poszło po naszej myśli, ale kiedy naciskasz na granice możliwości, to czasem tak bywa. Nie zamierzam jednak zmieniać swojego podejścia. W mistrzostwach chodzi tylko o pozycję lidera. Nikogo nie zadowala druga pozycja. Baku z całą pewnością będzie dla nas dużym wzywaniem. To całkowicie nowy tor, co jeszcze mocniej utrudnia przygotowania do weekendu. W ostatnim czasie zorganizowaliśmy kilka sesji w symulatorze, aby przekonać się, czego możemy spodziewać się po tym weekendzie. Wiemy jednak, że Ferrari i Red Bull siedzą nam na ogonie i nawet jeden drobny detal może stworzyć kolosalną różnicę, zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Jestem podekscytowany nowym torem i nowym miastem. Liczę, że po kilku trudnych weekendach wrócę na najwyższy stopień podium.

Lewis Hamilton: Ostatni weekend był dla mnie bardzo pozytywny. Po mocnym piątku w sobotę zdobyliśmy pole position, które następnie zamieniliśmy na świetne zwycięstwo. Cały czas miałem do dyspozycji fenomenalny bolid, nie mogłem powiedzieć złego słowa o balansie. Gdy tylko potrzebowałem podkręcić tempo, mogłem śmiało zabierać się do pracy. Takiego uczucia potrzebuje każdy kierowca. Nasze ostatnie występy, brak poważniejszych problemów, pozytywnie wpływają na pewność siebie wszystkich członków ekipy. Przed nami wciąż bardzo daleka droga, ale w mojej głowie nigdy nie pojawiła się wątpliwość dotycząca tego, czego jestem w stanie dokonać za kierownicą bolidu. Kiedy trzeba, potrafię zachować maksymalną koncentrację. Tutaj nic się nie zmienia. Nie mogę się już doczekać podróży do Baku i poznania nowego toru. Jestem ciekawy, jak nam tam pójdzie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean: Jedyne co mogliśmy zrobić, aby przygotować się do tego weekendu, to zaliczyć sesję w symulatorze. Chociaż to narzędzie staje się coraz lepsze i tak nie jest w stanie dokładnie odwzorować odczuć, jakie towarzyszą nam podczas jazdy prawdziwym bolidem. Wiadomo, że w wirtualnej rzeczywistości możesz zyskać wiedzę na temat ustawień, poprawek i ogólnej filozofii prac i lepiej przygotować się do prawdziwego ścigania. To właśnie ten czynnik jest najważniejszy. Nikt z nas nie wie, czego spodziewać się po Baku. Z tego też powodu czeka nas ekscytujący wyścig. Obiekt jest połączeniem toru ulicznego z permanentnym, ale musimy poczekać, aby przekonać się, jak prezentuje się on w praktyce.

Esteban Gutierrez: Sesja w symulatorze była bardzo istotnym elementem przygotowań do nadchodzącego Grand Prix Europy. Baku to niesamowicie wymagający tor, ale jazda po nim potrafi dać wiele radości. Nie mogę się już doczekać, aby poznać go osobiście. Czuję, że w Azerbejdżanie będziemy oglądać nieco bardziej konkurencyjną stawkę, ponieważ żaden z zespołów nie dysponuje jeszcze szczegółowymi informacjami, z których mógłby korzystać w fazie przygotowań do ścigania. Zbieranie danych do analizy będzie na pewno ciekawym doświadczeniem. Podchodzimy do tego weekendu w pozytywnych nastrojach, pragnąc jak najlepiej wykorzystać potencjał naszej konstrukcji. Obiekt będzie sporym wyzwaniem, ale podczas prac w symulatorze bardzo przypadł mi do gustu. Mam nadzieję, że w rzeczywistości będzie podobnie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Weekend w Kanadzie nie był dla mnie najłatwiejszy, więc finisz w punktach uznaję za dobry rezultat. Zdobywałem punkty w czterech ostatnich wyścigach, na różnego typu obiektach – wierzymy więc, że możemy ugruntować naszą pozycję w czołowej dziesiątce. Przygotowując się do weekendu w Baku analizowałem zapisy z kamer pokładowych, jakie krążyły po sieci. Pierwsze wrażenia podpowiadają mi, że będzie to bardzo wymagający tor. Jest na nim wiele ciasnych sekcji, ale jednocześnie możemy na nim osiągać bardzo wysokie prędkości. Powinniśmy więc otrzymać dobre widowisko. Nigdy wcześniej nie byłem w Azerbejdżanie, więc jest to dla mnie mała przygoda. Cieszę się jednak na poznanie nowego kraju, nowego miasta i nowych fanów.

Nico Hulkenberg: Kanada była dla nas pozytywnym weekendem – wykorzystaliśmy każdą szansę i pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie zdobywać punkty nawet na obiektach o wyjątkowej charakterystyce. Teraz jestem ogromnie podekscytowany weekendem w Baku. Nowe tory są po prostu fajne. Wszystko pachnie nowością, wszyscy gorąco cię witają. Będę szczery – nie wiem zbyt wiele o Azerbejdżanie, więc cieszę się, że będę mógł poznać nowe miejsce. Nauka toru ma kluczowe znaczenie. Nie miałem okazji przejechać się po nim w symulatorze, ale widziałem filmik na YouTube. Jestem bardzo ciekawy pierwszych okrążeń wykonanych podczas treningów, szczególnie, iż obiekt ten wygląda na bardzo szybki, nawet pomimo tego, że jest wytyczony na ulicach miasta. Jestem dużym fanem takich obiektów, bo zapewniają nam one wyjątkowe emocje. Ściany są blisko, a kierowca cały czas musi pracować na limicie.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso: Nie mogę się już doczekać inauguracyjnego wyścigu w Baku. Jestem ambasadorem tej imprezy, więc mam to szczęście, że mogłem poznać szczegółowe plany toru i śledzić jego rozwój w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Obiekt stanowi połączenie tętniącego życiem toru ulicznego z tradycyjnym obiektem wyścigowym, na którym można osiągać wysokie prędkości i mieć szansę podjęcia walki z rywalem. Widać, że organizatorzy włożyli wiele wysiłku w prace związane z planowaniem i budową całej infrastruktury. Cieszy mnie, że dzięki temu wyścigowi otwieramy się na zupełnie nowy region. Z tego też powodu to Grand Prix ma tak istotne znaczenie dla sportu. Wiem, że jest sporo fanów, którzy czuję ekscytację perspektywą zbliżającego się wyścigu i mam nadzieję, że zgotujemy im wspaniałe widowisko.

Jenson Button: Po rozczarowującym wyścigu z Kanady, czuję przyjemność myśląc o kolejnym wyścigu, jaki zostanie rozegrany na zupełnie nowym dla nas torze. Baku City Circuit prezentuje się naprawdę dobrze, szczególnie mam tu na myśli charakterystyczne sekcje w sercu starego miasta. Z drugiej strony mamy tam też sekcje, w których śmiało będziemy przekraczać barierę 300 kilometrów na godzinę. Oczywiście mamy wiele danych z symulatora dotyczących strategii, opon, temperatur, ale aż do rozpoczęcia wyścigowego weekendu obiekt ten pozostaje dla nas lekką niewiadomą. Nowy tor w kalendarzu zawsze dodaje pieprzu całej rywalizacji i zapewnia bardziej wyrównaną rywalizację w całej stawce. Nie mogę się już doczekać tych wyzwań. Mam wielką nadzieję, że w ciągu kolejnych szalonych tygodni, gdzie wyścigi często będą odbywały się jeden po drugim w odstępach tylko kilku dni, będziemy dostrzegać kolejne pozytywne oznaki naszej ciężkiej pracy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: To będzie moja pierwsza wizyta w Azerbejdżanie, więc nie wiem, czego spodziewać się po tym kraju. Mimo tego nie mogę się już doczekać poznania nowego toru, miłych ludzi i ciekawego toru wyścigowego, zlokalizowanego w ścisłym centrum miasta. Nie wiem, czy będzie on podobny do Monako, czy może czeka nas połączenie Monako z Singapurem. Poczekamy, zobaczymy. Słyszałem, że proste będą całkiem długie i być może znajdzie się trochę miejsc do wyprzedzania, co jak wiadomo nie jest zasadą na obiektach ulicznych, które wchodzą w skład obecnego kalendarza. Mam nadzieję, że zwieńczymy naszą wyprawę do Azerbejdżanu dobrym wynikiem.

Valtteri Bottas: Nigdy wcześniej nie byłem w Azerbejdżanie, więc czeka nas kilka bardzo interesujących dni. Ten weekend jest dla mnie dużą niewiadomą. Sam tor prezentuje się dobrze i sprawia wrażenie bardzo szybkiego. Lubię poznawać nowe miejsca, nowe kultury, podziwiać nowe miasta. Chcę jak najwięcej dowiedzieć się o tym kraju, mieście i w szczególności – o torze.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Kevin Magnussen: Dobrze byłoby uzyskać w Baku mocny rezultat. Grand Prix Kanady nie poszło po naszej myśli, więc naturalnie chcielibyśmy powrócić do prezentowania konkurencyjnych osiągów. Stale dokonujemy postępów – nawet mimo tego, że trudno zobaczyć je z zewnątrz. Pierwsza myśl o torze w Baku? Ta niesamowicie długa prosta. Na pewno okaże się bardzo interesującą sekcją. Jest też bardzo ciasny fragment przy murach starego miasta. Pierwsze okrążenie podczas treningu na pewno otworzy nam wszystkim oczy na realne wyzwania. Na pewno będziemy musieli dbać o to, by nie zbliżać się do betonowych ścian i metalowych barier. Będę pracował z moimi inżynierami nad opracowaniem jak najlepszych ustawień bolidu. Zobaczymy, jak sobie poradzimy.

Jolyon Palmer: To zupełnie nowy tor i nie mamy go w swoim symulatorze, więc przejechałem po nim kilka okrążeń w nowej grze F1! To moja przewaga nad pozostałymi kierowcami. Moi inżynierowie odrobili swoje zadanie domowe, ale pierwsze wrażenia zyskamy dopiero podczas pracy na torze i pierwszych kółek pokonanych podczas piątkowego treningu. Sytuacja jest pod tym względem taka sama dla wszystkich. Dokonaliśmy progresu w rozwoju naszej konstrukcji, ale niestety nie mieliśmy szczęścia i nasze wyniki nie były zbyt dobre. W porządku, nie możemy być zadowoleni z wyników z Montrealu, ale nowa jednostka napędowa jest dużym krokiem naprzód i daje nam spore zyski w kontekście czasów okrążeń. Czujemy pewien niedosyt, ale jestem pewny, że przed nami lepsze dni.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat: Dobrze jest poznawać nowe miejsca, a ponieważ w Baku spotykamy się z ulicznym torem, czeka nas sporo pracy kierownicą i pedałami! Takie obiekty wymagają od ciebie zmiany stylu jazdy, ponieważ zbliżając się do zakrętów masz świadomość, iż w przypadku błędu nie masz wielkiego wyboru przy wyborze linii jazdy. Jeździłem po tym obiekcie w symulatorze, co dało mi możliwość ocenienia, czego tak właściwie mogę spodziewać się na miejscu. Od razu rzuca nam się w oczy wiele zakrętów pod kątem prostym, a w niektórych miejscach, szczególnie w historycznej części miasta, mamy bardzo ciasne sekcje, gdzie wymagana będzie od nas olbrzymia precyzja. Ogólnie Baku City Circuit przypomina mi nieco obiekt z Walencji. Jestem bardzo podekscytowany nowym wyzwaniem. Mam nadzieję, że do Baku przybędzie wielu rosyjskich kibiców.

Carlos Sainz: Nie mogę doczekać się już tej imprezy, chociaż prawdę mówiąc nie wiem, czego się po niej spodziewać! Jeździłem po tym torze w symulatorze, ale eksperymentowanie z nowym obiektem zawsze stanowi ekscytujące wyzwanie. Ciekawi mnie długa prosta, biegnąca praktycznie od zakrętu numer szesnaście aż do pierwszego wirażu. Ogólnie prędkości notowane w Baku powinny być jednymi z najwyższych w całym kalendarzu, co nie powinno dziwić, gdy tylko popatrzy się na układ tego obiektu. Ze zrozumiałych względów trudno jest mi teraz wchodzić w szczegóły. Mam nadzieję, że będzie tak dobry jak Makau, który stanowi jedną z ikon sportów motorowych. Dobrze, że Formuła 1 ma u siebie podobny obiekt.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 14.06.2016 20:30[!]
Mam takie pytanie co do układu, bo wciąż są drobne niepewności i różne mapy toru: Po drugim zakręcie, zakręt 3 będzie w pierwszej, drugiej, czy trzeciej przecznicy w lewo? I jeszcze jedno - czy tuż przed prawy zakrętem 7 będzie ten drobny lewy kink - przez co zakręt ten byłby niemal szykaną podobną do zakrętu 2 w Rosji, tylko, że w drugą stronę - czy jednak pojadą zwyczajnie w prawo?

P.S. takie porównanie - Max ponad połowę wypowiedzi już przed Kanadą zajął dyskusją na temat toru w Baku, a Lewis potwierdził na nią raptem dwa zdania pojedyncze ;<)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca