F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20163 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:07,373--37
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:07,7300,3570,35734
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:08,0220,6490,29228
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:08,2220,8490,20031
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:08,5281,1550,30634
6.55Carlos SainzToro Rosso STR111:08,8031,4300,27534
7.19Felipe MassaWilliams FW381:08,8241,4510,02139
8.33Max VerstappenRed Bull RB121:08,9621,5890,13821
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:08,9901,6170,02832
10.77Valtteri BottasWilliams FW381:08,9981,6250,00840
11.8Romain GrosjeanHaas VF-161:09,0781,7050,08034
12.27Nico HulkenbergForce India VJM091:09,2801,9070,20243
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:09,3651,9920,08531
14.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:09,5672,1940,20230
15.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:09,7072,3340,14024
16.94Pascal WehrleinManor MRT051:09,7752,4020,06834
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:09,8512,4780,07628
18.9Marcus EricssonSauber C351:09,9292,5560,07835
19.21Esteban GutierrezHaas VF-161:10,1102,7370,18120
20.12Felipe NasrSauber C351:10,3142,9410,20426
21.88Rio HaryantoManor MRT051:10,4933,1200,17921
22.34Alfonso Celis JrForce India VJM091:10,8603,4870,36737
107% najlepszego czasu: 1:12,089



Po egzotycznym wyścigu w Azerbejdżanie, przewrotnie nazwanym GP Europy przyszedł czas na prawdziwy pwrót na Stary Kontynent. Przenosimy się w takim razie w rejony pięknej Styrii i rozpoczynamy Grand Prix Austrii.

Pierwszy trening rozpoczął się przy przyjemnej, słonecznej pogodzie z lekkim zachmurzeniem, jednak jak mówiły prognozy na ten weekend, sytuacja może się szybko zmieniać. Nie sprawiło to jednak pośpiesznych wyjazdów, ekipy postanowiły przejechać spokojne okrążenia instalacyjne. McLaren jednak od razu zabrał się za testowanie swojego nowego, bardzo futurystycznego tylnego skrzydła. W tym rejonie bolid Alonso był pomalowany farbą fluorescencyjną używaną często podczas testów.

W tym czasie bolid Sebastiana Vettela był kompletowany do pierwszego wyjazdu, a Max Verstappen przejechał pierwsze mierzone okrążenia kręcąc wyniki w okolicach 1:10. Mercedesy pojawiły się na torze dopiero po 15 minutach i jak można było się spodziewać, od razu wskoczyły na czoło tabeli. Zarówno Hamilton, jak i Rosberg podróżowali na super-miękkich oponach.

Pierwszą ofiarą ostatnich dwóch zakrętów był Lewis Hamilton, który się obrócił. Jadący za nim Grosjean, by uniknąć kolizji również obrócił bolid, wyjeżdżając na pobocze. Sytuacja doprowadził do wirtualnej neutralizacji. W tym samym miejscu nowe tarki pozbawiły Maxa Verstappena części przedniego skrzydła. Duńczykowi nie przeszkodziło to we wskoczeniu tuż za partnera zespołowego, na piątą pozycję ze stratą sekundy do Rosberga, który w międzyczasie wykręcił wynik 1:08,166. Rezultat ten był zaledwie o 0,2 sekundy słabszy od oficjalnego rekordu toru Michaela Schumachera.

Po 40 minutach sesji na torze nastała cisza, wszyscy mieli za sobą pierwsze przejazdy, jednak w użyciu były wszystkie rodzaje mieszanek dostarczone przez Pirelli. Moment pauzy przerwał dopiero po 10 minutach Rosberg, który powrócił na tor na ultra-miękkich oponach. Niemiec tym samym ustanowił nowy rekord okrążenia Red Bull Ringu – 1:07,644. Udało mu się jeszcze poprawić wynik o 0,271 sekundy, co dodatkowo przypieczętowało rekord. Hamilton na swoich szybkich kółkach był wolniejszy o 0,7 sekundy.

Chwilę później Rosberg wypadł w czwartym zakręcie w żwir, ale udało mu się powrócić na tor. Nie udało się to chwilę później w szóstym wirażu Verstappenowi, który przy okazji mocno narzekał na nowe wysokie krawężniki. Jak się okazało to właśnie wyjazd w jeden z nich uszkodził zawieszenie w jego bolidzie. Nie był to również dobry czas dla Manora, najpierw Haryanto wypadł z toru, a chwilę później sędziowie zabrali się za analizę jego niebezpiecznego powrotu na tor, oraz zbyt szybkiej jazdy Wehrleina podczas wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Hamiltonowi ostatecznie udało się poprawić i tracił do Rosberga 0,357 sekundy, jednak na pewno nie był to jego wymarzony wynik po tym jak musiał założyć ostatnie elementy silnika dostępne na tez sezon. Anglik na wczorajszym spotkaniu z mediami był wyraźnie przybity sytuacją z jednostką napędową i nieuchronnością kar za ponadprogramowe elementy.

Aktywność wszystkich ekip w pierwszym treningu była naprawdę spora. Każdy chciał poznać nowy asfalt na Red Bull Ringu. I o ile przewaga Mercedesa nie wygląda optymistycznie, o tyle walka Ferrari z Red Bullem o kolejne pola z pewnością będzie fascynująca. Gdy dodamy do tego możliwe opady, możliwe że przed nami bardzo ciekawy weekend.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mcracer1993, 01.07.2016 12:46[!]
W qualach będzie czas 1:06 lub nawet poniżej 1:06. Jestem ciekawy, kiedy FIA wprowadzi (znowu) opony rowkowane.
marios76, 01.07.2016 13:41[!]
@mcracer1993 W 2018tym będą jeździć na samych felgach :)
Kamikadze2000, 01.07.2016 14:08[!]
Nawet Celis zmieścił się w limicie 101 % xd
mcracer1993, 01.07.2016 15:03[!]
@marios76 Polemizowałbym - wolę już tą wydłużoną pętlę (oczywiście z pewnymi modyfikacjami) niż tą, która teraz jest - ten tor w obecnej konfiguracji jest jednym z najszybszych w kalendarzu - szybsze są tylko Spa, Monza i Suzuka (bierzmy pod uwagę średnią prędkość). Natomiast czas zwycięzcy wyścigu w tym roku może wynieść poniżej 1:30:00:000 :P
MairJ23, 01.07.2016 15:26[!]
@marios76 w 2024 maja zlikwidowac kola bo samochody maja juz lewitowac na wysokosci - jeszcze FIA nie ustalila dokladnie - ale zastanawiaja sie miedzy 15mm a 35mm nad asfaltem....
Jak to sie uda to beda likwidowac asfalt na wszystkich torach i posadza trawe z ekologicznych wzgledow.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca