F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20163 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniel Ricciardo: Uwielbiam, kiedy wyścigi odbywają się tydzień po tygodniu. Spielberg to wspaniała atmosfera – otoczenie tego obiektu robi piorunujące wrażenie. Widoki gór i pobliskich wiosek są przepiękne. Obiekt jest krótki, ale potrafi dać wiele frajdy. Chciałbym, aby tor składał się z kilku dodatkowych zakrętów, ale ogólnie jego nitka jest teraz bardzo płynna i szybka. W przeszłości nie osiągaliśmy w Austrii zbyt dobrych wyników, więc liczymy, że teraz – dzięki świetnemu pakietowi – w naszym zasięgu będzie rywalizacja o miejsca w czołowej piątce.

Max Verstappen: W Austrii nie mamy zbyt wielu zakrętów, ale charakterystyczne są pokaźne zmiany wysokości, na jakich znajdują się różne sekcje toru. Dla Red Bulla jest to domowy wyścig, więc nie możemy narzekać na wsparcie fanów. Mam nawet nadzieję, że na trybunach pojawi się tym razem trochę więcej kibiców z Holandii. Spędziłem trochę czasu w Austrii, jeszcze jako dziecko, chociażby jeżdżąc na nartach czy szlifując umiejętności w kartingu. Sądzę, że to bardzo uroczy kraj – miejsce,w którym czuję się jak w domu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel: Tor sprawia wrażenie wciśniętego pomiędzy góry. Sądzę, że jest wspaniały. Mamy tam wiele zmian wysokości, jedziemy to w górę, to w dół, a dookoła widzimy wspaniałe szczyty. Jeśli ma się szczęście, to można nawet dostrzec nieco śniegu zalegającego jeszcze na ich wierzchołkach. Tor jest krótki, nie ma wielu zakrętów, więc niezwykle istotne jest, aby każdy z nich pokonać absolutnie perfekcyjnie. Pozytywne jest to, że możemy pozwolić sobie na pokonanie wielu okrążeń, dzięki którym jesteśmy w stanie zbudować pewność siebie za kierownicą i złapać dobry rytm jazdy, co szczególnie przydaje się w kontekście wyścigu.

Jock Clear, dyrektor ds. wyścigowych: Spielberg to kolejny wymagający obiekt, ale bardzo różniący się od torów w Monako, Kanadzie czy Baku. Jak zwykle rozpoczniemy weekend z nowymi częściami, poprawkami i ustawieniami, które powinny pomóc nam jak najlepiej uporać się z tamtejszymi wyzwaniami. Spielberg to prosty tor – praktycznie pięć zakrętów poprzecinanych długimi prostymi. Trzeba więc zapewnić jak najlepszą równowagę między prędkościami maksymalnymi a dociskiem. Małe detale mogą mieć duże przełożenie na czasy okrążeń. Tor zyskał w tym roku nową nawierzchnię, więc pod tym względem nie wiemy, czego możemy się spodziewać. Nie znamy wpływu, jaki nowy asfalt będzie miał na ogumienie, ale wszystkie zespoły znajdują się w podobnej sytuacji. Układ sił może być inny niż przed rokiem, ale na pierwsze odpowiedzi musimy jak zwykle poczekać do piątkowych treningów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen: Osobiście wolę dawny układ toru. Sądzę, że był lepszy pod względem płynności jazdy, bardziej kompletny, pasujący swą naturą do tego miejsca. Nowe Silverstone jest całkiem szybkim obiektem. Mamy tam kilka wolnych zakrętów, ale właśnie tam pojawia się problem płynności – nie pasują one po prostu do Silverstone. Ogólnie nie jest to najgorszy obiekt, można na nim walczyć i wyprzedzać, jednak gdybym tylko mógł wybierać... W przeszłości dobrze radziłem sobie w Wielkiej Brytanii, mam tu na koncie kilka wizyt na podium. Mam nadzieję, że będziemy w stanie powalczyć o kolejne zwycięstwo.

Dave Greenwood, inżynier wyścigowy: Silverstone jest jednym z pierwszych torów, na jakich pojawiłem się jako młody widz i kibic. Od tamtej pory obiekt przeszedł duże zmiany. Dodanie prostej Wellington wydłużyło pętlę, ale ta nadal wymaga dobrej efektywności aerodynamiki. Zużycie ogumienia nie przyprawia nas co prawda o niepokój, ale w Wielkiej Brytanii zawsze oglądamy różne ciekawe strategie ogumienia. Interesującym dodatkiem do weekendu może stać się pogoda – dobitnym tego przykładem jest ubiegłoroczny wyścig. Nie możemy się już doczekać, co wydarzy się tym razem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Weekend w Baku był dla mnie bardzo udany. Czułem, że stanowię jedność z bolidem. To coś pozytywnego, szczególnie jeśli spojrzy się na kilka poprzednich weekendów Grand Prix. Teraz pora na Austrię, gdzie nasz zespół wyśmienicie radził sobie w dwóch ostatnich sezonach. Spodziewamy się jednak zagrożenia ze strony konkurencji – szczególnie Williamsa. Wydaje mi się jednak, że nasza Srebrna Strzała nadal gwarantuje najlepszy pakiet w stawce. Posiadanie na koncie dwóch zwycięstw na jednym torze jest wyjątkowym uczuciem, niezależnie od tego o jakim obiekcie mówimy. Dojazd do pierwszego zakrętu jest na Spielbergu bardzo krótki. Ogólnie nie mogę w tym sezonie narzekać na starty i przejazdy pierwszych zakrętów, więc jeśli zaliczę dobrą czasówkę, to będę miał szansę na dobry wynik. Nie mogę się już doczekać

Lewis Hamilton: Weekend w Baku zaczął się świetnie, ale to po prostu nie był nasz weekend. Szkoda, że w niedzielę nie udało nam się pokazać pełnego potencjału. Nic już jednak na to nie poradzimy. Musimy wystrzegać się wszelkich wymówek. Pora zostawić to za sobą. Spielberg to klasyczny obiekt – szybki i płynny, pozwalający złapać dobry rytm jazdy. Wyprzedzanie nie jest proste, ale są miejsca, gdzie można podjąć próbę ataku – to z pewnością ciekawe wyzwanie. Postaram się o lepszy występ w kwalifikacjach. Liczę, że pójdzie mi lepiej niż ostatnio. Austria to piękny kraj i dobrze byłoby odnieść tam zwycięstwo. Taki jest mój cel. Zobaczymy, jak nam pójdzie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean: W pewnym sensie to zabawne, że mamy szansę ścigać się pośród gór. Tor jest bardzo krótki, niczym jak Monako, z tym że jest na nim kilka miejsc sprzyjających wyprzedzaniu. Obiekt składa się w zasadzie z dwóch sekcji o różnej charakterystyce. Osobiście lubię środkowy sektor i wchodzące w jego skład średnio-szybkie zakręty. Mamy też charakterystyczne i bardzo podobne do siebie wiraże numer jeden i dwa. Oba poprzedzają bardzo mocne dohamowania po długich prostych. Druga część nitki obiektu jest o wiele płynniejsza. Szkoda, że w Baku musieliśmy wykonać jeden nieplanowany postój. Sądzę, że gdyby nie on, to moglibyśmy powalczyć o punkty. Mimo wszystko czuję, że kroczymy we właściwym kierunku.

Esteban Gutierrez: Red bull Ring jest wyjątkowym, old-schoolowym torem z wieloma szybkimi zakrętami. Bardzo mi się podoba. To naprawdę krótki tor – w jego skład nie wchodzi zbyt wiele wiraży – więc czasy okrążeń są bardzo zbliżone, przez co kluczowe stają się często wyniki osiągnięte w kwalifikacjach. To dodatkowe wyzwanie, bo wszyscy chcemy, by bolid był jak najbliższy perfekcji. Lubię dwa szybkie lewe wiraże w wewnętrznej części toru. Interesująca jest też kocowa sekwencja, z nachylonym zakrętem. Jej przejazdowi zawsze towarzyszy miłe uczucie. W Austrii często musimy mieć na uwadze wiatr, bo czasem jego porywy mogą być naprawdę mocne. To wszystko zawsze zapewnia nam mieszankę wielu oryginalnych wyzwań.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson: Nie mogę się już doczekać dwóch kolejnych weekendów w Spielbergu i na Silverstone. Oba z nich zaliczają się do grupy moich ulubionych torów. Grand Prix Austrii jest zawsze wspaniałym doświadczeniem. Lubię atmosferę panującą na torze. To szybki obiekt, który z każdą kolejną wizytą pozwala mi bardziej cieszyć się jazdą bolidem.

Felipe Nasr: Czeka nas bardzo pracowity okres – przed nami dwa wyścigi Grand Prix w odstępie jednego tygodnia. Spielberg wyróżnia się przepiękną, "zieloną" scenerią i jest bardzo szybkim torem. Ostatnie dwa zakręty prowadzące na prostą startu/mety są moimi ulubionymi. Oba są bardzo szybkie i wymagają dużej precyzji za kierownicą.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Wciąż uśmiecham się do siebie na myśl o podium wywalczonym w Baku. Nie był to dla nas najłatwiejszy weekend, ale udało nam się odrobić straty po wymianie przekładni, co z całą pewnością osłodziło nam wszystkie zmartwienia i wysiłki. Udaję się do Austrii mocno zmotywowany i żądny kolejnego pozytywnego wyniku. To jeden z najbardziej lubianych przeze mnie wyścigów – podoba mi się sam tor, jak również atmosfera tworzona przez tłumy kibiców, nocujących na polach kempingowych. Od Barcelony dokonaliśmy sporych postępów i spodziewam się, że w ten weekend pokażemy się z konkurencyjnej strony. W Austrii jest trochę miejsc pozwalających na zaatakowanie rywala, zwłaszcza na olbrzymim dohamowaniu do drugiego zakrętu, więc na pewno w wyścigu będziemy mogli śledzić dobrą akcję.

Nico Hulkenberg: Uwielbiam ścigać się w Spielbergu. Wyścig tam jest miłym uzupełnieniem naszego kalendarza. Krajobrazy terenów obok toru, bliskość Alp, tworzy spektakularne wrażenie. Czuć, że ten tor jest klasykiem i bardzo mi się to podoba. Atmosfera jest wyluzowana, a wielu niemieckich fanów decyduje się na krótką wycieczkę przez granicę. Dla mnie jest więc to niemal domowy wyścig. Chcemy powalczyć o dobry rezultat, ale wiemy, że niczego nie możemy być pewni. Tor jest całkiem fajny i łatwo złapać na nim dobry rytm jazdy, ale z drugiej strony łatwo o błąd, zwłaszcza w dwóch ostatnich zakrętach. Tak czy owak nasz bolid spisuje się doskonale. Od początku roku dokonaliśmy sporych postępów w jego rozwoju. Mamy potencjał, by powalczyć o zadowalające osiągnięcie.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso: Po wyjątkowych wyzwaniach toru w Baku, wracamy na bardziej konwencjonalny obiekt w Austrii. Aby prezentować tam dobre tempo potrzebujesz dobrej trakcji i wydajnej aerodynamiki, a akurat pod tym względem nasz bolid radzi sobie całkiem nieźle. Mam nadzieję, że pokażemy się z lepszej strony niż w Azerbejdżanie. Lubię atmosferę Red Bull Ringu, ponieważ na trybunach zawsze zasiada tam wielu oddanych fanów, wykazujących się dobrą wiedzą o sporcie. Zdaje się, że Austriacy kochają wszystko, co tylko ma silnik. Pokazy lotnicze i motocyklowe, jakie odbywają się przez cały weekend są wśród nich świetnie odbierane. Sam tor nie jest najbardziej technicznym obiektem w kalendarzu, ale mimo tego wciąż kreuje wyjątkowe wyzwania. W niektórych zakrętach trzeba wykazać się sporą ostrożnością, szczególnie, że wyścig liczy aż 71 okrążeń.

Jenson Button: Pod wieloma względami ściganie się w Austrii przypomina mi początki mojej kariery w Formule 1. W 2003 roku zająłem w Spielbergu czwarte miejsce i nawet wtedy czuć było na tym torze ducha dawnych lat. Po jedenastu latach, kiedy Austria nie gościła u siebie Formuły 1, powróciliśmy do Styrii w sezonie 2014 i od razu otrzymaliśmy ekscytujące wyścigi. Tor składa się z zaledwie dziewięciu zakrętów, przez co trzeba być niesamowicie precyzyjnym. Nawet jeden najmniejszy błąd może okazać się bardzo kosztowny. Po ulicznych wyścigach w Monako, Montrealu i Baku, w ten weekend zmienią się krajobrazy. Tor w Austrii jest zlokalizowany w rolniczej części kraju, pośród gór, oddalony od wielkich miast. Wszyscy w McLaren-Honda są spragnieni kolejnych punktów. Konkurencyjność naszego pakietu ulega ciągłej poprawie. Nie mogę się już doczekać, by zobaczyć, jak poradzimy sobie na Red Bull Ringu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: Tor w Austrii nie jest kolosem, ale miło się po nim jeździ. W ciągu ostatnich dwóch lat zaliczyłem tam bardzo dobre występy – w ubiegłym sezonie stanąłem nawet na podium zdobywając trzecie miejsce. Z kolei w 2014 zapewniliśmy zespołowi start z pierwszej linii – Valtteri dojechał wtedy do mety na drugim miejscu, a ja zająłem czwartą lokatę. Z reguły prezentujemy w Spielbergu dobre osiągi i mam nadzieję, że teraz nic się nie zmieni! Długie proste stanowią test dla jednostek napędowych, a ponadto mamy tam też szybkie zakręty. Zatrzymujemy się w hotelu na wzór starego zamku. To ciekawe miejsce, zupełnie inne od tych, do jakich przywykliśmy. W Austrii Formuła 1 spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dobrze tam wracać.

Valtteri Bottas: To właśnie w Austrii wywalczyłem swoje pierwsze podium w Formule 1, więc zawsze miło mi się tutaj wraca. Podobają mi się krajobrazy, przepiękne wiejskie widoki otaczające tor. Przypominają mi moją rodzinną Finlandię. Po prostu lubię to miejsce. Tor daje nam wiele frajdy. Rytm jazdy jest w porządku, mamy tam duże zmiany wysokości, mnóstwo szybkich zakrętów. Bolidy Williamsa dobrze radzą sobie w takich warunkach, więc powinien to być dla nas interesujący weekend.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Kevin Magnussen: Nie mogę się już doczekać kolejnego weekendu. Austria mieści się w kryteriach mojego wymarzonego kraju: szczególnie dzięki świeżemu powietrzu i górom. Dobrze jest odpocząć od atmosfery wielkich miast, a jednocześnie brać udział w Grand Prix. Cała impreza i sam tor zasługują na wielkie pochwały. Spielberg to krótki, ale bardzo szybki obiekt. Łatwo można złapać na nim dobry rytm jazdy, a dodatkowo znajdują się na nim miejsca sprzyjające wyprzedzaniu, na przykład drugi zakręt. W 2014 roku pojechałem tam mocne kwalifikacje. Udaję się do Austrii w pozytywnym nastroju i nie mogę się już doczekać powrotu do jazdy.

Jolyon Palmer: Nie mogę się już doczekać powrotu do "serca Europy". Niestety w Baku nie zaprezentowaliśmy się ze zbyt konkurencyjnej strony, ale w Austrii powinno być już lepiej. To szybszy tor, bardziej odpowiadający charakterystyce naszego bolidu. Red Bull Ring nie jest skomplikowanym obiektem – w jego skład wchodzi praktycznie tylko siedem zakrętów. Czasy okrążeń są z reguły bardzo zbliżone, więc należy zadbać o pokonanie perfekcyjnego okrążenia. Mamy tam wolne i szybkie wiraże. T7 jest dość trudny ze względu na negatywne wyprofilowanie. Trzeba pokonywać go bardzo ostrożnie, jednocześnie starając się nabrać jak największej prędkości wyjeżdżając na prostą startową. Ścigałem się tam w GP2 w 2014 oku, a w ubiegłym sezonie wystąpiłem w pierwszym treningu. W bolidzie F1 na pewno czeka mnie jednak dużo więcej zabawy.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca