|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2016 | 3 lipca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:07,098 | - | - | 20 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:07,234 | 0,136 | 0,136 | 26 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:07,308 | 0,210 | 0,074 | 20 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:07,639 | 0,541 | 0,331 | 22 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:07,761 | 0,663 | 0,122 | 22 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:07,814 | 0,716 | 0,053 | 23 |
7. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:07,831 | 0,733 | 0,017 | 27 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:08,285 | 1,187 | 0,454 | 23 |
9. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:08,304 | 1,206 | 0,019 | 19 |
10. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:08,327 | 1,229 | 0,023 | 17 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:08,442 | 1,344 | 0,115 | 26 |
12. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:08,475 | 1,377 | 0,033 | 22 |
13. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:08,534 | 1,436 | 0,059 | 29 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:08,550 | 1,452 | 0,016 | 21 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:08,569 | 1,471 | 0,019 | 21 |
16. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:08,786 | 1,688 | 0,217 | 32 |
17. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:08,939 | 1,841 | 0,153 | 27 |
18. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:09,008 | 1,910 | 0,069 | 11 |
19. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:09,116 | 2,018 | 0,108 | 28 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:09,137 | 2,039 | 0,021 | 25 |
21. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:09,557 | 2,459 | 0,420 | 20 |
22. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:10,959 | 3,861 | 1,402 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:11,795 |
|
|
Ulewa we wczorajszym drugim treningu pokrzyżowała plany przygotowań praktycznie wszystkich w stawce. Na szczęście trzeci trening rozpoczął się przy idealnie słonecznej pogodzie i nic nie zapowiadało pogorszenia tych warunków. Deszcz przewidywany jest dopiero w dalszej części dnia.
Połowa stawki od razu ruszyła na okrążenia instalacyjne, a kierowcy Saubera ustanowili nawet pierwsze czasy, choć było to raczej spokojne tempo. Chwilę później cała stawka poza Grosjeanem miała już na swoim koncie chociaż jedno kółko. W tym czasie dobre wyniki kręcił Vettel, który ustanowił rezultat 1:07,307 na ultra-miękkich oponach. Z drugiej strony na tej samej mieszance dłuższy przejazd wykonywał Rosberg i przejechał na nich 13 okrążeń. Po tak długim dystansie filoletowe Pirelli wyglądały na naprawdę mocno zużyte.
Wynik Vettela na kolejnym przejeździe pobił Kimi Raikkonen, jednak zaledwie o 0,073 sekundy. Pół sekundy za Ferrari mieliśmy Ricciardo, a za nim z minimalną stratą Williamsy. Bardzo długie przejazdy testowało Renault. Jednak wszyscy czekali z ciekawością na symulację kwalifikacji przez Mercedesa. W końcu na 20 minut przed końcem sesji obie srebrne strzały wyjechały na świeżych ultra-miękkich oponach. Niestety na szybkim okrążeniu w drugim zakręcie doszło w bolidzie Rosberga do defektu lewego tylnego zawieszenia, przez co Niemiec dość efektownie rozbił się na bandach, zapowiadając niezwykle intensywne dwie godziny swoim mechanikom. Oczywiście spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi.
Sesja została wznowiona na 12 minut przed końcem. Na świeżych oponach wyjechało Ferrari, dzięki czemu Vettel ponownie wskoczył na czoło tabeli. Mercedes po szybkim sprawdzeniu zawieszenia Hamiltona również postanowił sprawdzić tempo przy niskim ładunku paliwa. Anglik jednak w dalszym ciągu nie mógł odnaleźć odpowiedniego tempa i stracił do Vettela 0,2 sekundy. Teraz jednak najważniejsze pytanie brzmi, czy Mercedes zdąży odbudować bolid Rosberga?
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|