F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201726 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:23,380--12
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:23,8590,4790,47912
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:23,8700,4900,01112
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:23,9880,6080,11810
5.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:25,0631,6831,07510
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:25,0921,7120,02915
7.8Romain GrosjeanHaas VF-171:25,5812,2010,48911
8.55Carlos SainzToro Rosso STR121:25,9482,5680,36711
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:26,0492,6690,10111
10.20Kevin MagnussenHaas VF-171:26,1382,7580,08911
11.19Felipe MassaWilliams FW401:26,2372,8570,09915
12.33Max VerstappenRed Bull RB131:26,2692,8890,0327
13.11Sergio PerezForce India VJM101:26,4573,0770,18812
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:26,5563,1760,0997
15.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:26,6993,3190,1439
16.31Esteban OconForce India VJM101:27,1033,7230,40416
17.18Lance StrollWilliams FW401:27,3273,9470,22412
18.9Marcus EricssonSauber C361:27,4024,0220,07510
19.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:28,3204,9400,91812
20.36Antonio GiovinazziSauber C361:28,5835,2030,26318
107% najlepszego czasu: 1:29,217

W Melbourne w tym tygodniu rozpoczęła się jesień, a ta pora roku charakteryzuje się tym, że często na niebie mogą pojawić się deszczowe chmury. Tak też stało się tuż przed rozpoczęciem ostatniego treningu przed GP Australii. Z tych chmur zaczął padać deszcz, jednak na tyle słabo, że na torze zawodnicy pojawili się mimo wszystko na gładkich oponach.

Szybko też pojawiły się czasy w tabeli, a po 10 minutach na czele było Ferrari. Sebastian Vettel meldował się z czasem 1:24,308. Tuż za nim mieliśmy Raikkonena, jednak Fin zaliczył nieco mniej przyjemny incydent, gdy w 13 zakręcie jego bolid się zatrzymał, gdy ten próbował zwolnić z powodu przebitej opony. Udało się jednak zresetować ustawienia i ruszył do alei serwisowej. Tymczasem Niemiec zszedł po kolejnych kółkach poniżej granicy 1:24, a podróżował na ultra-miękkich oponach.

Szybko poprawiał się również Antonio Giovinazzi, który niespodziewanie pojawił się w kokpicie Saubera za Pascala Wehrleina. Tymczasem sytuacji w czele tabeli nie zmieniły Mercedesy po swoim wyjeździe, jednak Srebrne Strzały pojawiły się na torze na super-miękkich oponach. Hamilton pojechał na nich o pół sekundy wolniej od Vettela.

Dość słabo poszło Danielowi Ricciardo na ultra-miękkich oponach. Lokalny bohater wykręcił czas o ponad sekundę gorszy od lidera tabeli z Ferrari. Jednak po kolejnych kilku okrążeniach nie był to już Vettel, a Raikkonen, który pokonał partnera zespołowego o zaledwie 0,001 sekundy. Ten jednak szybko odpowiedział Finowi i ustanowił okrążenie szybsze o 0,6 sekundy.

Po Ferrari na symulację kwalifikacji zdecydował się Mercedes. I tutaj przyszedł czas na sporą niespodziankę. Zarówno Hamilton, jak i Bottas okazali się wolniejsi od Vettela i to o niemal pół sekundy. Czy to zwiastuje nam niesamowicie zacięte kwalifikacje?

Do przykrego incydentu doszło na 10 minut przed końcem sesji. W szybkiej sekcji 11 zakrętu o ścianę uderzył Lance Stroll, rozbijając prawy tył swojego Williamsa. Niestety pokrzyżowało to wiele symulacji kwalifikacji, gdyż nad torem pojawiła się czerwona flaga, wzywając wszystkich do garaży. Chwilę wcześniej bardzo dobry czas wykręcił Nico Hulkenberg, wskakując na trzecie miejsce ze stratą 1,6 sekundy. Sesja tymczasem nie została wznowiona, gdyż nie udało się na czas usunąć bolidu Strolla.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Andryj Kapusta, 25.03.2017 05:20[!]
Renalut jakieś 2 sekundy za Mercem cały weekend więc to ich prawdziwe tempo, Grosjean masakruje pysznego Duńczyka a w dole tabeli tradycyjnie mistrzowie GP2
piwo, 25.03.2017 05:46[!]
patrzac na ta tabele na szybko niezly cyrk.
marios76, 25.03.2017 06:29[!]
Bo się oddziela ziarno od plew? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca