F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201730 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po trzeciej sesji treningowej wszystkim nasuwało się jedno pytanie – czy ktokolwiek będzie w stanie pokonać Ferrari w kwalifikacjach? Nikt nie zamierzał się poddawać, a w szczególności Mercedes. Swoją rolę oczywiście chciał odegrać Red Bull, a pośród tego wszystkiego Paul di Resta zaliczał pierwsze kółka za kierownicą samochodu na rok 2017.

Q1

Pierwszy przejazd nie dał zbyt wielu niespodzianek. Na czele meldował się Vettel z nieco słabszym czasem niż w treningu – 1:17,244. Za nim plasował się Raikkonen, przed Hamiltonem. Tym razem Anglik tracił zdecydowanie mniej, gdyż 0,248 sekundy. Swój wyjazd nieco zepsuł Bottas, gdyż sklasyfikowano go po pierwszych przejazdach na szóstej lokacie, za Red Bullami.

Ponownie zacięta walka toczyła się o kolejne cztery lokaty pomiędzy Renault i McLarenem. Co ciekawe opony pozwalały na przejechanie kilku szybkich kółek i wykorzystał to Verstappen, wskakując tuż za Vettela.

Mercedes, Ferrari, Red Bull McLaren i Nico Hulkenberg nie wyjechali na drugi przejazd, tymczasem reszta zawodników musiała walczyć o przejście do Q2, gdyż różnice były bardzo małe. Walkę utrudnił Kwiat, wyjeżdżając na chwilę na pobocze. Z dalszej jazdy tradycyjnie zostali wyłączeni kierowcy Saubera, a oprócz nich Williamsy i Kevin Magnussen. Interesujące było to, że Duńczyka do przejścia do Q2 dzieliło... 0,000 sekundy, jednak odpadł, gdyż czas ustanowił później od Pereza.

Q2

Druga część czasówki rozwiała kwestie zagrywek taktycznych i wyboru miękkich opon na start wyścigu. Wszyscy w czołówce wybrali czerwone ogumienie i wyjechali na swoje pierwsze przejazdy. Od razu Vettel postanowił popisać się kolejnym rekordem i pobić kolejną granicę, tym razem wykręcając 1:16,802. Drugi uplasował się Hamilton, przed Raikkonenem i Bottasem. Tymczasem już po chwili czołową dwójkę przedzielił Max Verstappen, wskakując za Vettela ze stratą 0,2 sekundy.

Bardzo dobrze pojechał również Hulkenberg, przeskakując przed Ricciardo na szóste miejsce. Zdecydowanie gorzej pojechał Palmer, który zameldował się po pierwszej rundzie przejazdów na jedenastym miejscu.

Na dosyć nietypową zagrywkę zdecydował się Mercedes, który wyjechał na drugi przejazd, ponownie na supermiękkich oponach. Ferrari i Red Bull nie zdecydowało się na taki krok, tymczasem Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, wyprzedzając Vettela o 0,1 sekundy. Nieco dalej Sainz wypchnął za czołową dziesiątkę Ocona, przed którego wskoczył jeszcze Palmer. Dalej uplasował się Kwiat, Perez i Grosjean. Tym samym oba McLareny przeszły do Q3.

Q3

Walka o pole position również przyniosła nam od razu kolejne rekordy Hungaroringu. Vettel popisał się wynikiem 1:16,276, a za niego wskoczył Bottas. Hamilton musiał zrezygnować ze swojej próby, ze względu na błąd i chwilową przygodę na poboczu. Versatppen stracił pół sekundy i był trzeci, przed Ricciardo i Raikkonenem. Hulkenberg ponownie był ponownie przed McLarenami, a Sainz nie zdecydował się na pierwszy przejazd.

Na drugim przejeździe Hamilton w trzecim sektorze trafił na wolniejszych kierowców na okrążeniach wyjazdowych i ostatecznie stracił 0,4 sekundy do Vettela. Bottas również nie był w stanie przeskoczyć przed kierowcę Ferrari. Bardzo mocno pojechał Raikkonen, który przeskoczył na drugie miejsce, a Vettel nie poprawił swojego wyniku, choć pojechał niemal identycznie, o 0,002 wolniej od pierwszej próby. Dalej mieliśmy dwa Red Bulle, Hulknberga i oba McLareny przed Carlosem Sainzem.

Jutrzejszy wyścig po raz kolejny zapowiada się niezwykle ciekawie, gdyż Hamilton na pewno nie podda się bez walki, tym bardziej, że zawsze prezentował się tu naprawdę mocno. Nam pozostaje tylko zaprosić w jutrzejsze upalne popołudnie na wspólne kibicowanie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 55°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca