F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1): To dla mnie wyjątkowy dzień. Prawdę mówiąc wiedziałem, co rysuje się na horyzoncie i że pewnego dnia zdobędę to sześćdziesiąte ósme pole position, ale nie myślałem o tym zbyt wiele. Mogło do tego dojść wkrótce, chociaż równie dobrze daleko w przyszłości. Teraz jest to dla mnie bardzo wyjątkowa chwila. W 1996 przyjechałem tutaj na moje pierwsze Grand Prix, oglądałem jak Michael wyjeżdża z pierwszego zakrętu z ryczącym silnikiem, wszystko się trzęsło, czułem to w klatce piersiowej. To było niesamowite doświadczenie. To wtedy moja miłość do tego sportu postawiła kolejny krok naprzód. Teraz wyrównuję jego rekord pole position. To wręcz surrealistyczne, zwłaszcza gdy pomyśli się o tym, jak wielką legendą jest Michael.

Valtteri Bottas (P3): Przez wszystkie dotychczasowe sesje nie byłem wystarczająco szybki, aby walczyć o najlepsze czasy. Lewis był w swoim żywiole, podczas gdy ja nie wiedziałem, dlaczego mam do niego taką stratę. Zmarnowałem dużo czasu w szybkich zakrętach znajdujących się w drugim sektorze. Byłoby dobrze, gdybym zakończył kwalifikacje na drugim miejscu, ale niestety w samej końcówce znalazł się przed nami Sebastian. Drugi rząd nie jest taki zły i jestem przekonany, że jutro możemy zapewnić sobie udane popołudnie. Czeka nas długi wyścig. Wiemy, że na tym torze może zdarzyć się wszystko. Pogoda lubi się tu często zmieniać. Przed nami dzień wypełniony nowymi szansami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P2): Byłem bardzo zadowolony z tego, jak poszło nam w Q1. Bolid spisywał się wspaniale. W Q2 chodziło nam tylko i wyłącznie o awans do Q3. Później, w trakcie pierwszego okrążenia Q3 czułem, że brakuje mi trochę przyczepności na przedniej osi. Drugie kółko było lepsze pod tym względem, dostałem też małą pomoc od Kimiego. Dojazd do ostatniego zakrętu był dość trudny, bo wyjeżdżając zza jego bolidu poruszałem się z wyższą prędkością niż zazwyczaj. W takich sytuacjach hamowanie nigdy nie jest proste. Na szczęście udało mi się czysto pokonać szykanę i minąć linię mety. Nasze tempo stoi w ten weekend na bardzo dobrym poziomie. Na pojedynczym okrążeniu było z tym nieco gorzej. Lepiej szło nam na dłuższych przejazdach, więc zobaczymy, jak pójdzie nam jutrzejszy wyścig.

Kimi Raikkonen (P4): Nie mogę być do końca zadowolony z moich kwalifikacji. Niemal cały czas dokuczały nam dzisiaj wibracje. Nie wiem, co było ich źródłem. Na początku bardzo przeszkadzały mi one w jeździe, później sytuacja nieco się uspokoiła i przestałem je odczuwać, ale następnie wszystko zaczęło się od nowa. Prócz tego czasówka poszła raczej w porządku. Na ostatnim przejeździe kilka detali nie zostało dogranych w idealny sposób i w jednym z zakrętów złapaliśmy lekki uślizg. Z jakiegoś powodu miałem też trochę problemów z temperaturą ogumienia. Popełniłem błąd, odpuściłem i ujrzałem za sobą Sebastiana. Zapewniłem mu więc jazdę w cieniu aerodynamicznym pomiędzy Stavelot i szykaną. Jeśli jestem w stanie pomóc naszemu zespołowi, to to robię. Nie ma powodu, aby robić z tego wielką historię.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P5): Byłem bardzo zadowolony mojego okrążenia w Q3. Szczerze mówiąc nie mogło mi ono pójść lepiej. Czuję, że dałem z siebie wszystko. Wydaje mi się, że moje okrążenie było lepsze niż pokazuje to miejsce w tabeli. Jestem pozytywnie zaskoczony tym, że byliśmy dzisiaj taj blisko Ferrari. Lewis miał dzisiaj wielką przewagę, ale w wyścigu nasza strata może być już mniejsza. Mamy szansę na dobry rezultat. Naszym atutem jest drugi sektor. Będziemy jeszcze pracować, aby uzyskać w nim lepsze osiągi, ale generalnie nie mamy powodów do narzekania – balans bolidu był w porządku. Wciąż uważam, że jeśli chcemy zgotować naszym fanom miłą niespodziankę, będziemy potrzebować trochę szczęścia. Póki co wszystko wskazuje na to, że czeka nas suchy wyścig. Na szybkim okrążeniu byłem mocno skoncentrowany na jeździe, ale zjeżdżając do alei serwisowej widziałem fanów w pomarańczowych barwach. To było coś niesamowitego.

Daniel Ricciardo (P6): W Q1 byliśmy nieco z tyłu, ale wiedziałem, że stać nas na więcej. W Q2 zbliżyliśmy się już do tempa, którego potrzebowaliśmy. Niestety w Q3, gdy zaczynasz naprawdę wyciskać maksimum ze swojego bolidu, nie byliśmy w stanie powalczyć o nic więcej. Czułem się tak, jakby moje starania z jednej części toru negatywnie wpłynęły na przejazd kolejnej. Nie mogę powiedzieć, że byłem w stanie pokonać jedno szybkie kółko jadąc na sto procent możliwości. Czułem lekkie ograniczenie w zakresie balansu. Będę optymistą i powiem, że być może oznacza to, iż w wyścigu bolid będzie zapewniał bardziej spójne osiągi. Jeśli będziemy umiejętnie kontrolować pracę ogumienia powinniśmy utrzymywać względnie mocne tempo na dłuższych przejazdach. Bardzo na to liczę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P7): Jestem bardzo zadowolony z kwalifikacji, ponieważ nie miałem idealnych ustawień, ale mimo to udało się wskoczyć na siódmą pozycję gdy to miało znaczenie. Pracowaliśmy dziś nad ustawieniami, gdyż nie mogłem wbić się w okno, gdzie wszystko pracuje jak należy. Dalej nie mamy idealnego rozwiązania, ale jestem pozytywnie zaskoczony moją pozycją. To dobry wynik zespołu, jutro czeka nas trudny wyścig. Będę jednak ostro walczył.

Jolyon Palmer (P10): Byłem przez cały weekend bardzo zadowolony z samochód, zdecydowanie najbardziej w tym roku. Czułem się w nim pewnie, był dobrze zbalansowany i nie musiałem wiele zmieniać, więc to dobrze wróży na przyszłość. Mieliśmy problem ze skrzynią biegów w Q3, co pojawiło się po kilku problemach z czujnikiem sprzęgła, więc pomimo tego, wszystko poszło pozytywnie. Bez tego problemu, zdecydowanie mogłem być na siódmym miejscu. Mam nadzieję jutro na punkty.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P8): Jestem nieco rozczarowany moim okrążeniem w Q3. Byłem blisko Raikkonena w pierwszym sektorze, jednak gdy on odpuścił swoje kółko w drugim, byłem zbyt blisko niego. Straciłem nieco docisku na tym, co kosztowało mnie kilka dziesiątych. Wierzę, że mogłem być dziś przed Renault, jednak mimo to uważam, że mam dobrą pozycję. Spa to miejsce gdzie wszystko może się zdarzyć, więc ważnym będzie unikanie kłopotów i wtedy przyjdą okazje do wykorzystania. Pierwsze kółko może być naprawdę chaotyczne, nie tylko w pierwszym zakręcie, ale po prostej Les Combes. Myślę, że mogę być jutro mocny i naprawdę mam nadzieję na zdobycie miejsca, na które zasługuje zespół.

Esteban Ocon (P9): Myślę, że był dziś możliwy nieco lepszy wynik. Od Q2 miałem problemy z przyczepnością, co musimy przeanalizować. Byłem trzy dziesiąte szybszy w Q2 niż w Q3, więc nie wykorzystałem maksymalnie swojej szansy. Czuję się jednak pewny przed wyścigiem. Samochód pracuje dobrze i mamy dobre tempo na długich przejazdach, zwłaszcza w pierwszym i ostatnim sektorze. To nam pomoże jutro. To tor, który wspiera ciekawe ściganie i myślę, że będzie jutro ku temu sporo okazji.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P11): Ostatecznie był to dla nas pozytywny dzień, jeśli popatrzymy na ogólne osiągi. Byliśmy 1,5 sekundy za liderem w Q2, a dla nas to jak pole position. Jednakże na ostatnim kółku z powodu awarii nie byliśmy w stanie wejść do Q3. Zespół wykonał świetną robotę i staraliśmy się wykorzystać kary Stoffela, by pomóc mi na prostych. Jednak w złym czasie nastąpiła awaria z baterią, przez co straciłem sześć dziesiątych pomiędzy zakrętami 11 i 12, więc odpuściłem kółko. Jutro wystartujemy z 11. pozycji, co na Spa i tak jest lekką niespodzianką. Może wybór świeżych opon i mieszanki da nam lepszą opcję niż start z 10. miejsca.

Stoffel Vandoorne (P20): To był dość pozytywny dzień. Przygotowywałem się do wyścigu przez cały weekend, ponieważ wiedziałem, że będę ostatni. Dzisiaj chodziło o pomoc Fernando i wejście obu samochodów do Q2. Niestety nie wszedł do Q3, jednak teraz skupiamy się na jutrzejszych zawodach. Wiem, że start z 20. miejsca nie będzie łatwy ale dam z siebie wszystko. Mam nadzieję, że będę mógł polegać na zmiennej pogodzie, to zdecydowanie by nam pomogło! Wiedzieliśmy, że będzie ciężko wejść do Q3. Zrobiliśmy co mogliśmy. Mamy z Fernando dobre relacje, pokazaliśmy to już w przeszłości, że potrafimy pracować razem. Jestem pewny, że przyjdzie sytuacja, kiedy on mi pomoże. Ten weekend jest dla mnie wyjątkowy, jest tu sporo fanów, mam tu przyjaciół i rodzinę. Zdecydowanie dodaje mi to motywacji w domowym GP.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P12): Wczoraj dokonaliśmy oceny różnych poziomów docisku. Na pewno korzystaliśmy z takiego, który był zbyt niski, co bardzo utrudniało jazdę bolidem. Dzisiaj byłem już bardzo zadowolony ze swojego występu i pracy zespołu. Pokonałem doskonałe okrążenie. Jedynym słabym punktem był przejazd prostej – nie byłem w stanie znaleźć się wystarczająco blisko bolidu jadącego przede mną, aby skorzystać z jego cienia aerodynamicznego. Pozostała część okrążenia była naprawdę wspaniała. Jeśli chodzi o ustawienia bolidu to były już w porządku. Mogłem mocno naciskać, ale wiemy, że na ogólnie tego typu torach nie jesteśmy w zbyt dobrej formie. Przed nami długi wyścig. Wiele może się jeszcze zdarzyć. Nikt nie ma wartościowych informacji na temat realnego stopnia degradacji ogumienia. Wczoraj pokonaliśmy w końcu tylko kilka okrążeń z dużym obciążeniem paliwem.

Kevin Magnussen (P13): Kwalifikacje wypadły w porządku. Na ostatnim przejeździe nie złożyłem zbyt dobrego okrążenia. Szkoda. Nie wydaje mi się jednak, aby mogło ono dużo zmienić. Koniec końców nasza strata była zbyt duża, aby nieco lepszy czas mógł zapewnić wymierne postępy. W moim zasięgu był tak naprawdę tylko Romain. Nasza pozycja startowa do jutrzejszego wyścigu nie jest zła. Postaramy się włączyć do walki o punkty. W czołówce nie musi dojść do zbyt wielkich przetasowań, aby otwarła się przed nami możliwość awansu do najlepszej dziesiątki. Nie wiemy tylko jak spisze się nasz bolidy w warunkach wyścigowych. Przekonamy się o tym dopiero jutro. Nie oczekiwałbym jednak wielkich różnic w porównaniu do dzisiejszego dnia. Tak jak mówiłem, powinniśmy być w stanie powalczyć o punkty.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P14): Jestem trochę rozczarowany zakończeniem kwalifikacji na czternastym miejscu. Aż do czasówki mogliśmy mówić o dobrym weekendzie, cały czas plasowaliśmy się w czołowej dziesiątce i pokonywaliśmy mocne okrążenia. Zaczynaliśmy nawet sądzić, że możliwe jest zakończenie czasówki w gronie dziesięciu najlepszych kierowców. Teraz, gdy widzisz swoje nazwisko na czternastej lokacie czujesz frustrację. Wydaje mi się, że wykorzystałem maksimum osiągów, jakie drzemały w naszym bolidzie. Musimy naciskać. Zobaczymy, o jakie wyniki będziemy mogli powalczyć w jutrzejszym wyścig. Nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy dokonać awansu. Chciałbym zakończyć niedzielę z kilkoma punktami!

Daniił Kwiat (P15): Nie przejechałem w ten weekend zbyt wielu okrążeń, więc nie było łatwo. Podczas porannego treningu wykryliśmy problem z jednostką napędową. Muszę podziękować naszym mechanikom za świetną pracę, dzięki której dokonali wymiany silnika przed startem kwalifikacji. Dawałem z siebie wszystko, ale nie czułem się całkowicie komfortowo. Skończyło się z siedemnastym czasem. Nie wykonałem ani jednego dłuższego przejazdu, więc trudno jest mi powiedzieć o tym, czego spodziewam się po jutrzejszym wyścigu. W dodatku ciąży na nas kara cofnięcia na starcie. Pomimo tego spróbujemy powalczyć o możliwie jak najlepszy wynik.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Lance Stroll (P16): W długich zakrętach brakuje nam docisku. Mamy duże straty na wejściach w wiraże, a później do głosu dochodzi słaba trakcja. Jest tak od kilku wyścigów. To bardzo frustrujące. Coś takiego nie powinno mieć miejsca. Pokonałem tylko jedno pomiarowe okrążenie, bo doszło do awarii tylnego skrzydła. Tego typu rzeczy po prostu się zdarzają – mieliśmy pecha. Nie byliśmy w stanie wyjechać na kolejny przejazd. Szkoda. Nie sądzę, że nasza strata byłaby dużo mniejsza. Oglądałem jazdę Felipe, który skończył czasówkę tylko parę pozycji wyżej. Żałuję jednak, że nie miałem szansy zaliczenia jednego pomiarowego kółka z prawdziwego zdarzenia.

Felipe Massa (P17): Odpadnięcie z kwalifikacji już na etapie Q1 jest sporym rozczarowaniem. Ten wynik pokazuje, że naszym głównym problemem jest to, iż rozwój bolidu stoi w miejscu. Inni dokonują postępów, a my się cofamy. Wiemy, że należy poprawić rozwój, poprawić części jakie pojawiają się w naszym bolidzie. Musimy poprawić konstrukcję – obecnie się to nie dzieje. Prawdę mówiąc nie jestem przyzwyczajony do odpadania z czasówek po Q1, więc nie byłem nawet pewny, czy awans dalej daje ci piętnaste, czy szesnaste miejsce. Tak czy owak, jestem zadowolony z mojego pomiarowego okrążenia, ale bolid nie był wystarczająco konkurencyjny.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P18): Wiedzieliśmy, że dzisiejsze kwalifikacje będą dla nas trudniejsze, ponieważ to tor nastawiony na moc. Biorąc pod uwagę problemy, jakie miałem w trzecim treningu i małą liczbę kółek na koncie, zespół wykonał dobrą robotę z ustawieniem samochodu. Bolid był dobry, jednak musimy poprawić nasze osiągi. Pogoda może odegrać kluczową rolę w wyścigu, więc zobaczymy.

Pascal Wehrlein (P19): Ogólnie dziś mieliśmy lepszy dzień w kwestii czasu spędzonego na torze. Przejechałem sporo kółek w trzecim treningu. Niestety nasze osiągi nie sa takie jakbyśmy chcieli. Popatrzymy w dane i popracujemy, by jutro poszło nam lepiej.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca