F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Świetnie jest wrócić po przerwie! To dla mnie jeden z najlepszych piątków w tym sezonie. Samochód prowadził się dobrze od samego początku. Dokonaliśmy dobrych wyborów z ustawieniami, co jest miłe przed resztą weekendu. Wygląda na to, że w czołówce jest ciasno w kwestii długich przejazdów, jednak zaczęliśmy weekend najlepiej jak można było.

Valtteri Bottas (P6/P3): Ogólnie to był trudny dzień. Mieliśmy nieco problemów z ustawieniami i nie czułem się dobrze na początku. Jednak ostatecznie było coraz lepiej i dokonaliśmy dobrych kroków naprzód. Osiągi samochodu ogólnie wyglądają dobrze, jednakże ciągle jest margines do poprawy. Długie przejazdy na koniec zostały przerwane przez deszcz, jednak oczywiście tak miął każdy. Jestem zadowolony z tych kilku kółek z dużą ilością paliwa.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P1/P2): W pewnym sensie spodziewaliśmy się tego, jak będą przebiegały dzisiejsze treningi. Początek weekendu nie był więc wcale taki zły. Oczywiście zawsze starasz się wycisnąć coś więcej – deszcz na pewno nam jednak w tym nie pomógł. Za nami standardowy piątek. Trudno porównywać jazdę po tym torze z ubiegłym sezonem. Jesteśmy szybsi na każdy obiekcie, więc przyzwyczailiśmy się już do nieco innych wrażeń. Będziemy kontynuować ciężką pracę, aby poprawić naszą formę przed kwalifikacjami.

Sebastian Vettel (P3/P5): Nie jestem całkowicie zadowolony, ale sądzę, że ogólnie bolid jest w porządku. Musimy teraz tylko złożyć wszystko w jedną spójną całość. Spa to bardzo przyjemny tor, a teraz, dzięki większemu dociskowi, mamy tu więcej zabawy. To długi obiekt, więc nie jest łatwo zadbać na nim o czyste okrążenie. Dzisiaj nie miałem najlepszego rytmu, ale dłuższe przejazdy wypadły lepiej. Ogólnie sądzę, że nasz bolid jest w stanie zapewnić mocne tempo, ale potrzebujemy odpowiednich działań. Muszę wykonać swoją pracę i wiem, że mogę być szybszy. W piątek trudno oceniać sytuację, bo zdaje się, że w sobotę wszyscy stawiają krok naprzód. Jeśli my także dokonamy postępów, będziemy bardzo blisko naszych najgroźniejszych konkurentów. Jesteśmy tu po to, aby zgotować im ciężką przeprawę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P4/P4): Dzisiejszy dzień był w porządku, ale na pewno nie był nadzwyczajny. Trudno było nam walczyć o wysokie prędkości na prostych i dbać o dobre prowadzenie się bolidu podczas pokonywania zakrętów. Sprawdzaliśmy dwa różne podejścia, ale ciężko było znaleźć optymalne ustawienia. Próbowaliśmy tylko sprawdzić, co jesteśmy w stanie osiągnąć na prostych. Mogliście dzisiaj zaobserwować, że byłem dzisiaj dość wolny w pierwszym i trzecim sektorze. Staraliśmy się znaleźć złoty środek, ale nie było to takie proste.

Daniel Ricciardo (P5/P6): Mieliśmy dzisiaj pod górkę, nawet na suchym torze. Sprawdziliśmy nieco agresywny kierunek ustawień, próbując zapewnić dobrą prędkość maksymalną, ale traciliśmy zbyt wiele czasu w zakrętach. Dobrze było się o tym przekonać, ale nie byliśmy w stanie wycisnąć więcej z pakietu, jakim dysponujemy. Pierwszy i trzeci sektor wypadały wspaniale, mieliśmy fioletowe czasy [rekordy], ale w środkowym bolid prowadził się jak konstrukcja F3. Próbowaliśmy, nie wyszło. Zobaczymy jakie będą nasze kolejne posunięcia. Może uda nam się zapewnić pewien kompromis, bo inaczej skorzystamy z wysokiego poziomu docisku, z jakim jeździł Max. Jutro powinienem prezentować dużo bardziej konkurencyjną formę. Ustawienia będą lepsze. Czołowa piątka ma mieściła się w czterech lub pięciu dziesiętnych części sekundy. Jeśli wejdziemy do tej grupy może być w porządku.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P12/P7): Pod koniec zrobiło się dość mokro, jednak ogólnie zaliczyliśmy dobry piątek i pokazaliśmy niezłe tempo. Wykonaliśmy typową pracę z ustawieniami i poszliśmy do przodu z balansem. Interesujące będzie to co stanie się z pogodą, ponieważ nie spodziewaliśmy się dziś tak dużego deszczu, ale to jeden z uroków Spa.

Jolyon Palmer (P11/P10): Kocham Spa jako tor i świetnie, że udało się wykonać dobrą pracę podczas dzisiejszych sesji. Pod koniec pierwszego treningu samochód prowadził się wyjątkowo. Druga sesja została przerwana przez deszcz, jednak byliśmy w stanie zrozumieć opony zanim niebo się rozdarło. To dobry początek weekendu, więc mam nadzieję, że dalej też tak będzie.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Esteban Ocon (P8/P8): Dzień poszedł dość gładko i składnie – pokonałem wiele okrążeń, nawet pomimo czerwonej flagi z FP1 i popołudniowych opadów deszczu. Już teraz mam dobre wrażenia płynące z jazdy bolidem. Wszystko wygląda bardzo obiecująco przed sobotnimi sesjami. Liczymy na mocny występ w kwalifikacjach. Ten tor robi ogromne wrażenie, gdy pokonujesz go za sterami bolidu Formuły 1. Tak jak tego oczekiwaliśmy, już w trakcie pierwszego okrążenia przejechałem Eau Rouge z gazem w podłodze.

Sergio Perez (P14/P12): Poranna sesja została pokrzyżowana drobnymi problemami. Zmienialiśmy w jej trakcie sporo rzeczy w naszym bolidzie, przez co nie przejechałem imponującej liczby okrążeń. Po południu szło nam lepiej i od samego początku byłem zadowolony z zachowania bolidu. Najważniejsze jest to, że wiemy, nad którymi obszarami musimy jeszcze popracować, znamy kierunek naszych działań. Jestem przekonany, że jutro będziemy w lepszej formie. Esteban pokazał, że tempo naszego bolidu jest dość konkurencyjne. Mamy dobrą szansę na udaną czasówkę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P7/P9): To był dla nas dobry dzień. Byliśmy nieco szybsi niż oczekiwaliśmy, co jest pozytywne. Z drugiej strony wiemy, że w sobotę nasi rywale robią większe postępy, więc musimy trzymać ich na oku jeśli chcemy wejść do czołowej dziesiątki, jednak jestem zadowolony z początku weekendu. Co do szalonej pogody, nic mnie nie zdziwi, to jest Spa! To siódmy raz kiedy się tu ścigam i za każdym razem coś takie się dzieje, raz jest słonecznie, a za chwilę pada deszcz... To normalne tutaj, po prostu trzeba być na wszystko gotowym.

Daniił Kwiat (P9/P15): Niezły piątek. Byliśmy w stanie przejechać sporo okrążeń, pomimo problemów. Trzeci trening będzie dla mnie pracowity, jednak wiemy czego nam brakuje i co musimy zrobić, więc jestem pewny, że możemy jutro wykonać dobrą robotę.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P13/P11): Spa to prawdopodobnie najlepszy tor na świecie, każde kółko jest tu magiczne. Niestety tracimy mnóstwo czasu na prostych, ale później odrabiamy to w zakrętach, więc to trudny weekend dla nas. Nie mieliśmy dziś świetnego dnia, zwłaszcza w pierwszej sesji, kiedy mieliśmy problemy. Drugi trening poszedł już normalnie i ostatecznie mamy niezły samochód, nad którym popracujemy w nocy. Gdy zaczęło podać, wyjechaliśmy by sprawdzić jak zachowuje się bolid w takich warunkach, w razie gdyby znowu padało. Nie spodziewamy się tego, więc nie jeździliśmy też za dużo. Potrzebujemy dobrych kwalifikacji, dobrego startu i dobrej strategi, jeśli chcemy walczyć o punkty. Będzie ciężko i być może pogoda nam pomoże, zmienne warunki byłyby idealne.

Stoffel Vandoorne (P10/P14): Samochód prowadził się dziś dobrze. Wiem, że będę startował ostatni, więc mój program był dziś nieco inny. Skupiliśmy się na ustawieniach na wyścig. Mam nadzieję, e pogoda będzie zmienna, wtedy będziemy mieli szansę na dobry wynik. Kary nie wpływają na moją motywację. Szkoda, że stało się to w Spa, ale tak już jest. Było to do przewidzenia biorąc pod uwagę nasze problemy na początku roku, więc byliśmy na to przygotowani. Musimy myśleć o przyszłości i to pomoże nam w innych wyścigach. Czuję się pewnie przed resztą sezonu. Jak zwykle, są tory, które pasują nam lepiej, albo gorzej, jednak gdy jest szansa na punkty, musimy ją wykorzystać.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P17/P13): Ogólnie mamy problemy na torach, na których korzystamy z niskiego poziomu docisku. Wygląda na to, że podobnie jest tutaj, na Spa. Próbowaliśmy znaleźć kompromis pomiędzy prędkością na prostych a dociskiem, ale nie było to takie proste. Zobaczymy, jak pójdzie nam dzisiejsza noc. Czeka nas wiele ciężkiej pracy – chcemy znaleźć ostatnie brakujące części sekundy i ustalić poziom docisku. To dla nas bardzo ważna decyzja. Mam nadzieję, że jutro ujrzymy nieco lepsze osiągi, które pozwolą nam walczyć o wyższe pozycje.

Kevin Magnussen (P16/P16): Sądzę, że zebraliśmy wiele informacji na temat różnych kwestii. Mamy wiele danych do analizy, więc zachowuję pozytywne nastawienie. Nie wyciągałbym pochopnych wniosków z tego, co dzisiaj widzieliśmy. Przed sobotą musimy zmierzyć się z wyzwaniem określenia odpowiedniego poziomu docisku i ustawień. Będzie to dla nas kluczowa sprawa. Jazda tegorocznym bolidem po Spa daje dużo frajdy. To żadna niespodzianka, ale dobrze bawiliśmy się dzisiaj za kierownicą.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Lance Stroll (P15/P17): Nie było to coś na co liczyliśmy. Mamy problemy z prędkością w zakrętach i nie jesteśmy tak konkurencyjni jakbyśmy tego chcieli. Musimy poprawić się w szybkich łukach, gdyż tam mamy problemy podobne do tych z Silverstone i Austrii. Musimy popracować nad balansem i poprawić się w trzecim treningu. Jednak wszystko może się zmienić, gdyż wielu z nas chce się poprawić ale jestem pewny, że po odprawie będziemy wiedzieć więcej.

Felipe Massa (P20/P20): Sesja do zapomnienia. Na pierwszym okrążeniu złapałem dużą nadsterowność gdy dotknąłem tarki. To był mój błąd i jestem naprawdę rozczarowany tym, że przejechałem dziś tylko jedno okrążenie. To nie jest dobre dla naszego weekendu, ponieważ gdy traci się dwie sesje, ciężko jest zrozumieć wszystko w samochodzie. Jutro będziemy zaczynali od zera. Myślę, że sesja nie była świetna również dla Lance'a. Musimy się znacznie poprawić przed jutrem i wierzę, że nam się to uda.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P18/P18): Dzisiejsze sesje poszły całkiem w porządku. Zrealizowaliśmy cały program i oceniliśmy różne warianty ustawień bolidu. Po południu kontynuowaliśmy realizację założonego planu przejazdów i zebraliśmy wiele danych. Pod koniec sesji pojawiły się jednak dość silne opady deszczu, które przeszkodziły nam w ukończeniu dłuższego stintu. Przyjrzymy się teraz zebranym informacjom, próbując dokonać postępów przed jutrzejszym dniem.

Pascal Wehrlein (P19/P19): Nie był to dla mnie najlepszy dzień. Rano doświadczyłem problemów technicznych, a po południu na realizacji mojego programu odbiły się opady deszczu. W trakcie FP1 moi mechanicy ciężko pracowali w garażu nad wyeliminowaniem usterki i zapewnieniem mi powrotu na tor. Ze względu na niesprzyjające okoliczności nie byłem w stanie przejechać dzisiaj tak wielu okrążeń, jak bym chciał. Wierzę, że po przyjrzeniu się danym uda nam się poprawić tempo przed dalszą częścią weekendu.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca