F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:44,753--17
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:45,0150,2620,26221
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:45,1800,4270,16517
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:45,2250,4720,04516
5.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:45,2350,4820,01020
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:46,0721,3190,83715
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:46,4411,6880,36924
8.31Esteban OconForce India VJM101:46,4731,7200,03219
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:46,5611,8080,08819
10.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:46,6701,9170,10923
11.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:46,7431,9900,07320
12.11Sergio PerezForce India VJM101:46,9842,2310,24118
13.8Romain GrosjeanHaas VF-171:47,2852,5320,30115
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:47,3032,5500,01817
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:47,4502,6970,14712
16.20Kevin MagnussenHaas VF-171:47,5562,8030,10615
17.18Lance StrollWilliams FW401:47,8613,1080,30513
18.9Marcus EricssonSauber C361:49,2144,4611,35312
19.94Pascal WehrleinSauber C361:49,7254,9720,51118
20.19Felipe MassaWilliams FW40----
107% najlepszego czasu: 1:52,086

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie popołudniowego piątkowego treningu przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 na torze Spa-Francorchamps, zakłóconego opadami deszczu.

Już na początku okrążenia instalacyjnego Romain Grosjean z Haasa zgłosił, iż nie jest w stanie dezaktywować systemu DRS. Francuz zjechał do garażu, a dosłownie minutę później pierwsze pomiarowe okrążenie ukończył Jolyon Palmer, ustanawiając czas 1:48,846s na miękkim ogumieniu.

Bezpośrednio po tym wynik Brytyjczyka przebili Stoffel Vandoorne, Kimi Raikkonen a następnie Max Verstappen, który na supermiękkich oponach uzyskał 1:46, 481s. W tym samym czasie w garażu Williamsa trwały prace przy wymianie podwozia bolidu Felipe Massy.

Dziesięć minut po godzinie czternastej Kwiat poinformował o problemach z mocą silnika swego bolidu, a Vandoorne został ostrzeżony przez inżyniera przed agresywnym najeżdżaniem na tarki w wirażu Raidillon. Na pierwsze popołudniu dłuższe wyjazdy wyruszyli zawodnicy Mercedesa. Najpierw Bottas używający supermiękkich przekroczył linię mety uzyskując wynik 1:46,331s, a następnie Hamilton wskoczył na pozycję lidera legitymując się osiągnięciem 1:45,634s na miękkiej mieszance.

Grosjean, który powrócił do jazdy po wyeliminowaniu usterki mechanizmu DRS, przekonywał swój zespół, że bolid prowadzi się "jak po lodzie". Dowodem na to był czas Francuza, który plasował się na odległej, czternastej pozycji. Wkrótce kierowca Haasa stracił ją na rzecz Fernando Alonso. Krótko po 14:30 postępów dokonali zawodnicy Renault: Hulkenberg przesunął się na czwarte miejsce, a Palmer szóste – Niemiec korzystał jednak z miękkiego, a Brytyjczyk – ultramiękkiego ogumienia. Wkrótce po tym syn byłego kierowcy F1 – Jonathana, otrzymał od inżyniera wyścigowego informację o możliwym wystąpieniu opadów deszczu w końcówce treningu oraz pytanie na temat planu kolejnych przejazdów.

W międzyczasie na pierwszym miejscu doszło do kolejnych przetasowań – najpierw nowym liderem klasyfikacji FP2 został Vettel, chwilę później Bottas, a następnie Raikkonen. Ostatecznie liderem pozostał jednak Hamilton, który odpowiedział czasem 1:44,753s, będącym o 0,262s szybszym od Raikkonena. Tym razem cała czołówka używała już najbardziej miękkiej z mieszanek przygotowanych przez Pirelli. Szybkie kółka na supermiękkich lub miękkich oponach mieli na koncie tylko Ricciardo, Stroll, Magnussen i Ericsson.

W chwilach, gdy coraz więcej zespołów skupiało się powoli na realizacji dłuższych przejazdów połączonych z oceną pracy poszczególnych rodzajów ogumienia, Carlos Sainz poinformował Toro Rosso o utracie mocy silnika w swym bolidzie. Po kwadransie spokojnej akcji na torze Ericsson zgłosił pierwsze oznaki zbliżającego się deszczu. Także Alonso usłyszał w swoim radiu informację o nadciągających opadach. Co ciekawe na początku zajęć ryzyko wystąpienia opadów deszczu wynosiło zaledwie 20% – Formuła 1 po raz kolejny doświadczyła więc trudnej do przewidzenia ardeńskiej aury.

Nad Spa rozpadało się tuż po godzinie czternastej – powracający do boksów kierowcy, na przykład Magnussen, mieli pewne problemy z utrzymaniem się na slickach na śliskim torze, ale wszyscy bezpiecznie zameldowali się w swoich garażach. Około 14:10 opady uległy nasileniu.

Red Bull wykorzystał deszczowe warunki do sprawdzenia przejściowych opon Cinturato – Daniel Ricciardo pokonał jedno powolne okrążenie, informując o sporej akwaplanacji. W odpowiedzi Australijczyk został poinstruowany o potrzebie zachowania "najwyższej ostrożności". Na tor wyjechał także Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata szybko stwierdził jednak, że na torze zalega zbyt wiele wody. Do samego końca sesji na torze nie pojawili się już żadni kierowcy.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca