F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:43,916--17
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:44,1130,1970,19715
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:44,1140,1980,00111
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:45,0341,1180,92013
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:45,2301,3140,19618
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:45,2861,3700,05618
7.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:45,4911,5750,20511
8.11Sergio PerezForce India VJM101:45,8571,9410,36614
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:45,9422,0260,08518
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:46,0602,1440,11812
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:46,0642,1480,00411
12.31Esteban OconForce India VJM101:46,1792,2630,11514
13.8Romain GrosjeanHaas VF-171:46,1962,2800,01714
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:46,3002,3840,10414
15.18Lance StrollWilliams FW401:46,6202,7040,32018
16.19Felipe MassaWilliams FW401:46,6672,7510,04722
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:46,6902,7740,02313
18.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:47,9033,9871,2137
19.94Pascal WehrleinSauber C361:48,2964,3800,39317
20.9Marcus EricssonSauber C361:48,3004,3840,0046
107% najlepszego czasu: 1:51,190

Coś co wiedzą wszyscy kibice Formuły 1 to wartość prognoz pogody podczas weekendu na torze Spa, gdyż jest niemal zerowa. Sobota miała być już sucha, tymczasem rano nad belgijskim obiektem przeszła ulewa i trzeci trening rozpoczął się z mokrą nawierzchnię.

Początkowo zawodnicy jedynie wypróbowali przejściowe opony, a później mieliśmy kilka minut ciszy, podczas których czekano na całkowite wyschnięcie nitki wyścigowej. Kolejne próby nastąpiły po piętnastu minutach i dopiero wtedy w tabeli pojawił się pierwszy czas okrążenia, którego autorem był Kwiat – 1:48,498.

Wynik ten szybko został poprawiony, gdyż na torze pojawiali się również zawodnicy z czołówki, aczkolwiek dominowały póki co super-miękkie opony. Najszybszy póki co był Hamilton z czasem na poziomie 1:45. Kierowcy Ferrari pojechali nieco szybciej, jednak różnice były naprawdę małe, co było niezwykle pozytywne w kontekście kwalifikacji.

W dolnej części tabeli scenariusze pracy nad ustawieniami były różne i kilku zawodników zdecydowało się testować tempo wyścigowe. W tym czasie na czoło stawki wskoczył Ricciardo, jednak był pierwszym zawodnikiem czołówki na ultra-miękkich oponach. O wiele gorsze wieści nadeszły nagle do Kwiata, gdyż w jego silniku doszło do spadku mocy, a z tyłu samochodu zaczął wydobywać się ogień. To był koniec sesji dla Rosjanina, który szybko musiał się zatrzymać na poboczu.

Gdy ultra-miękkie gumy założyli kierowcy Ferrari doszło do pobicia rekordu toru Spa-Francorchamps. Jego nowym autorem był Raikkonen z wynikiem 1:43,916. Hamilton na swoim przejeździe stracił 0,2 sekundy do Raikkonena, a od Vettela był wolniejszy o zaledwie 0,001 sekundy. Dobrymi czasami jak na swoje możliwości popisali się Palmer i Alonso (przy Hiszpanie raczej jak na możliwości samochodu) i walka o końcowe pozycje czołowej dziesiątki również zapowiada się pasjonująco.

Trzeci trening przyniósł zarówno pewne uspokojenie w kwestii tempa Ferrari i ich możliwości walki z Mercedesem, a z drugiej strony właściwie nic nowego, gdyż tak samo jest od początku sezonu. Na pewno na plus wyszedł występ Palmera, ale czy uda mu się utrzymać formę do kwalifikacji? Oraz czy Raikkonen zdobędzie kolejne pole position? To drugie na pewno będzie trudne biorąc pod uwagę nowe silniki Mercedesa, jednak walka na pewno będzie ostra, a na to wszyscy liczymy.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 26.08.2017 12:09[!]
Zbyt mała przewaga Ferrari nad Mrecedesem aby móc powalczyć o PP. Mercedes trybem kwalifikacyjnym nadrobi na tym torze gdzies 0,4-0,5 sekundy. Typuje PP dla Hamiltona z przewagą do 0,3 sekundy z suchym torze.
Sasilton, 26.08.2017 13:44[!]
Kwalifikacje to pikuś, fani Ferrari powinni się martwić tempem Mercedesa na miękkich oponach, to tam najwięcej zyskają.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca