F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton wygrał kwalifikacje do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Belgii. W walce o pole position kierowca Mercedesa pokonał swego rywala w walce o mistrzowski tytuł – Sebastiana Vettela.

Q1

Jako pierwszy przed licznie zgromadzonymi na trybunach i zielonych skarpach pojawił się Lewis Hamilton. W ślad za nim podążył Kimi Raikkonen, który od samego początku narzekał na "olbrzymie wibracje", które pojawiały się w jego SF70H. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył Hamilton – Brytyjczyk uzyskał czas 1:44,316s na supermiękkim ogumieniu. Jego zespołowy partner z Mercedesa – Valtteri Bottas, przesunął się chwilę później na drugą lokatę, ze stratą 0,5s.

Po pięciu minutach nowym liderem został Sebastian Vettel, który także korzystając z supermiękkiego ogumienia wykręcił wynik o 0,041s lepszy od Hamiltona. Kilka chwil później Brytyjczyk odpowiedział jednak czasem 1:44,184s, który pozwolił mu powrócić na pierwsze miejsce tabeli. Podczas gdy trzeci Raikkonen kończył swój nie najlepszy przejazd, Verstappen awansował przed Fina dzięki okrążeniu pokonanemu na ultramiękkich Pirelli PZero. Na szóstej lokacie znajdował się drugi z kierowców Red Bulla – Daniel Ricciardo, a pozycję niżej Esteban Ocon z Force India.

Po raz kolejny z pozytywnej strony prezentował się Jolyon Palmer – na sześć minut przed końcem Q1 mistrz GP2 z sezonu 2015 awansował na P8, uzyskując nieco lepszy rezultat niż drugi z reprezentantów Renault – Nico Hulkenberg. Czołową dziesiątkę uzupełniali Sergio Perez oraz Stoffel Vandoorne, który pomagał Fernando Alonso zyskać czas na prostej Kemmel poprzez jazdę w tunelu powietrza. Ostatecznie kierowcy McLarena zakończyli pierwszy blok czasówki na dziesiątym i czternastym miejscu.

Z dalszym udziałem w kwalifikacjach na Spa-Francorchamps pożegnali się obaj zawodnicy Saubera: Pascal Wehrlein oraz Marcus Ericsson, a także Williamsa: Lance Stron i Felipe Massa. Na siedemnastej pozycji sklasyfikowany został Daniił Kwiat z Toro Rosso.

Q2

Ponownie jako pierwszy z alei serwisowej wyjechał Hamilton – tym razem mając w swoim bolidzie ultramiękkie ogumienie. Z kolei Raikkonen po raz kolejny donosił o problemach z wibracjami: Obawiam się, że musimy przejść z nimi przez tę sesję – odparł jego inżynier wyścigowy. Gdy Hamilton ukończył swoje inauguracyjne pomiarowe okrążenie w Q2, uzyskał czas 1:43,539s – nowy rekord toru Spa – nawet pomimo szerokiego wyjazdu ze Stavelot. Na drugim miejscu, ze stratą 0,161s znalazł się Raikkonen, a na trzecim Bottas (+0,287s). Pół sekundy za Hamiltonem, na czwartej pozycji, plasował się przez pewien czas Sebastian Vettel. Niemiec spadł jednak za Maxa Verstappena.

Przed drugą turą przejazdów najlepszym czasem w środku stawki mógł pochwalić się Palmer, przed duetem Force India: Oconem i Perezem. W czołowej dziesiątce znajdował się Fernando Alonso, za którym ujrzeć można było Hulkenberga, Magnussena, Grosjeana i Sainza. Piętnasty czas należał do Vandoorne'a, który niezależnie od wyników kwalifikacji był świadomy tego, że ze względu na karę za wymianę podzespołów silnika rozpocznie niedzielną rywalizację z ostatniego, dwudziestego pola.

Podczas gdy pierwsi kierowcy wyruszali na decydujące okrążenia, mechanicy Renault spychali go garażu bolid Jolyona Palmera, który po zjeździe z wagi FIA poinformował o usterce sprzęgła. Problem nie okazał się poważny i po kilku chwilach Brytyjczyk powrócił do walki o miejsce w premiowanej awansem do Q3 czołowej dziesiątce i poprawił swój najlepszy czas okrążenia. Kolejny rekord ustanowił Hamilton, którym tym razem zszedł poniżej bariery 1:42,927s. W finałowej próbie Bottas zbliżył się do trzykrotnego mistrza świata na 0,3s, trafiając na P2. Kolejne rozczarowanie przeżył Fernando Alonso, którego w trakcie walki o Q3 po raz kolejny zawiodła jednostka napędowa Hondy. W strefie spadkowej znaleźli się ponadto Grosjean, Magnussen, Sainz i Vandoorne.

Q3

Q3 rozpoczęło się fatalnie dla Palmera, który niedługo po wyruszeniu na swój pierwszy przejazd zaparkował bolid na asfaltowym poboczu. "Straciliśmy ciśnienie oleju w skrzyni biegów, przepraszam" – usłyszał kierowca Renault od swojego inżyniera. Raikkonen ukończył pomiarowe kółko w tempie 1:43,270s, ale musiał uznać wyższość Hamiltona, który raz jeszcze podniósł poprzeczkę ustanawiając kolejny rekord, tym razem na poziomie 1:42,907s. Trzecie miejsce należało do Bottasa, a czwarte do lidera klasyfikacji generalnej – Vettela. Za zawodnikami Mercedesa i Ferrari plasował się Max Verstappen, traktujący GP Belgii jako swój domowy wyścig.

Na jeden przejazd w Q3 zdecydowali się Perez, Ocon i Hulkenberg i to oni jako pierwsi pojawili się na torze w finałowych minutach sesji. Hamilton został poinstruowany przez swój zespół, aby nie zwracać uwagi na odczyty temperatury ogumienia i zdać się na wyczucie. Kierowca ze Stevenage zakończył czasówkę uzyskując czas 1:42,533s – o przeszło pół sekundy lepszy niż Bottas. Raikkonen zepsuł swoje ostatnie kółko i musiał zadowolić się czwartym miejscem. Druga pozycja przypadła Sebastianowi Vettelowi, który w najgorętszym okresie kwalifikacji pokonał pętlę toru Spa w czasie o 0,2s wolniejszym od zwycięzcy czasówki, wskakując przed Valtteriego Bottasa. Za reprezentantami dwóch najsilniejszych zespołów czasówkę finiszowali Verstappen, Ricciardo, Hulkenberg, Perez, Ocon i Palmer.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
iceneon, 26.08.2017 15:11[!]
Brawo Lewis! Jeszcze jedno GP i może w końcu padnie rekord PP. Czas najwyższy. Brawa też dla Sebka, świetny czas.
Yurek, 26.08.2017 15:15[!]
Podoba mi się wzajemny respekt Hamiltona i Vettela (pomijam Baku). Trochę przypomina mi to inną czerwono-srebrną relację: Schumacher-Hakkinen.
Protonek, 26.08.2017 15:17[!]
To co wyrabia Williams to kryminał. Massa od 2010 roku nie nadaje się na lidera zespołowego i niestety przy mojej całej sympatii dla niego powinien iść na emeryturę. Jutro zapowiadają się emocje, tym bardziej, że przewaga Mercedesa nie jest aż taka duża jak na Silverstone.
macieiii, 26.08.2017 15:24[!]
Gz Hamilton, kolejny rekord padnie jego łupem już wkrótce. Niestety płaczących cebulackich komentatorów, którzy jak nie na McLarena, to z Palmerem komentują tak stronniczo, że do mikrofonu to powinni śpiewać co najwyżej swoim dzieciom w domu.
Siux, 26.08.2017 15:41[!]
@macieiii to mój pierwszy weekend w wiadomej stacji, z racji odkodowania, i już pewnie ostatni. Nie jestem w stanie zdzierzyć pana Filipa K.
Co do Palmera, to jedna jaskółka wiosny nie czyni, myśle że raczej Nico miał problemy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca