F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20173 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:21,406--25
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:21,4620,0560,05624
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:21,5460,1400,08433
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:21,8040,3980,25834
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:22,4091,0030,60534
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:22,7521,3460,34322
7.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:22,9471,5410,19531
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:22,9681,5620,02131
9.31Esteban OconForce India VJM101:22,9771,5710,00943
10.19Felipe MassaWilliams FW401:22,9851,5790,00842
11.55Carlos SainzToro Rosso STR121:23,1501,7440,16521
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:23,2721,8660,12214
13.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:23,3171,9110,04534
14.11Sergio PerezForce India VJM101:23,3521,9460,03543
15.18Lance StrollWilliams FW401:23,4031,9970,05136
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:23,5672,1610,16431
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:23,6502,2440,08320
18.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:24,2532,8470,60328
19.9Marcus EricssonSauber C361:24,8943,4880,64139
20.94Pascal WehrleinSauber C361:25,2953,8890,40125
107% najlepszego czasu: 1:27,104

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie drugiej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Włoch. Za Brytyjczykiem znaleźli się Lewis Hamilton, a dalej Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.

Początkowe tempo narzucili Grosjean z Hulkenbergiem, jednak ich czasy oscylowały w granicach 1:24, więc nie były to zbyt miarodajne kółka. Szybko wyniki poprawili kierowcy Ferrari i Mercedesa, schodząc do 1:22, mając założone miękkie opony.

Przejazdy na super-miękkich oponach rozpoczęły się mniej więcej po 30 minutach od rozpoczęcia sesji. Dzięki nim Verstappen wskoczył za Ferrari, prezentując niezły czas, choć jak wiemy jednostka Renault będzie odstawała od czołowych producentów podczas weekendu na Monzy. Holender będzie jednak bardziej liczył na niezawodność silnika, a nie samą moc. Tymczasem najlepszy czas weekendu uzyskał Bottas, wykręcając 1:21,406. Tuż za nim plasował się Hamilton i zawodnicy Ferrari.

Problemy w szykanie Ascari napotkał Lance Stroll. Kanadyjczyk się obrócił na swoim szybkich kółku, przez co zmusił Ericssona do ominięcia go. Wystarczyły jednak żółte flagi i sesja nie musiała być przerwana, gdyż kierowca Williamsa pojechał dalej. Niestety tyle szczęścia nie miał Carlos Sainz. Z jego samochodu zaczął wydobywać się dym i musiał się zatrzymać zatrzymać za drugą szykaną.

Podczas gdy zawodnicy sprawdzali tempo na długich przejazdach, problemy dosięgnęły również Magnussena, który zatrzymał się w szykanie Ascari, co spowodowało ogłoszenie wirtualnej neutralizacji. W jego samochodzie doszło do uszkodzenia zawieszenia. Po kilku minutach wznowiono akcję na torze, jednak do końca sesji już nikt nie poprawił czasu Bottasa, który utrzymał Mercedesa na czele, choć Ferrari nieco się zbliżyło do Srebrnych Strzał w drugim trenignu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 01.09.2017 16:00[!]
Wygląda na tradycyjnie ciasny środek stawki i mocną rywalizację o pierwszą linię podium. McLarenowi coraz lepiej idzie podciąganie się w strumieniu :)
RY2N, 01.09.2017 16:11[!]
Gdyby potraktować wyniki obu treningów poważnie to według moich szacunków Ferrari przez przerwę wakacyjną odrobiło co najmniej 0,1 sekundy do Mercedesa. Czyli byłby to chyba pierwszy raz od wielu wielu lat kiedy Ferrari nie straciło do lidera po przerwie wakacyjnej, a wręcz przeciwnie.
Co więcej - gdyby przeanalizować tylko tory, które nie preferują jednostki Ferrari to progres będzie jeszcze bardziej widoczny:
przed przerwą: Azerbejdżan - strata 1,1 sekundy, Wielka Brytania strata 0,5 sekundy.
po przerwie: Spa - strata 0,2 sek - Monza na razie 0,1 sek.

Jeśli wyniki z tego treningu się potwierdzą w kwalifikacjach to nie będzie mnie dziwić panika w Mercedesie. Czerwoni faktycznie depczą im po piętach. Mercedesa ratuje już tylko tryb kwalifikacyjny jednostki napędowej.
marios76, 01.09.2017 16:38[!]
@bartoszcze Alonso poćwiczyl podczas Indy 500 ;) Nabrał wprawy i są efekty! Czyli mydlenie oczu , bo podczas wyścigu rywale nie będą współpracować jak Vandorne...

@RY2N Jednak obstawiam dwa Mercedesy z pierwszego rzędu po PP i spokojne zwycięstwo, tzw. dublecik ;)
Masio, 01.09.2017 17:10[!]
@krzychol2000 Jeżeli nie będzie deszczu albo Mercedesowi nie przytrafią się kolizje lub awarie, to Ferrari nie ma z nimi żadnych szans.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca