|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2017 | 17 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:41,829 | - | - | 12 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:41,901 | 0,072 | 0,072 | 13 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:41,971 | 0,142 | 0,070 | 16 |
4. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:42,383 | 0,554 | 0,412 | 11 |
5. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:42,439 | 0,610 | 0,056 | 13 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:42,517 | 0,688 | 0,078 | 11 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:42,549 | 0,720 | 0,032 | 10 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:42,592 | 0,763 | 0,043 | 16 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:42,708 | 0,879 | 0,116 | 16 |
10. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:43,010 | 1,181 | 0,302 | 14 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:43,109 | 1,280 | 0,099 | 15 |
12. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR12 | | 1:43,356 | 1,527 | 0,247 | 17 |
13. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.17 | | 1:43,368 | 1,539 | 0,012 | 11 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR12 | | 1:43,574 | 1,745 | 0,206 | 17 |
15. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:43,724 | 1,895 | 0,150 | 17 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:44,041 | 2,212 | 0,317 | 16 |
17. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:44,223 | 2,394 | 0,182 | 18 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:44,295 | 2,466 | 0,072 | 16 |
19. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:45,760 | 3,931 | 1,465 | 15 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:46,339 | 4,510 | 0,579 | 7 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:48,957 |
|
|
Po wczorajszych zapowiedziach Daniela Ricciardo, iż zamierza zdominować weekend w Singapurze, zdecydowanie wzrosły apetyty na ciekawy wynik podczas nadchodzącej Grand Prix. Potwierdzały to też analizy czasów okrążeń, gdyż o ile Ferrari można spodziewać się dziś wyżej, o tyle Red Bull pokazał naprawdę dobre tempo.
Trzeci trening nie rozpoczął się zbyt dużą aktywnością kierowców, gdyż obie istotne sesje w Singapurze odbędą się już po zmroku. Pierwsze czasy wykręcił Mercedes dopiero po 12 minutach, ale były one uzyskane na miękkich oponach i nie miały większego znaczenia. Dopiero w połowie treningu na trasie pojawiło się więcej zawodników i na czele meldowało się Ferrari z wynikiem 1:43,237.
Póki co Mercedes nieco odstawał, ale nie były to jeszcze przejazdy symulujące kwalifikacje. Tempo podkręcił dopiero Verstappen pokonując Vettela o prawie sekundę. Równie mocno pojechał Rocciardo, co dało kolejne dowody na to, iż Red Bull jest faworytem w walce o trofea w ten weekend. Kwestią otwartą pozostaje tak zwany tryb kwalifikacyjny w silnikach Ferrari i Mercedesa, który dam im przewagę, ale czy to wystarczy do pobicia trzeci zespół w klasyfikacji generalnej?
Tuż po półmetku sesji panowanie nad bolidem w 19. zakręcie stracił Marcus Ericsson. Nad torem pojawiła się czerwona flaga, gdyż Szwed zostawił na trasie odłamki tylnego skrzydła. Porządkowi dość długo czyścili drogę, jednak ostatecznie im się tu udało i jazdę wznowiono na 20 minut przed końcem treningu.
Po przerwie na tor czołówka wyjechała na ultra miękkich oponach. Na czele tabeli pojawił się Vettel, wyprzedzając Verstappena o o,3 sekundy. Na czwarte miejsce wskoczył Hamilton i tracił do Ferrari aż sekundę. Ciekawym wynikiem popisał się Alonso, który w swoim McLarenie wskoczył przed oba Mercedesy i tracił do Vettela zaledwie 0,7 sekundy!
Szczęście Alonso nie trwało długo, jednak mimo wszystko można podziwiać wyczyn z silnikiem Hondy. Mercedesy podkręciły tempo, ale dla nich dalej nie były to oszałamiające rezultaty. Red Bull znów wskoczył na czoło stawki, jednak tym razem przewaga Verstappena była bardzo mała, a Ricciardo zepsuł swoje kółko, uderzając w bandę tyłem samochodu.
Bardzo szybko obraz sytuacji zmienił się dla Red Bulla. Po uderzeniu Ricciardo, nagle Verstappen zameldował, iż skrzynia w jego bolidzie sama zmienia biegi. Dodatkowo w końcówce sesji na miejsca 4 i 5 wskoczyły McLareny. Nie da się ukryć, iż było to dziwne zakończenie treningu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|