F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201717 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.444Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+582h03m23,5431
2.13Daniel RicciardoRed Bull RB1358+0:04,5072
3.377Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+58+0:08,8001
4.655Carlos SainzToro Rosso STR1258+0:22,8221
5.711Sergio PerezForce India VJM1058+0:25,3592
6.530Jolyon PalmerRenault R.S.1758+0:27,2592
7.22Stoffel VandoorneMcLaren MCL3258+0:30,3882
8.1018Lance StrollWilliams FW4058+0:41,6961
9.68Romain GrosjeanHaas VF-1758+0:43,2821
10.431Esteban OconForce India VJM1058+0:44,7953
11.619Felipe MassaWilliams FW4058+0:46,5363
12.794Pascal WehrleinSauber C36562 okr. (40,779)4
Niesklasyfikowani
20Kevin MagnussenHaas VF-1750generator energii kinetycznej 3
27Nico HulkenbergRenault R.S.1748jednostka napędowa 3
9Marcus EricssonSauber C3635wypadek4
26Daniił KwiatToro Rosso STR1210wypadek0
14Fernando AlonsoMcLaren MCL328uszkodzenia po kolizji0
5Sebastian VettelFerrari SF70H0wypadek0
33Max VerstappenRed Bull RB130kolizja z Raikkonenem i Alonso 0
7Kimi RaikkonenFerrari SF70H0kolizja z Verstappenem 0
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (Mercedes W08 EQ Power+) - 1:45,008 na 55 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 150,169 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 17.09.2017 19:48[!]
Perfekcyjna robota Lewisa, zrobił wszystko jak należy. Ten wyścig pokazał jego niesamowity kunszt i umiejętności, w potencjalnie wolniejszym bolidzie powiększał przewage nad szybszym i to w deszczu! Mistrz mokrych warunków i prawdopodobnie mistrz świata 2017 roku. Co do wypadku - nie ma wątpliwości, wina Verstappena, ten sezon dobitnie pokazuje jego braki, zwłaszcza brak opanowania. Kolizją z Massą, teraz z Raikkonenem, coś więcej dodać? Bardzo szkoda Fina, bo świetnie wystartował z 4 pola. Jestem przekonany, że gdyby nie było kontaktu z 19 latkiem to Kimi wyszedłby na prowadzenie po tym starcie, oczywiście chwilowe, póki nie byłoby TO.
Bardzo dobrze się stało dla klasyfikacji generalnej i losów mistrzostw. Umówmy się - lepiej mieć mistrza, który wygrywa zasłużenie i widać jego błysk, a nie takiego, który dostaje Kinder niespodzianki od swojego zespołu i z 4 wygranych wyścigów powinien mieć 2.

@bartoszcze nic dodać, nic ująć. On po prostu nie rozumie tego, że ktoś może być od niego szybszy i może go wyprzedzić.
marios76, 17.09.2017 20:13[!]
Że spokojem, którego zabrakło Vettelowi, z uwagą, której zabrakło Verstappenowi przyglądam się Waszym wpisom i z nikim się nie kłócąc, nie przytaczając wypowiedzi z przykrością musze stwierdzić... Ze żal mi Raikkonena i Alonso. Żal mi ich za wyjściowa głupotę niby najszybszego w deszczu i niemal lidera MŚ. W życiu bym tak nie zaryzykowal, na ich miejscu (zwłaszcza Vettela) ale z drugiej strony cieszę się, że obaj tak dobitnie pokazali cechy, którymi ich określam. Nie cieszył mnie i nie cieszy bałagan, którego narobiło dwóch kandydatów do zwycięstwa. :D

Lewis pokazuje jak się jedzie po mistrzostwo, Fernando pokazuje jak się wyprzedza na starcie, bez zamykania i straszenia rywali, Ricciardo mimo przeciętnego tempa imponuje skutecznością.
Hulkenberg- człowiek pech. Sainz dziecko szczęścia, ale dobra jazda. Zaciekawiły mnie postępy Vandorne'a i chyba z Perez zeszło ciśnienie. Reszta dość przeciętny wyścig. Aha Palmer - bez awarii i chyba wyspiarskie doświadczenie w jeździe po mokrym, pozwoliły mu na wykorzystanie okoliczności. Niestety łabędzi śpiew.
tcx, 17.09.2017 20:48[!]
@marios76
Postępy Vandoorna są złudne. Gdyby odpało 2 kierowców jak zwykle (a nie 8), to byłby góra na P11.
AleQ, 17.09.2017 21:45[!]
Gdyby nie zepsute pity, to Stoffel byłby przed Sainzem. I tak do u*ranej można się licytować...
rvs, 17.09.2017 21:51[!]
Brawo Hamilton!

Być może z Palmerem będzie związana pewna ciekawostka; w ostatnim swoim wyścigu zdobył więcej punktów niż przez całą karierę poprzedzającą ten wyścig, nieźle.

Być może to był również ostatni wyścig Sainza w STR, i również najlepszy wynik:)
marios76, 17.09.2017 22:03[!]
@tcx Ale oglądałeś wyścig, czy tylko na wyniki patrzysz? ;)
bolekse, 18.09.2017 10:33[!]
Tak sobie myślę, jak bardzo wartość punktu w F1 spadła wraz ze zmianą punktacji. Może i nowe punktacje pozwalają lepiej ustawić klasyfikację zespołów środka stawki ale punkty się spauperyzowały. Na klasyczną punktację ( z końca lat 90tych kiedy zaczłąem oglądać f1) 10-6-4-3-2-1 STR miało by 4pkt równo z Renault a Haas i Mclaren po 1. Kiedyś ważniejsze były osiągi i jedno 6te miejsce miało większą wartość niż nieskończona ilość ósmych, a teraz każdy tylko mówi o bezawaryjności bo i za doczołganie się na 10 miejscu w wyścigu który kończy 12tu kierowców daje punkt. Nie wiem czy to lepsze rozwiązanie, atualna klasyfikacja wyglądała by podobnie ale jedna premiowała lepsze rezultaty a nie "reliability" :
1. Merceders 172 pkt
2. Ferrari 101 pkt
3. Red Bull 61 pkt
4. Force India 13 pkt
5. Williams 6 pkt
6. STR 4 pkt
7. Renault 4 pkt
8. Haas 1 pkt
9. McLaren 1 pkt
bartoszcze, 18.09.2017 10:57[!]
@bolekse
Wtedy niezawodność była o tyle słabsza, że każdemu mogło się zdarzyć doczołganie w punktach.
bolekse, 18.09.2017 11:56[!]
@bartoszcze
Bo punktowanie w pierwszej szóstce wymagało większego ryzyka żeby ten punkt zdobyć i się bardziej żyłowało wszystkie elementy. Coś za coś. Z drugiej strony teraz nie ma takiej opcji z limitami elementów więc też i obecna punktacja pewnie bardziej pasuje do realiów. Sentyment jednak pozostał.
bartoszcze, 18.09.2017 12:03[!]
@bolekse
Nie, po prostu technologia była mniej doskonała. Nie było nakrętek po tysiącu...
bolekse, 18.09.2017 12:14[!]
@bartoszcze
Można było wyprodukować bolid, który by się nie psuł, co zresztą u lepszych zespołów było standardem, powiedzmy porównywalnym do tego co na przykład się dzieje aktualnie w Red Bullu, nie wspominajac o tegorocznym McLarenie. Aż takiej tragedii z technologią nie było. Kwestią było inne podejście do limitów a biedniejsze zespoły stary się nadrabiać ryzykiem albo tanimi elementami i raz się udało a raz nie dojechało.
marios76, 18.09.2017 22:11[!]
@bolekse Fajne to, dzięki:) Niestety, o ile pierwsza zmianę punktacji jakoś zniósł i zrozumiałem, to ta która jest aktualnie, to jakaś parodia całej historii F1. Niektórzy wielokrotnie mistrzowie, nie zdobyli tylu punktów w karierze, ile się teraz zdobywa w sezonie. I jak tu porównywać statystyki z dawnymi mistrzami? Bo procentowo nie każdy chce, albo nie kuma...
bartoszcze, 20.09.2017 08:48[!]
@marios76
Nowa punktacja jest problemem tylko w porównaniach stare/nowe, dla klasyfikacji nie ma istotnego znaczenia.
http://bartoszcze...ego-nie-zmienia.html
marios76, 20.09.2017 21:07[!]
@bartoszcze Ale ja nie o tym. Naprawde niewiel sie zmienia w tej kwestii, i tu masz racje. Bardzo sie natomiast wkurzalem na pomysl nagradzania mistrzostwem kierowcy ktory wygra najwiecej wyscigow, a zwlaszcza na dalszych pozycjach moglo miec to kolosalny wplyw na klasyfikacje. Podobnie durnym pomyslem bylo podwojne punktowanie ostatniego wyscigu.
W mojej uwadze, byl element historii i kwestia porownania ilosci zdobywanych punktow przez zawodnikow czy zespoly... Nawet ilosci zwyciestw. Cos zamazano. Zabrudzono obraz. Zupelnie tak, jakby teraz zaczac grac q kosza 4x25 minut czy w pilke 3 tercje po godzinie... ;) Rozumiesz roznice. (To nie pytanie)
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca