|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2017 | 8 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
Embed from Getty Images
Suzuka, 8 października 2017 – Sięgająca 40 stopni Celsjusza temperatura nawierzchni stanowiła ostry kontrast ze znacznie chłodniejszymi warunkami we wcześniejszej fazie weekendu, a Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Japonii po starcie z pole position, stosując strategię jednego pit stopu i zmianę opon z supermiękkich na miękkie.
Taką samą taktykę zastosowała większość stawki, ale jednym z ważniejszych wyjątków był Valtteri Bottas. Zespołowy partner Hamiltona wystartował na miękkiej mieszance i wykonał długi pierwszy przejazd, minimalizując skutki karnego przesunięcia na starcie. Tak samo postąpił Kimi Raikkonen z Ferrari, a najwięcej okrążeń przed zmianą opon pokonali obaj kierowcy Renault.
Za sprawą serii szybkich i długich zakrętów Suzuka jest jednym z torów, które stawiają największe wymagania przed ogumieniem. Jednak interwencja samochodu bezpieczeństwa oraz wirtualna neutralizacja w początkowej fazie wyścigu nieznacznie zmniejszyły tempo degradacji, wydłużając pierwszy przejazd.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Obie mieszanki spisywały się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, mimo że temperatury nawierzchni i powietrza były znacznie wyższe niż podczas reszty weekendu. W połączeniu z niewielką ilością pracy w treningach, na co wpływ miała pogoda oraz czerwone flagi, oznaczało to, że zespoły miały przed wyścigiem mało informacji na temat warunków i strategii. Mimo tego, a także mimo przygotowania przez nas miększych mieszanek niż w poprzednich latach, większość kierowców była w stanie przejechać dystans Grand Prix z tylko jednym pit stopem – a zawodnicy cofnięci na starcie mogli do zyskania pozycji wykorzystać alternatywną strategię miękkie/supermiękkie”.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zmieniając opony z supermiękkich na miękkie po 22. okrążeniach. Zjechał tuż po Maksie Verstappenie z Red Bulla, który zajął drugie miejsce i wykonał taką samą zmianę rundę wcześniej, próbując podciąć strategię Mercedesa.
Zakładaliśmy, że strategia jednego pit stopu będzie skuteczna w chłodniejszych warunkach, ale okazała się ona jednakowo mocna przy wyższych temperaturach – dzięki perfekcyjnej regularności obu mieszanek oraz interwencji samochodu bezpieczeństwa i wirtualnej neutralizacji w początkowej fazie wyścigu.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|