F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201722 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Końcówka sezonu zdecydowanie pokazuje kto jest najmocniejszy w tym sezonie. Mercedes z wyścigu na wyścig jest coraz bliżej mistrzostwa, a Ferrari straciło formę po przerwie wakacyjnej. Nie inaczej było w dzisiejszych kwalifikacjach, gdzie Hamilton zaprezentował świetną formę.

Q1

Czasówkę rozpoczął Daniił Kwiat, który pechowo nie jeździł praktycznie wcale w trzecim treningu. Wszyscy zawodnicy poza kierowcami Mercedesa i Ferrari zdecydowali się na ultramiękkie opony. Czołowe zespoły postanowiły wyjechać na supermiękkich. Hamilton wykręcił mimo tego bardzo dobry czas i wskoczył na czoło stawki.

W ogonie walczyli kierowcy Saubera, Haasa i Brendon Hartley, który starał się wypaść jak najlepiej w swoim debiucie, choć i tak wystartuje z tyłu stawki. Ze strefy spadkowej udało się uciec Grosjeanowi, kosztem Strolla, który meldował o problemach z silnikiem. Ostatecznie do dalszej rywalizacji nie przeszli kolejno: Ericsson, Strol, Hartley, Wehrlein, Magnussen.

Q2

W drugiej części kwalifikacji jako pierwsi na torze pojawili się zawodnicy Mercedesa i Hamilton od razu popisał się niesamowitym wynikiem – 1:33,560. Za nim meldował się Bottas i Veetel, a na inną strategię zdecydował się tylko Verstappen, który wyjechał na supermiękkich oponach. Holender jest świadomy faktu, że jutro będzie muskał ruszać z tyłu stawki po karach za wymianę jednostki napędowej. Po pierwszym przejeździe ntuż za czołową dziesiątką byli kierowcy McLarena, przed Grosjeanem, Kwiatem i hulkenebergiem.

Bardzo dobrym czasem popisał się Alonso, który wszedł na Q3 na dziewiątym miejscu. Z dalszej walki odpadli Massa, Kwiat, Vandoorne, Grosjean i Hulkenberg. W bolidzie Niemca prawdopodobnie doszło do awarii, gdyż nie wyjechał w ogóle na tor, tymczasem Vandoorne był wolniejszy aż o 0,6 sekundy od swojego partnera. Nowy nabytek Renault – Carlos Sainz również spisał się bardzo dobrze, tracąc jedynie 1,4 sekundy do Hamiltona.

Q3

Pierwszy przejazd walki o pole position nie przyniósł niespodzianek. Hamilton pobił kolejny rekord 1:33,108, daleko za nim plasował się Bottas i zawodnicy Ferrari, którzy wyprzedzali Red Bulla. Co ciekawe, w dwójce Ferrari szybszy był Raikkonen.

Na drugim przejeździe Vettel znacznie się poprawił, choć i tak ostatecznie tracił do Hamiltona ponad 0,2 sekundy. Daniel Ricciardo wskoczył na czwarte miejsce, przed Kimiego Raikkonena i Verstappena, który jak wspominaliśmy musi zaliczyć karę. Dalej mieliśmy Ocona, Sainza i Alonso, a czołową dziesiątkę zamknął Sergio Perez. Podsumowując kwalifikacje w skrócie: obyło się bez niespodzianek.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 22.10.2017 00:09[!]
Cytat macko93 :
No i zobaczycie, że Red Bull będzie pluł sobie w brodę wypuszczając takiego zawodnika jakim jest Hartley - on im zatańczy taką Hakę, że Red Bullowi, a szczególności Kwiatowi szczęka opadnie, a Kwiat się jeszcze bardziej pogrąży w rozpaczy. Chodzi tu oczywiście o wynik w qualach i w wyścigu.

Co do quali się potwierdza
marios76, 22.10.2017 07:44[!]
@Yurek Chciałem się z nim założyć, że tak nie będzie stawka było opuszczenie forum- nie podjął rękawicy. Ale do pisania treści z cyklu głupio-śmieszne jest pierwszy :)
Przewaga Mercedesa nie jest tak duża jak w zeszłym sezonie, ale Lewis wygrał wszystkie 3 treningi i PP. Ciekawe czy uda mu się zrobić FL i zwyciężyć?
iceneon, 22.10.2017 23:00[!]
Brawo Merc za majstra i brawa dla Lewisa za bezbłędną jazdę! Już tylko 10 punktów brakuje :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca