|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2017 | 26 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:37,877 | - | - | 39 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:38,026 | 0,149 | 0,149 | 37 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:38,180 | 0,303 | 0,154 | 34 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:38,352 | 0,475 | 0,172 | 35 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:38,537 | 0,660 | 0,185 | 33 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:38,894 | 1,017 | 0,357 | 34 |
7. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:39,323 | 1,446 | 0,429 | 33 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:39,333 | 1,456 | 0,010 | 36 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:39,529 | 1,652 | 0,196 | 41 |
10. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:39,559 | 1,682 | 0,030 | 28 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:39,635 | 1,758 | 0,076 | 36 |
12. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:39,671 | 1,794 | 0,036 | 31 |
13. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.17 | | 1:40,201 | 2,324 | 0,530 | 38 |
14. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:40,329 | 2,452 | 0,128 | 30 |
15. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR12 | | 1:40,694 | 2,817 | 0,365 | 39 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:41,128 | 3,251 | 0,434 | 31 |
17. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:41,270 | 3,393 | 0,142 | 43 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:41,302 | 3,425 | 0,032 | 40 |
19. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR12 | | 1:41,496 | 3,619 | 0,194 | 39 |
20. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:41,560 | 3,683 | 0,064 | 12 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:44,728 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton z Mercedesa powrócił na czoło tabeli w trakcie drugiego treningu przed GP Abu Zabi. W czołowej piątce znaleźli się także Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen i Valtteri Bottas.
Pierwszym kierowcą, który ukończył pomiarowe okrążenie był Romaine Grosjean, który osiągnął czas 1:42,490s na supermiękkich oponach. Bardzo szybko przed Francuzem znaleźli się reprezentanci Ferrari: Raikkonen i Vettel, także korzystający z oznaczonego czerwonym kolorem ogumienia Pirelli. Po kilku minutach duet Scuderii rozdzielił Valtteri Bottas, a Lewis Hamilton ustanowił rezultat 1:39,720s, obejmując prowadzenie w tabeli.
W tym samym czasie Vandoorne wskoczył na czwartą pozycję – Belg znajdował się jednak na stincie na ultramiękkiej mieszance. Około dziesięć minut po rozpoczęciu zajęć Daniel Ricciardo awansował na drugą lokatę, tracąc do Hamiltona zaledwie 0,040s. Wtedy jednak kierowca z angielskiego Stevenage poprawił swój osobisty rekord, schodząc poniżej bariery 1m39s (dokładnie 1:38,912s). Niedługo po tym Vandoorne obrócił swój bolid w dwudziestym zakręcie. Belg stracił panowanie nad tyłem konstrukcji i został zmuszony do restartu silnika. Po dość długich staraniach mistrzowi GP2 z 2015 roku udało się odpalić jednostkę napędową i powrócić do alei serwisowej.
Po zniknięciu żółtych flag Hamilton odnotował "fioletowe" międzyczasy w pierwszym i drugim sektorze, ale stracił tempo S3. Massa z kolei ślizgał się po torze w sekcji przy przystani, umiejętnie unikając obrócenia bolidu w bliskiej odległości od barier. Wraz z upływem czasu coraz więcej kierowców decydowało się na skorzystanie z ultramiękkich opon. Najpierw Bottas trafił na pierwsze miejsce w czasem 1:38,609s. Wkrótce po tym kierowca Mercedesa musiał ustąpić miejsca Vettelowi, który popisał się świetnym wynikiem 1:38,026s. Ostatnie słowo należało jednak do Hamiltona: Brytyjczyk jako pierwszy pokonał pętlę toru Yas Marina w czasie poniżej 1 minuty i 38s.
Postępy osiągnęli także zawodnicy Renault: Hulkenberg był siódmy, a Sainz dziesiąty. Szansę na poprawę miał także Ricciardo – reprezentant Red Bulla znalazł się jednak tuż za jadącym w wolnym tempie Grosjeanem i został zmuszony do przerwania szybkiego kółka. Chwilę po tym wydarzeniu Francuz sam znalazł się w niekorzystnej sytuacji, wykonując piruet na wjeździe w ostatni zakręt. Kilka minut później Ricciardo raz jeszcze podkręcił tempo na ultramiękkiej mieszance i tym razem zameldował się na mecie okrążenia z czasem gorszym o 0,303s od Hamiltona. Progres osiągnął również Verstappen – Holender pozostał co prawda na szóstym miejscu, ale przy jego nazwisku pojawił się wynik 1:38,894s.
Uwaga kierowców i zespołów kierowała się w stronę dłuższych przejazdów oraz porównywaniu mieszanek ogumienia przed niedzielnym wyścigiem. Na pięć minut przed wybiciem godziny 18:00 czasu lokalnego, Perezowi udało się jeszcze wskoczyć na siódmą lokatę, pokonując zespołowego partnera z Force India – Estebana Ocona o 0,10s. W garażu Haasa wciąż przebywał Grosjean. Szef amerykańskiego teamu – Guenther Steiner nie potrafił powiedzieć, czy jego kierowca opuści aleję serwisową przed końcem sesji.
Podczas finałowych 30 minut kilku kierowców miało problemy z utrzymaniem się na torze: w trakcie dłuższego przejazdu na supermiękkim ogumienia Hamilton pokaźnie zblokował koła na dohamowaniu do siedemnastego zakrętu, z kolei Hartley przeżył cięższą chwilę w wirażu numer jeden, ledwo unikając uderzenia o bandy. Niedługo po tym Nowozelandczyk zameldował się u swoich mechaników – po krótkiej wizycie w pit lane w jego STR12 znalazły się supermiękkie opony.
U progu ostatnich 15 minut Bottas został poinformowany o lekkich problemach ze wzrostem temperatury ogumienia. Niedługo przed tym Fin wymienił opony ultramiękkie na supermiękkie. Z takiej samej mieszanki korzystał Ricciardo – Australijczyk miał już na koncie dziewięć okrążeń na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero i osiągał rezultaty w granicach 1m42-43s. Na spójnym przejeździe znajdował się Kimi Raikkonen. Jak zauważyło Pirelli tempo poszczególnych kierowców z czołówki na długich stintach wyglądało na bardzo zbliżone, dając tym samym nadzieje na interesującą niedzielną rywalizację.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|