F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201726 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:37,877--39
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:38,0260,1490,14937
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:38,1800,3030,15434
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:38,3520,4750,17235
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:38,5370,6600,18533
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:38,8941,0170,35734
7.11Sergio PerezForce India VJM101:39,3231,4460,42933
8.31Esteban OconForce India VJM101:39,3331,4560,01036
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:39,5291,6520,19641
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:39,5591,6820,03028
11.19Felipe MassaWilliams FW401:39,6351,7580,07636
12.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:39,6711,7940,03631
13.55Carlos SainzRenault R.S.171:40,2012,3240,53038
14.18Lance StrollWilliams FW401:40,3292,4520,12830
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:40,6942,8170,36539
16.20Kevin MagnussenHaas VF-171:41,1283,2510,43431
17.94Pascal WehrleinSauber C361:41,2703,3930,14243
18.9Marcus EricssonSauber C361:41,3023,4250,03240
19.28Brendon HartleyToro Rosso STR121:41,4963,6190,19439
20.8Romain GrosjeanHaas VF-171:41,5603,6830,06412
107% najlepszego czasu: 1:44,728

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton z Mercedesa powrócił na czoło tabeli w trakcie drugiego treningu przed GP Abu Zabi. W czołowej piątce znaleźli się także Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen i Valtteri Bottas.

Pierwszym kierowcą, który ukończył pomiarowe okrążenie był Romaine Grosjean, który osiągnął czas 1:42,490s na supermiękkich oponach. Bardzo szybko przed Francuzem znaleźli się reprezentanci Ferrari: Raikkonen i Vettel, także korzystający z oznaczonego czerwonym kolorem ogumienia Pirelli. Po kilku minutach duet Scuderii rozdzielił Valtteri Bottas, a Lewis Hamilton ustanowił rezultat 1:39,720s, obejmując prowadzenie w tabeli.

W tym samym czasie Vandoorne wskoczył na czwartą pozycję – Belg znajdował się jednak na stincie na ultramiękkiej mieszance. Około dziesięć minut po rozpoczęciu zajęć Daniel Ricciardo awansował na drugą lokatę, tracąc do Hamiltona zaledwie 0,040s. Wtedy jednak kierowca z angielskiego Stevenage poprawił swój osobisty rekord, schodząc poniżej bariery 1m39s (dokładnie 1:38,912s). Niedługo po tym Vandoorne obrócił swój bolid w dwudziestym zakręcie. Belg stracił panowanie nad tyłem konstrukcji i został zmuszony do restartu silnika. Po dość długich staraniach mistrzowi GP2 z 2015 roku udało się odpalić jednostkę napędową i powrócić do alei serwisowej.

Po zniknięciu żółtych flag Hamilton odnotował "fioletowe" międzyczasy w pierwszym i drugim sektorze, ale stracił tempo S3. Massa z kolei ślizgał się po torze w sekcji przy przystani, umiejętnie unikając obrócenia bolidu w bliskiej odległości od barier. Wraz z upływem czasu coraz więcej kierowców decydowało się na skorzystanie z ultramiękkich opon. Najpierw Bottas trafił na pierwsze miejsce w czasem 1:38,609s. Wkrótce po tym kierowca Mercedesa musiał ustąpić miejsca Vettelowi, który popisał się świetnym wynikiem 1:38,026s. Ostatnie słowo należało jednak do Hamiltona: Brytyjczyk jako pierwszy pokonał pętlę toru Yas Marina w czasie poniżej 1 minuty i 38s.

Postępy osiągnęli także zawodnicy Renault: Hulkenberg był siódmy, a Sainz dziesiąty. Szansę na poprawę miał także Ricciardo – reprezentant Red Bulla znalazł się jednak tuż za jadącym w wolnym tempie Grosjeanem i został zmuszony do przerwania szybkiego kółka. Chwilę po tym wydarzeniu Francuz sam znalazł się w niekorzystnej sytuacji, wykonując piruet na wjeździe w ostatni zakręt. Kilka minut później Ricciardo raz jeszcze podkręcił tempo na ultramiękkiej mieszance i tym razem zameldował się na mecie okrążenia z czasem gorszym o 0,303s od Hamiltona. Progres osiągnął również Verstappen – Holender pozostał co prawda na szóstym miejscu, ale przy jego nazwisku pojawił się wynik 1:38,894s.

Uwaga kierowców i zespołów kierowała się w stronę dłuższych przejazdów oraz porównywaniu mieszanek ogumienia przed niedzielnym wyścigiem. Na pięć minut przed wybiciem godziny 18:00 czasu lokalnego, Perezowi udało się jeszcze wskoczyć na siódmą lokatę, pokonując zespołowego partnera z Force India – Estebana Ocona o 0,10s. W garażu Haasa wciąż przebywał Grosjean. Szef amerykańskiego teamu – Guenther Steiner nie potrafił powiedzieć, czy jego kierowca opuści aleję serwisową przed końcem sesji.

Podczas finałowych 30 minut kilku kierowców miało problemy z utrzymaniem się na torze: w trakcie dłuższego przejazdu na supermiękkim ogumienia Hamilton pokaźnie zblokował koła na dohamowaniu do siedemnastego zakrętu, z kolei Hartley przeżył cięższą chwilę w wirażu numer jeden, ledwo unikając uderzenia o bandy. Niedługo po tym Nowozelandczyk zameldował się u swoich mechaników – po krótkiej wizycie w pit lane w jego STR12 znalazły się supermiękkie opony.

U progu ostatnich 15 minut Bottas został poinformowany o lekkich problemach ze wzrostem temperatury ogumienia. Niedługo przed tym Fin wymienił opony ultramiękkie na supermiękkie. Z takiej samej mieszanki korzystał Ricciardo – Australijczyk miał już na koncie dziewięć okrążeń na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero i osiągał rezultaty w granicach 1m42-43s. Na spójnym przejeździe znajdował się Kimi Raikkonen. Jak zauważyło Pirelli tempo poszczególnych kierowców z czołówki na długich stintach wyglądało na bardzo zbliżone, dając tym samym nadzieje na interesującą niedzielną rywalizację.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 24.11.2017 17:38[!]
Roznica miedzy emerytem Massa a Strollem, pozwala zadac sobie pytanie co ten mlokos robi w F1. Z drugiej strony Bottasa od Hamiltona dzieli tyle samo. Co jest na swoj sposob przerazajace... roznica miedzy Hamiltonem a Bottasem, gdzie Bottas byl szybszy od Massy, od ktorego z kolei odstaje Stroll...??
Czyli matematycznie, gdyby Stroll jezdzil z kims tak szybkim jak Hamilton, to roznica 2 sekund na okrazeniu w jednym zespole ;p Dramat...
piro, 24.11.2017 17:38[!]
Co to Groszek zapowiadał przed wyścigiem? Walkę o 6/7 miejsce w klasyfikacji? :D
marios76, 24.11.2017 17:40[!]
@piro tracą do Renault jakies poltorej sekundy... z czym do ludu? ;)
Phaedra, 24.11.2017 18:03[!]
@marios76
Hamilton ma silnik na 2 wyścigi jakim cudem Bottas może być szybszy. Cowell powiedział że Lewis może spokojnie przejechać dwa wyścigi z ustawieniami w trybie kwalifikacyjnym.
piro, 24.11.2017 19:29[!]
Ciekawe czy Hamilton z racji braku konieczności oszczędzania sprzętu postanowi odjechać w siną dal? Skoro to ostatni wyścig może zrobić coś takiego tylko ze względu marketingowego albo własnej satysfakcji :)
mich909090, 24.11.2017 21:22[!]
@Phaedra
Tylko, że dzisiaj Hamilton nie jeździł na pewno na tym silniku. W piątek jeżdżą na starych jednostkach.
marios76, 24.11.2017 21:43[!]
@Phaedra Inne mistrzostwa oglądamy, czy w drugiej części sezonu, Hamilton miał silnik na dwa wyścigi??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca