F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201716 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,493 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB131:32,194--8
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:32,3040,1100,11010
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:32,7500,5560,44610
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:32,7540,5600,00413
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:32,7850,5910,0319
6.19Felipe MassaWilliams FW401:32,8010,6070,01612
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:32,8090,6150,0088
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:32,9330,7390,1249
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:33,6041,4100,67118
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:33,7441,5500,14011
11.11Sergio PerezForce India VJM101:33,9161,7220,17214
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:33,9221,7280,00610
13.94Pascal WehrleinSauber C361:33,9471,7530,02515
14.18Lance StrollWilliams FW401:33,9651,7710,01815
15.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:34,0271,8330,06215
16.31Esteban OconForce India VJM101:34,0641,8700,03717
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:34,1982,0040,13413
18.8Romain GrosjeanHaas VF-171:34,2052,0110,00714
19.9Marcus EricssonSauber C361:34,2682,0740,06315
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:34,4172,2230,14911
107% najlepszego czasu: 1:38,648



Max Verstappen potwierdził konkurencyjne tempo Red Bulla, uzyskując najlepszy czas okrążenia w trakcie sobotniego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Bahrajnu.

Krótko po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, na okrążenia instalacyjne wyjechali Carlos Sainz, Romain Grosjean oraz Vettel. W niedługim czasie pierwsze sobotnie kółka przejechali niemal wszyscy zawodnicy. Już w początkowych minutach Grosjean zgłaszał problemy z dużą podsterownością, a Verstappen informował inżynierów Red Bulla o nierówno ustawionej kierownicy.

Po dziesięciu minutach na torze pojawili się wszyscy kierowcy prócz Raikkonena, Ericssona, Hulkenberga, Palmera i Wehrleina. Pierwsze pomiarowe okrążenia zostały pokonane przez Ocona i Pereza – obaj reprezentanci Force India zmieścili się w czasie 1m34s, korzystając z miękkich opon Pirelli.

Niedługo później do pracy przystąpił Hamilton – Brytyjczyk wykonał próbny start z końca alei serwisowej, po czym przystąpił do realizacji programu mając w swym bolidzie pośrednie ogumienie. Trzykrotny mistrz świata szybko zgłosił jednak problemy z działaniem układu hamulcowego, po czym powrócił do garażu "Srebrnych Strzał". W tym czasie na czele tabeli plasował się już Sainz.

Około 15:25 czasu lokalnego, przed Hiszpanem znalazł się jego zespołowy partner z Toro Rosso – Daniił Kwiat, legitymujący się wynikiem 1:33,934s, wykręconym w trakcie przejazdu na miękkiej mieszance. Chwilę po tym na P3 przesunął się Stoffel Vandoorne (+0,290s do lidera a supermiękkich Pirelli PZero), a Alonso wskoczył na piątą lokatę z czasem 1:34,564s na miękkich oponach.

Na półmetku sesji rezultatem okrążenia nie mógł pochwalić się jedynie Raikkonen. Nie wiadomo było jednak, czy w bolidzie Fina pojawiły się problemy techniczne, czy też była to zwyczajna strategia unikania jazdy w mało reprezentatywnych, gorących warunkach.

Około 20 minut przed zakończeniem sesji, na torze pojawiły się czerwone flagi, po tym jak Romain Grosjean uszkodził swój bolid w wyniku kraksy, do której doszło na wyjeździe z czwartego zakrętu. Francuz stracił kontrolę nad tylną osią swego Haasa VF-17 i uderzył w bariery, urywając przednie skrzydło i uszkadzając nos bolidu. Kierowcy udało się powrócić do alei serwisowej, a niedługo potem sesja została wznowiona. Chwilę przed incydentem na pierwsze miejsce awansował Verstappen.

Po niemrawym starcie sesji Raikkonen powrócił do pracy i na pierwszym pomiarowym kółku poprawił wynik młodego kierowcy Red Bulla. Po kilku minutach na czele klasyfikacji znajdowało się już jednak nazwisko Vettela, który na używanym komplecie supermiękkich opon wykręcił wynik 1:32,785s.

Za byłym zawodnikiem Red Bulla znajdował się ze stratą 0,004s Valtteri Bottas. Trzeci Raikkonen tracił do P1 0,035s, a czwarty Massa – 0,051s. W ostatnich minutach Max Verstappen błysnął czasem 1:32,194s. Hamiltonowi nie udało się przebić osiągnięcia Holendra – Brytyjczyk zakończył trening na drugim miejscu, nieco ponad 0,1s za kierowcą stajni z Milton Keynes. Z kolei Grosjean, który powrócił do jazdy po wcześniejszej kraksie, zgłosił zespołowi utratę mocy jednostki napędowej Ferrari.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 36°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 15%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca