F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201728 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,425--39
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:13,6210,1960,19633
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:13,7710,3460,15031
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,7910,3660,02039
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:13,8540,4290,06344
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:14,1110,6860,25741
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:14,1640,7390,05336
8.11Sergio PerezForce India VJM101:14,2010,7760,03731
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:14,3330,9080,13238
10.31Esteban OconForce India VJM101:14,4251,0000,09238
11.19Felipe MassaWilliams FW401:14,6171,1920,19236
12.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:14,8131,3880,19637
13.20Kevin MagnussenHaas VF-171:14,8701,4450,05733
14.22Jenson ButtonMcLaren MCL321:14,9541,5290,08434
15.8Romain GrosjeanHaas VF-171:15,3211,8960,36732
16.18Lance StrollWilliams FW401:15,5952,1700,27443
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,9492,5240,35441
18.94Pascal WehrleinSauber C361:16,2582,8330,30932
19.27Nico HulkenbergRenault R.S.17---3
20.9Marcus EricssonSauber C36---3
107% najlepszego czasu: 1:18,565



Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas porannego czwartkowego treningu przed Grand Prix Monako. Nieco gorszymi wynikami popisali się Sebastian Vettel i Max Verstappen.

Około dwie minuty po starcie sesji aleję serwisową opuścił na pierwsze okrążenie instalacyjne Jenson Button. Niedługo po nim Max Verstappen, który zdecydował się pozostać na torze po kółku zapoznawczym, uzyskał wynik 1:19,424s, korzystając z ultramiękkiego ogumienia. Chwilę później na pozycji lidera plasował się już Valtteri Bottas z czasem 1:16,347s – kierowca Mercedesa miał w swoim bolidzie opony wykonane z supermiękkiej mieszanki.

Podczas gdy Lance Stroll pokonywał ostrożnie pierwsze kilometry na torze w Monte Carlo za sterami bolidu F1, Ricciardo wskoczył na trzecią pozycję ze stratą nieco ponad dwóch sekund do Bottasa. Były reprezentant Williamsa podniósł jednak niedługo potem poprzeczkę do poziomu 1:15,111s, pozostając na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero. Po pierwszym kwadransie czołową trójkę uzupełniali Verstappen i Hamilton. Około godziny 10:20 bliżej czuba stawki przesunął się Vettel, który na ultramiękkim ogumieniu odnotował rezultat o 0,7s gorszy niż Bottas. Dał mu on siódme miejsce, tuż przed zespołowym partnerem – Kimim Raikkonenem.

Na kolejnym okrążeniu czterokrotny mistrz świata zszedł jednak do poziomu 1:14,289s, obejmując pozycję lidera tabeli. Dalej, ze stratą wynoszącą około pół sekundy znajdował się Ricciardo. Jenson Button powoli oswajał się z nowym bolidem, przejeżdżając kolejne kilometry na miękkich oponach. Brytyjczyk powoli poprawiał swoje tempo i podejmował coraz większe ryzyko, czego dowodem było kilka bliskich przejazdów obok barier oraz zblokowań kół na dohamowaniach do wolnych zakrętów.

Kilka minut po 10:30 do czołowej trójki zapukali kierowcy Toro Rosso – Kwiat awansował na drugą, a Sainz – trzecią. Nieco gorszym czasem mógł pochwalić się Felipe Massa, który na ultramiękkiej mieszance odnotował wynik w okolicach 1m14s. Po chwili przerwy w garażu Hamilton powrócił do jazdy i szybko przesunął się na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,066s. Po dwóch minutach Brytyjczyk był już nowym liderem klasyfikacji z czasem 1:13,945s. Wynik ten pobił wkrótce Bottas (1:13,828s), na co Hamilton odpowiedział wynikiem 1:13,429s.

Sauber testował o poranku wiele nowych części, w tym zmodyfikowaną podłogę samochodu. Ze względu na problemy ze skrzynią biegów w bolidzie Marcusa Ericssona, jedynym kierowcą zbierającym informacje na temat wprowadzonych zmian był Pascal Wehrlein. Nie najlepiej początek wyścigowego weekendu ułożył się także dla Nico Hulkenberga, który tracił cenny czas na torze z powodu problemów z układem magazynowania energii. U końca pierwszej godziny jazd Vettel pokonał czyste okrążenie, dzięki czemu wskoczył na P2, rozdzielając Hamiltona i Bottasa.

W tym samym czasie Daniel Ricciardo zgłosił niewielkie problemy z jednostką napędową: „Mamy chyba nieco mniejszą moc, a silnik brzmi trochę inaczej” – stwierdził kierowca Red Bulla w rozmowie ze swoim inżynierem. Co ciekawe kilka chwil wcześniej Australijczyk poprawił nieznacznie swój osobisty rekord, ale pozostał na czwartej lokacie. W miarę upływu czasu coraz więcej kierowców miało na swoim koncie pierwsze otarcia o bariery okalające nitkę toru – popularnym miejscem niewielkich otarć o ścianę było wyjście z szykany przy basenie. Szczęśliwie jednak nie dochodziło do żadnych poważniejszych incydentów, które przeszkadzałyby zespołom w realizacji programów.

Na dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen znalazł się na piątym miejscu na kolejnym przejeździe z użyciem ultramiękkich opon. Z kolei Button stopniowo redukował stratę czasową do Vandoorne'a – wynosiła ona trochę ponad pół sekundy, a po kilku chwilach stopniała do 0,2s. Chwilę przed tym plasujący się na trzynastej pozycji Grosjean obrócił swojego Haasa w zakręcie Ste Devote, ale bez przeszkód powrócił do dalszej jazdy. Blisko końca zajęć Vertstappen odnotował kolejną poprawę i awansował na czwartą lokatę, tracąc do Hamiltona niecałe 0,4s. Kilka chwil później Holender znalazł się w czołowej trójce dzięki czasowi 1:13,771s.

Ostatnie minuty nie przyniosły wielkich zmian – Hamilton spędził je w garażu Mercedesa, a Sebastian Vettel przestrzelił dohamowanie do szykany za tunelem nie ponosząc żadnych poważniejszych konsekwencji swego błędu. Verstappen pokonywał kolejne okrążenia nie odnotowując poprawy. Udaną sesję mają na koncie kierowcy Toro Rosso, którzy najszybsze okrążenia uzyskali na supermiękkich oponach zajmując pozycje w czołowej dziesiątce. Jenson Button zakończył poranek z dorobkiem 34 kółek i stratą 0,141s do zespołowego partnera – Vandoorne'a.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36 °C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,0 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
qqryq, 25.05.2017 11:53[!]
Niesamowite !!! McLaren jeździ !!!
xdomino996, 25.05.2017 12:41[!]
Co za czasy O.o chyba 1:11 będzie w kwalifikacjach
derwisz, 25.05.2017 14:41[!]
HAM na czele i bardzo dobrze. Jest szansa na zmianę lidera klasyfikacji już po podczas tego GP :)
Simi, 25.05.2017 14:46[!]
Spokojnie, to dopiero treningi. Nie ma się co gorączkować, ani ekscytować - prawdziwe rozdanie dopiero w sobotę :)
Zakładam, że ponownie zobaczymy walkę Lewisa z Vettelem, a może ktoś się jeszcze dołączy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca