F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201728 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:12,720--38
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:13,2070,4870,48735
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:13,2830,5630,07645
4.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:13,3310,6110,04841
5.55Carlos SainzToro Rosso STR121:13,4000,6800,06942
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:13,4860,7660,08635
7.11Sergio PerezForce India VJM101:13,7991,0790,31344
8.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,8731,1530,07431
9.20Kevin MagnussenHaas VF-171:13,8901,1700,01745
10.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,9021,1820,01238
11.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:13,9461,2260,04441
12.22Jenson ButtonMcLaren MCL321:13,9811,2610,03536
13.19Felipe MassaWilliams FW401:14,0031,2830,02246
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:14,0221,3020,01943
15.31Esteban OconForce India VJM101:14,0931,3730,07146
16.18Lance StrollWilliams FW401:14,4741,7540,38127
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:14,8702,1500,39640
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,6162,8960,7468
19.9Marcus EricssonSauber C361:15,6912,9710,07531
20.94Pascal WehrleinSauber C361:15,6952,9750,00436
107% najlepszego czasu: 1:17,810



Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem w trakcie rozegranego w czwartek po południu drugiego treningu przed Grand Prix Monako. Za Niemcem znaleźli się Daniel Ricciardo i Kimi Raikkonen.

Jako pierwszy na torze pojawił się Nico Hulkenberg, mający nadzieję na odrobienie choć części strat z pierwszego treningu, w trakcie którego w jego bolidzie pojawiły się problemy z układem magazynowania energii. Pomiarowe okrążenie najwcześniej ukończył Grosjean – na supermiękkich oponach Francuz odnotował 1:16,741s. Kilka minut później Esteban Ocon stracił panowanie nad tyłem swojego samochodu na zjeździe do Mirabeau Bas i uderzył lewym tylnym kołem o metalową barierę. Kierowca Force India był w stanie kontynuować jazdę i w wolnym tempie powrócił do garażu na inspekcję.

Podczas gdy pomiędzy kierowcami Toro Rosso trwał korespondencyjny pojedynek o pierwszą pozycję w tabeli, na trzecim miejscu plasował się Stoffel Vandoorne. Już po niecałym kwadransie z treningu musiał wycofać się Jolyon Palmer, który zatrzymał swój samochód w zakręcie Poriter po awarii jednostki napędowej. Niedługo później niebezpieczny moment na wyjściu z wirażu Casino przeżył Marcus Ericsson, który otarł się o bandę. Z kolei Max Verstappen o milimetry minął się ze ścianą przy szykanie za basenem.

Zespołowy partner Holendra – Daniel Ricciardo, przesunął się na czwartą pozycję. Tempo podkręcił także Sebastian Vettel, który najpierw znalazł się na piątym miejscu, a następnie wskoczył na P3 ze stratą 0,2s do Kwiata. W przeciwieństwie do Rosjanina, w którego bolidzie znajdowała się ultramiękka mieszanka, kierowca Ferrari używał supermiękkich opon. Chwilę później Ricciardo poprawił rekord dnia ustanawiając 1:13,280s, a Button awansował na krótko przed Vandoorne'a, obejmując siódmą pozycję.

Bliżej półmetka sesji Raikkonen przesunął się na trzecią lokatę, zaliczając duży uślizg w sekcji przy basenie. Kolejne problemy w sekwencji zakrętów 15/16 przytrafiły się także Romainowi Grosjeanowi. W połowie tabeli, w bezpośrednim sąsiedztwie Francuza i jego kolegi z Haasa – Kevina Magnussena, znajdowali się kierowcy Williamsa: Felipe Massa dysponował niewielką przewagą nad Lance'em Strollem.

Niedługo po tym, jak Hamilton poprawił swój wynik awansując na ósmą pozycję, doskonałym osiągnięciem popisał się Sebastian Vettel, który jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m13s, ustanawiając rezultat 1:12,759s. Niemiec został nowym liderem, z przewagą niemal 0,5s nad Ricciardo. Co ciekawe okrążenie wcześniej czterokrotny mistrz świata spłaszczył prawą przednią oponę po ostrym hamowaniu.

W okresie gdy większość kierowców zaczynała koncentrować się na dłuższych przejazdach i porównywaniu rodzajów ogumienia, sesja została wstrzymana ze względu na kraskę Lance'a Strolla. Junior Williamsa uderzył w bariery ustawione przy placu Kasyna, poważnie uszkadzając zawieszenie swego FW40.

Trening wznowiono punktualnie o godzinie piętnastej. Kierowcy ochoczo powrócili do jazdy, jednak notowane przez nich czasy okrążeń odbiegały średnio o cztery sekundy od tempa z pierwszej połowy sesji. Ferrari podzieliło pomiędzy swych kierowców program oceny pracy ogumienia: Vettel testował możliwości ultramiękkich, a Raikkonen miękkich opon. W Mercedesie obaj kierowcy koncentrowali się na badaniu oznaczonych fioletowym kolorem Pirelli PZero.

Około piętnaście minut przed zakończeniem FP2 Verstappen stwierdził za pośrednictwem radia, iż nie jest zadowolony ze swojego samochodu i pracy skrzyni biegów, określając ją mianem "niewiarygodnej". Niemal w tym samym czasie po supermiękkie opony zjechali do alei serwisowej Sergio Perez z Force India i Pascal Wehrlein z Saubera. Z kolei Button, oswajający się z bolidem MCL32, dopytywał swój zespół, w jaki sposób można dezaktywować sygnalizację dźwiękową DRS.

W ostatnich chwilach sesji nie doszło do żadnych zmian w tabeli czy większych incydentów. Vettel zakończył dzień z rekordowym wynikiem, a względnie pozytywne nastawienie przed dalszą częścią weekendu mogą także wykazywać Red Bull oraz Toro Rosso. Kierowcy Mercedesa zajęli miejsca w drugiej połowie czołowej dziesiątki: Hamilton był ósmy, a Bottas dziesiąty z ponad sekundą straty do lidera.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
lukaas67, 26.05.2017 09:20[!]
Az trudno uwierzyc ze fani f1 pisza takie glupoty. Wyglada to tak, jakbyscie czytali czasy fp2 i na ich podstawie wnioski wysuwali. Wezcie porownajcie czasy fp1 i fp2 i zobaczcie jaka jest poprawa. Srednio jest to 0,6s. Od samej poprawy nawierzchni, tzn nagumowania toru. Mercedes jako jedyny nie poprawil czasu z fp1. A juz zaczynaja sie stwierdzenia ze Mercedes bd slaby w ten weekend itp tylko na podstawie fp2! Serio? Tak ogarniacie f1? Jak dla mnie Merce Ferrari bd walczyc na ulamki sekund o ile nie wyskocza Merce do przodu. Ham jezdzi w czwartki na starym silniku, (nwm jaki zysk jest z nowego, ale jakis jest) do tego jeszcze na q3 odpalaja magiczny przycisk. Wiec calkiem mozliwe ze Merce miec jeszcze sporo zapasu. No ale zobaczymy w q3 dopiero, a nie po fp2
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca