F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201711 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Dla Lewisa Hamiltona Kanada to zdecydowanie bardzo dobry tor. Anglik nie ukrywa wielkich emocji dla tej rundy. Dzisiaj kierowca Mercedesa potwierdził swoją wysoką formę na obiekcie w Montrealu i pewnie prowadził od startu do mety. Jednak za jego plecami działo się wiele i warto było śledzić zmagania do samej mety.

Świetny start Verstappena

Jeszcze przed startem swoje problemy miał Daniił Kwiat, który ruszył z miejsca dopiero gdy wszyscy go minęli. Rosjanin otrzymał później za to karę, a właściwie dwie, ale ustawił się na ostrym starcie na swojej pierwotnej pozycji. Tymczasem gdy zgasły światła ze swojego pola wystrzelił Max Verstappen, awansując tym samym na drugie miejsce. Nieco gorzej ruszył Vettel i spadł na czwarte miejsce. Już po pierwszym sektorze na trasie pojawił się samochód bezpieczeństwa, ze względu na kolizję Sainza z Massą.

Podczas neutralizacji opony zmienili Grosjean i Wehrlein, a jeszcze przed nią na piąte miejsce awansował Ricciardo kosztem Raikkonena. Vettel podczas zamieszania na pierwszym kółku stracił część przedniego skrzydła i w ten sposób rozpoczęły się jego problemy w tym Grand Prix. Po trzecim kółku zakończyła się neutralizacja i walka rozgorzała na nowo. Verstappen atakował Hamiltona, ale chwilę później musiał się bronić przed Bottasem. Nieco zagapił się Raikkonen, który wyjechał na trawę i stracił nieco czasu oraz pozycję na rzecz Pereza.

Uszkodzenia w Ferrari Vettela

Vettel zjechał po nowe skrzydło po piątym okrążeniu i wyjechał z tyłu stawki, co zmusiło go do rozpoczęcia szaleńczej pogoni i odrabiania strat. Po kolejnych kilku kółkach do dramatu doszło w samochodzie Verstappena. Skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa i Holender stracił szanse na podium. Honda w tym czasie jechała w punktach, ale jak się później okazało, nie miało to większego znaczenia. Awaria Verstappena oznaczała wirtualną neutralizację, po której wiele pozycji stracił Vandoorne.

Po nowe opony na 18 okrążeniu zjechał Raikkonen, kółko później zjechał Ricciardo. U Australijczyka zdecydowano się na założenie miękkich opon. Po postojach w czołówce Perez znalazł się blisko Ricciardo i zaczął mocno naciskać rywala. Vettel przebijał się przez kolejne pozycje i znajdował się już w czołowej dziesiątce. Tymczasem Ocon został bardzo długo na torze, co pozwoliło mu na walkę z partnerem zespołowym, gdy wyjechał po wizycie u mechaników.

Bratobójcza walka Force India

Hamilton zjechał na 32 kółku i ponownie wyjechał na pozycji lidera. 10 okrążeń później na drugi postój zjechał Raikkonen, co było nieco dziwne, gdyż cała stawka planowała wykonać jeden postój. Jednak chwilę później na ten sam ruch zdecydował się Vettel i ponownie musiał wykazać się bardzo mocnym tempem, by dojść rywali. W tym czasie Perez został poproszony o przepuszczenie Ocona, by ten mógł powalczyć z Ricciardo, jednak Meksykanin nie zamierzał przepuścić partnera.

To pozwoliło dojechać Vettelowi po uporaniu się z Raikkonenem (który popełnił błąd) do kierowców Force India i rozpocząć ostrą walkę. Podczas kolejnych okrążeń Kwiat zjechał na kolejny postój i odbył dodatkową karę za incydent ze startu, gdyż pierwotnie wymierzona była niezgodna z regulaminem. Mimo wszystko jego bolid odmówił posłuszeństwa i zakończył swoje zmagania.

Zacięta końcówka

Vettel ostatecznie wyprzedził Ocona i rozpoczął gonitwę za Perezem. Meksykanin uległ dopiero na przedostatnim okrążeniu, ale Niemcowi zabrakło już czasu na walkę z Ricciardo. Na ostatnich okrążenich doszło jeszcze do jednego incydentu, który właściwie nie mógł dziwić – była to awaria silnika Hondy u Alonso. Przez to Hiszpan nie zdobył pierwszych w tym sezonie punktów dla McLarena.

Na czele Hamilton spokojnie dojechał do mety, za nim Bottas i Ricciardo, który na podium ponownie odbył swoją zabawę picia szampana z buta. Sir Patric Stewart również się dołożył do zabawy i w tej miłej atmosferze zakończyły się bardzo emocjonujące zmagania o tegoroczną Grand Prix Kanady. Walka o mistrzostwo trwa w najlepsze, co zapowiada nam kolejne niesamowite emocje, na które zapraszamy!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 11.06.2017 23:24[!]
Usłyszeć ten wspaniały głos (no dziś już nie aż tak) Patricka Stewarta na podium to była dla mnie mega frajda!! Częściej takie postacie mogłyby by być na podium, nawet kosztem konkretów w pytaniach. Podium jest dla frajdy a nie dla patosu. Dwa lata temu oglądałem wszystkie Star Treki, w tym oczywiście ten najlepszy - The Next Generations. :)

Wyścig bardzo ciekawy. Całkiem sporo walki, stłuczki, emocje (pozytywne i negatywne), wylewne komunikaty przez radio, ciekawa sytuacja na torze. Nie przeszkadzało nawet to że Lewis gdzies tam w swoim świecie zasuwał. W sumie to i dobrze, przydadzą mu się te punkty, niech walczy z Vettelem do ostatniego wyścigu.
lordfryta, 12.06.2017 00:45[!]
Ja niestety nie widzialem... :-(
marios76, 12.06.2017 06:18[!]
Stara dobra Kanada, stary dobry uliczny Montreal. Niech młodzież sobie przyrównać ten klasyk do tilkodromow i zobaczy co powoduje wieksze emocje. :)
Mats, 12.06.2017 08:26[!]
Wyścig bardzo dobry i tylko ALO szkoda. Pewnie gdyby mógł, to kibicom rzuciłby nie tylko rękawiczki, ale i silnik Hondy.
MairJ23, 12.06.2017 11:16[!]
@marios76 ta nasza Kanada tez zaczyna byc wypelniana asfaltem na poboczach.....wiec "tilkodromy" beda wszedzie. Monze tez wyasfaltowali, pozniej cos zmieniali spowrotem chyba.
Ma byc trudno, (nie latwo). Pobocza i runoffs powinny byc ze zwiru lub trawy.
Zabieraja nam "stare, dobre tory)
Kanada troche mi przypomina nurburgring ;)
Fajna byla by Imola spowrotem ;)
bartoszcze, 12.06.2017 11:23[!]
@MairJ23
Ktoś wrzucił film porównujący okrążenie kwalifikacyjne Senny z 1992 i okrążenie kwalifikacyjne Lewisa z soboty.
W 1992 "ściana mistrzów" nie miała znaczenia, bo między torem a ścianą była trawa :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca