|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2017 | 11 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
Podczas Grand Prix Kanady mieliśmy do czynienia ze zróżnicowanymi strategiami, a zwycięstwo odniósł Lewis Hamilton, który zastosował strategię jednego pit stopu ultramiękkie/supermiękkie. Drugi i trzeci kierowca na mecie także zatrzymywali się po razie, ale na drugi przejazd założyli miękką mieszankę. Hamilton wykonał długi pierwszy przejazd na ultramiękkim ogumieniu, co pozwoliło mu zaliczyć jedyny pit stop bez utraty prowadzenia.
Ferrari zastosowało odmienne podejście, zatrzymując się po dwa razy i kończąc wyścig na ultramiękkiej mieszance, zyskując pozycje przed samą metą. W przypadku Sebastiana Vettela wpływ na taką strategię miało uszkodzenie przedniego skrzydła na początku wyścigu. Wszyscy kierowcy wystartowali na ultramiękkiej mieszance, poza Kevinem Magnussenem z Haasa i Pascalem Wehrleinem z Saubera.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Dzisiaj warunki były bardziej wietrzne niż podczas reszty weekendu, a na początku wyścigu interweniował samochód bezpieczeństwa. Te czynniki wprowadziły więcej zmiennych w wyliczeniach strategicznych i zaobserwowaliśmy różne podejście w wykonaniu zespołów, reagujących na zmieniającą się sytuację w wyścigu. Długi pierwszy przejazd Hamiltona na ultramiękkiej mieszance umożliwił mu dokończenie zmagań na supermiękkim ogumieniu. Dzięki takiej samej strategii kierowcy Force India walczyli o podium. Ferrari zareagowało na niezbędny pierwszy zjazd Vettela i dzięki odmiennej strategii nadrobili pozycje w końcówce”.
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA – Ricciard0 – 52
SUPERMIĘKKA – Grosjean – 68
ULTRAMIĘKKA – Vandoorne – 45
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
„Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, a przewidywana przez nas strategia była teoretycznie drugą najszybszą na ten wyścig. Hamilton zmienił opony z ultramiękkich na supermiękkie na 32. okrążeniu, a drugi na mecie Valtteri Bottas wykonał krótszy pierwszy przejazd, zgodnie z przepowiadaną przez nas najszybszą strategią, zmieniając opony ultramiękkie na miękkie na 23. okrążeniu”.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|