F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201725 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,520 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,485 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:42,742--21
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:42,8370,0950,09514
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:43,1580,4160,32123
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:43,2870,5450,12924
5.31Esteban OconForce India VJM101:43,3440,6020,05721
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:43,6140,8720,27016
7.19Felipe MassaWilliams FW401:43,7380,9960,12418
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:43,9081,1660,17021
9.18Lance StrollWilliams FW401:44,0401,2980,13217
10.11Sergio PerezForce India VJM101:44,1381,3960,09822
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:44,3121,5700,17416
12.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:44,3441,6020,0327
13.55Carlos SainzToro Rosso STR121:44,4011,6590,05723
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:44,7411,9990,34018
15.20Kevin MagnussenHaas VF-171:44,9262,1840,18520
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:45,1432,4010,21717
17.8Romain GrosjeanHaas VF-171:45,4912,7490,34820
18.9Marcus EricssonSauber C361:45,6452,9030,15421
19.94Pascal WehrleinSauber C361:45,7222,9800,07719
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:53,04010,2987,3184
107% najlepszego czasu: 1:49,934



Valtteri Bottas popisał się najlepszym wynikiem podczas sobotniego treningu Formuły 1 na ulicznym torze w Baku. Czołową piątkę klasyfikacji uzupełniły nazwiska Raikkonena, Hamiltona, Ricciardo i Ocona.

Pierwszy rezultat godzinnych zajęć uzyskał po pięciu minutach od wyjazdu na tor Jolyon Palmer z Renault (1:53,040 na pośredniej mieszance). Chwilę później Brytyjczyk zatrzymał swój bolid na jednej z dróg ewakuacyjnych, po dostrzeżeniu płomieni wydobywających się z tylnej sekcji R.S.17. Do pracy przystąpili porządkowi, którzy używając gaśnic uporali się z niewielkim pożarem.

Niedługo po tym na czele tabeli znaleźli się kierowcy Toror Rosso – Daniił Kwiat oraz Carlos Sainz. Po kilku minutach duet stajni z Faenzy rozdzielili jej byli reprezentanci – Max Verstappen i Daniel Ricciardo, a na pozycję lidera wysunął się Valtteri Bottas z rezultatem 1:47,262s, uzyskanym na miękkiej mieszance. Na kolejnych kółkach zawodnik Mercedesa poprawił swoje najlepsze osiągnięcie najpierw na 1:44,522s, a następnie na 1:42,720s. Drugi z kierowców stajni z Brackley – Lewis Hamilton, plasował się na trzecim miejscu, z sekundą straty do Fina.

W międzyczasie Stoffel Vandoorne zgłaszał problemy z balansem bolidu McLarena, a w garażu Ferrari trwały prace nad umieszczonym na podnośnikach bolidem Sebastiana Vettela. Pracowity start sesji miał za to na koncie Kimi Raikkonen, który pięć minut przed półmetkiem sesji rozpoczął pierwszy przejazd na supermiękkich oponach, zapewniając sobie awans na drugie miejsce w klasyfikacji. Podobnie jak miało to miejsce w piątek, wielu kierowców ślizgało się po torze walcząc z niską przyczepnością: Kevin Magnussen musiał skorzystać z pobocza za zakrętem numer dwa, a Ricciardo był bardzo blisko otarcia się o bandę na wyjeździe z T4.

Po tym jak w samochodzie Felipe Massy znalazły się oznaczone czerwonym kolorem opony Pirelli, Brazylijczyk wskoczył na drugą lokatę. Na tor powrócił Vettel – jak się później okazało, na krótko. Niemiec został poproszony o zjazd do alei serwisowej. Obawiam się, że to ten sam problem co wcześniej – usłyszał od swojego inżyniera.

Pierwsze pomiarowe kółko Bottasa na supermiękkim ogumieniu było o 0,074s wolniejsze od jego rekordu osiągniętego na miękkiej mieszance. Na dwadzieścia minut przed zakończeniem FP3 Hamilton został nowym liderem tabeli z wynikiem 1:43,348s, wypracowanym przy użyciu najbardziej miękkich opon dostępnych w Baku. Po niemrawym starcie przejazdu postępy osiągnął Bottas, który trafił na P2 ze stratą 0,3s do trzykrotnego czempiona F1. Przez chwilę drobny niepokój zapanował w Red Bullu: Max Verstappen zgłosił swojemu inżynierowi potencjale problemy z silnikiem, na co w odpowiedzi został poproszony o zmianę ustawień na kierownicy. Interwencja kierowcy pomogła, gdyż po chwili ogłosił on, że bolid spisuje się już w porządku.

Ferrari poinformowało, że powodem opóźnień w realizacji programu Sebastiana Vettela jest konieczność sprawdzenia systemu chłodzenia cieczą. Na czele z kolei trwała korespondencyjna walka pomiędzy Bottasem i Hamiltonem, których ostatecznie pogodził Raikkonen, pokonując okrążenie w czasie 1:42,837s. Krótko po tym, jak Bottas powrócił na pierwsze miejsce, Verstappen zatrzymał swój bolid w dziewiętnastym zakręcie. Po prostu wszystko zgasło – skwitował 19-latek. Kiedy porządkowi próbowali usunąć z pobocza konstrukcję RB13, Grosjean obrócił swój samochód w drugim wirażu ocierając się o bandę. Blisko kontaktu z barierą był także niedługo później w ciasnym T8 Hamilton.

W końcowych minutach sesji nie doszło do wielkich przetasowań, a na torze często pojawiały się chwilowe ostrzeżenia wydawane za pomocą żółtych flag. Doprowadzali do nich między innymi Sainz i Stroll, który doświadczył problemów z wybraniem wstecznego biegu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 55°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca