F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201725 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,520 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,485 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Runda Formuły 1 w Azerbejdżanie wprawdzie nie należy do najbardziej popularnych i kochanych przez kibiców. Jednak nie można odmówić tego, że dzięki bardzo śliskiej nawierzchni stawia w tym roku duże wyzwanie przed całą stawką. Nie inaczej było w dzisiejszej czasówce.

Q1

W związku z trudnościami związanymi z rozgrzaniem opon w Baku, nikt z kierowców nie czekał zbyt długo na wyjazd na tor. Jedynie Zawodnicy Mercedesa, Vandoorne i Palmer opóźnili swoje wyjazdy, jednak ze zdecydowanie innych powodów. Wszyscy zawodnicy wybrali super-miękkie opony. Po kilku minutach tłok był naprawdę spory, ale zawodnicy Red Bulla wskoczyli na czoło tabeli.

Już po kolejnych kilku minutach na czele tabeli znalazł się Hamilton, jednak czasy poprawiały się z okrążenia na okrążenie. Co ciekawe, kierowcy byli w stanie poprawiać swoje wyniki nie tylko na pierwszych kółkach, co jeszcze bardziej uatrakcyjniało walkę. Tymczasem na torze nierzadkim widokiem były uślizgi i wyjazdy na pobocza, co jednak w ten weekend nie może dziwić.

W górze stawki sytuacja była dość klarowna, obyło się bez niespodzianek. W dole jednak kierowcy Haasa stoczyli zaciętą walkę o wejście do Q2. Ostatecznie sztuka ta udała się Magnussenowi. Tymczasem z dalszej rywalizacji odpadli Alonso, Grosjean, Ericsson, Vandoorne i Palmer, który po awarii z trzeciego treningu nie był w stanie wyjechać na tor.

Q2

Druga część czasówki zaczęła się podobnie jak pierwsza i wielu zawodników wcześnie pojawiło się na trasie, jednak ponownie trzeba było poczekać kilka okrążeń na najlepsze czasy. Na problemy z bolidem ponownie narzekał Max Verstappen, który był już w ten weekend trapiony kilkoma problemami, ale Holendrowi udało się ukończyć niezłe okrążenie.

Dobrym wynikiem popisał się Perez, który do Hamiltona tracił zaledwie 0,4 sekundy. Słabiej ponownie wypadał Vettel, tracąc ponad pół sekundy. Mercedesy wyglądały jak do tej pory solidniej jeśli chodzi o weekend w Azerbejdżanie, choć Vettel pod koniec Q2 starał się temu zaprzeczyć wskakując na drugą pozycję. Mimo wszystko strata dalej była spora.

Do czołowej dziesiątki nie udało się przejść zawodnikom Toro Rosso, Magnussenowi, Hulkenbergowi i Wehrleinowi, choć taki układ nie był niespodzianką. O pole position powalczyły ekipy czołowej trójki oraz Force India i Williams, które formę zawdzięczały silnikom Mercedesa.

Q3

Pierwsze minuty walki o pierwsze pole startowe upłynęły na rozgrzewaniu opon, podczas których Ricciardo otrzymał informację, by mocno popracować nad przednią osią. Gdy już wszystkie super-miękkie opony Pirelli zostały rozgrzane walka rozgorzała na całego. Nie obyło się bez błędów, nawet w wykonaniu Hamiltona. Dlatego też po pierwszych przejazdach to Bottas był na czele, 0,1 sekundy przed Anglikiem.

W Baku nie mieliśmy do czynienia z typowymi dwoma przejazdami, gdyż gumy pozwalały na przejechanie kilku pomiarowych okrążeń, z czego korzystali praktycznie wszyscy. Jednak na trzy i pół minuty przed końcem na torze ponownie zatrzymał się Red Bull, tym razem Daniela Ricciardo. W tym czasie na trzecim miejscu meldował się Verstappen, a za nim Raikkonen, Ocon i Vettel dopiero na szóstym miejscu.

Po kilku minutach porządkowym udało się uprzątnąć zepsutego Red Bulla i wszyscy kierowcy wyjechali na jedno pomiarowe okrążenie. Świetnym kółkiem popisał się Hamilton, wskakując na pierwsze miejsce i zdobywając pole position, gdyż nikt z rywali nie był w stanie mu zagrozić. Za Mercedesem uplasowało się Ferrari z Raikkonenem z przodu, a za nimi Verstappen i dwójka Force India. Czołową dziesiątkę zamknęła dwójka Williamsa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 27.06.2017 07:30[!]
70 pęknie w tym sezonie jak nic :)
Szkoda tylko, że Schumachera w zwycięstwach nikt nie dogoni :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca