F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20179 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Valtteri Bottas (P1): Cóż za wyjątkowe uczucie. To dopiero drugie pole position dla mnie i mam nadzieję na więcej. W Q3 pojechałem dobre okrążenie, jeśli nie niemal perfekcyjne. Dzisiaj chodziło o budowanie pewności siebie w samochodzie. Udało się go dobrze ustawić i zdobyć pole position. Skupię się na swoim wyścigu, a nie tym co będzie za mną, jednak nie będziemy lekceważyć Ferrari. Będzie blisko i stoczymy interesującą walkę. Miejmy nadzieję, że Lewis wróci do walki i zdobędziemy nieco punktów. Pogoda może być jutro istotna, jednak nie obrażę się, jeśli nie będzie padało. Samochód prowadzi się świetnie, zwłaszcza z dużą ilością paliwa. Naszym celem jest wygrana.

Lewis Hamilton (P8): To był frustrujący dzień. Miałem szansę być dziś najszybszy, jednak nie udało się poskładać ostatniego okrążenia. Jestem rozczarowany moimi osiągami w Q3. Valtteri wykonał świetną pracę. Problem ze skrzynią biegów nie zaprząta mi głowy w ten weekend, jednak po kwalifikacjach uświadomiłem sobie, że będę startował dalej. Myślę, że jutro będzie ciężko. Stawka jest znacznie bardziej zbita niż w 2014 roku. Jednak być może coś ugramy. Dam z siebie wszystko. Ciągle mamy świetne tempo, więc wiem, że stać nas na to. Zobaczymy jak się jutro wszystko ułoży.

Toto Wolff, szef zespołu: Mam mieszane uczucia po kwalifikacjach. Valtteri wykonał świetną robotę, poprawiał swoje osiągi i nagrodą za to jest pole position. Jeśli chodzi o Lewisa, wiedzieliśmy, że będzie miał małą górę do pokonania po zmianie skrzyni biegów. Jego tempo w Q2 pokazało jednak jak dobrze przygotowany jest do wyścigu. Niestety stracił nieco czasu w pierwszym zakręcie na ostatnim kółku, co dało mu trzecią lokatę. Jednak wystartuje na supermiękkich oponach, więc ma sporo opcji na wyścig. Myślę, że mamy wszystko, by jutrzejszy wyścig był emocjonujący, a do tego może się we wszystko wmieszać pogoda.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P2): Na drugim przejeździe miałem nadzieję na pokonanie Bottasa i myślę, że mogłem spisać się lepiej, jednak ostatecznie jestem dość zadowolony z mojego okrążenia, samochód był bardzo dobry. Mercedes zawsze jest bardzo szybko w kwalifikacjach, jednak dzisiaj byliśmy blisko. Myślę, że jutro powinno być dobrze. To będzie długi wyścig i wiele się może zdarzyć. Najważniejsze, że mamy dobry samochód na kwalifikacje. Postaramy się pojechać swój wyścig. Z pewnością będzie ciężko, ale zobaczymy co się uda zrobić.

Kimi Raikkonen (P3): Cały weekend był jak na razie trudny. Z jakiegoś powodu nie mieliśmy dobrego dnia. Rano zaczynaliśmy od zera. Samochód się poprawiał, jednak nie było łatwo. Kwalifikacje były dość chaotyczne z dużym tłokiem na torze i żółtymi flagami. Nie jest do końca zadowolony, jednak biorąc pod uwagę trudności, trzecie miejsce nie jest złe. Mogło być znacznie gorzej. Po południu sprawdzimy wszystkie możliwości i postaramy się wybrać najlepsze opcje, w zależności co się stanie na pierwszym okrążeniu i jaka będzie pogoda oraz inne czynniki.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P4): Jest tu dość ciężko. W tym roku tor daje sporą przyczepność i czyni to go trudniejszym. Czujesz, że możesz naciskać, jednak łatwo przekroczyć limit, ponieważ wjeżdżamy w zakręty z dużą prędkością. Wszyscy kochamy jechać szybko i chcemy jeszcze szybciej, więc ostatecznie czasami jesteśmy zbyt chciwi, jednak to czyni sprawy ekscytującymi. Oczywiście fajnie byłoby ukończyć to ostatnie okrążenie, jednak mimo to jestem zadowolony z swojej pozycji, gdyż po karze dla Lewisa wystartują czwarty. Koniec końców była to dla nas dobra sesja i jestem dość szczęśliwy. Jutro około południa ma trochę popadać, więc powinno być interesująco i nie tak łatwo. Lewis postara się odzyskać pozycje, więc będzie ekscytująco.

Max Verstappen (P5): Nigdy nie da się przewidzieć kwalifikacji i dzisiaj było nieźle. Miałem nadzieję na nieco lepszy balans, jednak ogólnie nie było źle. Próbowałem wielu różnych linii i cały czas traciłem panowanie nad tyłem samochodu. Na ostatnim przejeździe poprawiałem czas, jednak nie miałem DRS, bo Grosjean się zatrzymał na torze. Sporo się tu przez to traci. Starałem się nieco mocniej w zakrętach, jednak pojechałem nieco za szybko i straciłem panowanie nad samochodem. Jutro myślę, że ciężko będzie powalczyć na prostych z Mercedesem i Ferrari, jednak widzieliśmy, że wiele się może zdarzyć. Jeśli warunki będą niepewne to możemy na tym zyskać. Wiele tu pomarańczowego koloru na trybunach, co jest bardzo miłe, więc jutro postaram się zapewnić kibicom dobrą zabawę.

Christian Horner, szef zespołu: Końcówka kwalifikacji była niestety pozbawiona emocji. Niestety z powodu awarii Grosjeana i wyłączenia DRSu, powstrzymało to wszystkich przed poprawą czasu. Max starał się nadrobić stracony czas, jednak wypadł w siódmym zakręcie. Daniel wykonał dobrą robotę i po karze dla Lewisa wystartujemy z czwartego i piątego miejsca, co daje nam szanse na dobry wyścig. Patrząc na stawkę, mamy możliwość zaliczenia solidnego wyniku przed własną publicznością.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P6): Byliśmy szybcy przez cały weekend, zarówno Kevin jak i ja. Byliśmy zadowoleni z samochodu. Niestety Kevin miał awarię zawieszenia w Q1. Gdyby nie to, z pewnością byłby ze mną w Q3. Pomiędzy Q1 i Q2 udało sie poprawić osiągi. Mieliśmy dobrą przyczepność. Myślę, że straciliśmy połączenie elektryki w samochodzie na ostatnim przejeździe. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Jutro czeka nas długi wyścig. Będzie ciężko z hamulcami, ale również dla silnika. To drugi raz w tym roku po Melbourne, gdy czuję, że opony pracują dobrze i mogę naciskać i jechać na limicie.

Kevin Magnussen (P15): Wyglądaliśmy nieźle, więc to naprawdę frustrujące. Pechowo złamało mi się tylne zawieszenie, to po prostu pech. Myślę, że mogliśmy dziś wejść do Q3 i mielibyśmy duże szanse na punkty. Teraz będzie znacznie trudniej. Przez cały weekend mieliśmy mocne osiągi. Mieliśmy dobre tempo, by dostać się do czołowej dziesiątki. Jestem naprawdę rozczarowany, że się nie udało.

Guenther Steiner, szef zespołu: Dobra kontynuacja solidnego piątku. Niestety Kevin doznał awarii zawieszenia. Jego czas wystarczył na awans do Q2, jednak nie mógł wyjechać w tej sesji. Romain wszedł do Q3, co jest bardzo dobre. Na świeżych oponach zaliczył awarię elektryki, którą ciągle badamy, jednak powinniśmy stawić się jutro na starcie bez dalszych problemów. Z tempem które pokazaliśmy w ten weekend, możemy liczyć, że Kevin mimo wszystko powalczy o punkty. Miejmy nadzieję, że nie będą nas już trapiły inne usterki.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P7): Jestem zadowolony z dzisiejszych osiągów. Myślę, że były to jedne z najlepszych kwalifikacji w moim wykonaniu, biorąc pod uwagę ciężko było dziś rano. Byłem 17 w drugim treningu, a dziś rano 18. Tak więc ukończenie czasówki na ósmym miejscu pokazuje jak dużego kroku dokonaliśmy. To wysiłek całego zespołu. Miałem nieco pecha z żółtą flagą pod koniec sesji, ponieważ miałem szanse poprawić czas. Nie mogę się doczekać wyścigu, gdyż będziemy mocniejsi w warunkach wyścigowych. Musimy zwracać uwagę na pogodę, jednak bez względu na to, czy będzie padać to możemy zaliczyć solidne zawody.

Esteban Ocon (P9): Nie jestem w pełni zadowolony z dziewiątego miejsca, biorąc pod uwagę wszystko co działo się w kwalifikacjach, jednak to solida pozycja startowa. Moje najszybsze kółko w Q3 pojechałem na używanych oponach, jednak zółte flagi oznaczały, że nie mogłem się poprawić na świeżym komplecie. Czuję, że mogłem być wyżej, jednak tak czasami bywa. Musimy zobaczyć, czy mogliśmy coś zrobić lepiej, jednak ciągle czuję się pozytywnie. Znacznie się poprawiliśmy od wczoraj i odczucia są znacznie lepsze. Podoba mi się ten tor i jest tu kilka miejsc, gdzie można wyprzedzać, tak więc mamy szanse na niezłe punkty.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Po trudnym piątku, świetnie zobaczyć samochody w dobrej formie. Daje nam to mocne pozycje startowe, a tempo wyścigowe mamy solidne. Zespół wykonał świetną pracę w poprawianiu balansu i samochód był dziś znacznie lepszy. Żółta flaga oznaczała, że nie mogliśmy wycisnąć wszystkiego z naszej maszyny, jednak nie możemy być rozczarowani ostatecznym wynikiem.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P10): Dobre kwalifikacje! Przed startem weekendu wiedzieliśmy, że ten tor będzie dla nas trudny, jednak znaleźliśmy w trzecim treningu dobre ustawienia i czułem się pewnie w samochodzie. Gdy tylko zaczęły się kwalifikacje, kręciliśmy dobre czasy i jutro wystartujemy z dziesiątego miejsca. Szkoda żółtej flagi pod koniec Q3, nie byłem w stanie pojechać kółka na świeżych oponach, a niewiele traciliśmy do Force India i Grosjeana. Niestety nie mieliśmy szansy na poprawę, jednak po trudnym początku weekendu, jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku. Nie mogę doczekać się wyścigu, gdyż mamy szanse na zdobycie punktów, więc musimy wykorzystać wszystkie szanse.

Daniił Kwiat (P14): Ale to frustrujące. Po południu straciliśmy balans i cała pewność, jaką miałem w samochodzie zniknęła. Jechało się jak do tej pory najgorzej podczas weekendu. Nie miałem w ogóle przyczepności i mocno się ślizgałem. Zobaczymy co będzie jutro. Dobre jest to, że w wyścigu może zdarzyć się wszystko. Musimy rozważyć nasze opcje, spojrzeć w dane i wycisnąć co się będzie dało.

James Key, szef techniczny: Szkoda, gdyż wykonaliśmy sporo pracy w nocy, by dziś przyśpieszyć i rano wszystko spisywało się dobrze. Wiedzieliśmy, że stawka jest zbita i czasówką będzie lekką loterią. W Q1 mieliśmy dobre tempo i był potencjał na Q3. Carlos dobrze pojechał i był naszym punktem odniesienia. Wiedzieliśmy, że mamy szanse na Q3, ale Carlos musiał o to ostro powalczyć. Niestety nie mógł pojechać szybko pod koniec kwalifikacji z powodu żółtych flag. Jeśli chodzi o Daniiła, był zadowolony z samochodu, jednak po południu czuł się niezbyt pewnie w wolnych zakrętach, czego nie było jeszcze rano. Może chodzi o zmianę kierunku wiatru, albo temperatury. Niestety nie był w stanie poskładać okrążenia. Jutro wystartuje 14., jednak wiemy, że ma lepsze tempo i jutro może być lepiej. Z Carlosem również damy z siebie wszystko. Będziemy musieli powalczyć ale na pewno chcemy jutro dobrze się zaprezentować.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P11): Jestem zadowolony z jedenastego miejsca, to dobry wynik. Pojechałem dobre kółko pod koniec Q2 i dało mi ono sporo frajdy. Jutro zapowiada się trudny wyścig, jednak mamy wolny wybór w kwestii opon to to dobra sytuacja. Zespół wykonał dobrą robotę.

Jolyon Palmer (P16): Wiedziałem, że w kwalifikacjach będzie ciasno. Samochód spisywał się lepiej i osiągi były lepsze, więc szkoda, że nie udało się zakwalifikować wyżej, ale ostatecznie był to dobry progres. Liczę na dobry start i celuję w zdobycie punktów.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P12): Pozytywna sobota. Myślę, że wycisnęliśmy dziś maksimum, jestem zadowolony z naszych okrążeń, wyniku i ogólnych osiągów. Musieliśmy niespodziewanie zmienić silnik i powróciliśmy do starej specyfikacji, więc finisz na 12 miejscu jest bardzo pozytywną informacją. Zespół pracuje bardzo ciężko by poprawić sytuację. Mamy poprawki aerodynamiki w każdym wyścigu, przywozimy nowe specyfikacje silników i cokolwiek się da i zdecydowanie idziemy do przodu. Ciągle musimy poprawić niezawodność, jednak miejmy nadzieję, że w kolejnych tygodniach dopłyną do nas kolejne pozytywne znaki. Z 12. miejsca przy dobrym starcie i dobrej strategi, mamy szanse na zdobycie punktów. Być może jutro popada i jeśli tak będzie, to być może pojawią się dla nas szanse. Musimy być na nie gotowi...

Stoffel Vandoorne (P13): Myślę, że jak na razie był to dość dobry weekend dla nas. Sesje treningowe poszły dobrze i kwalifikacje mniej więcej tak jak oczekiwaliśmy. Po południu czasy były niesamowicie zbliżone. Wszystko sprowadzało się do detali i niemal weszliśmy do Q3. Tak więc dzisiejszy dzień pokazuje, że poczyniliśmy krok naprzód. Zdecydowanie idziemy w dobrą stronę. Każda nowa część jest mile widziana, jednak musimy dalej naciskać.

Eric Boullier, szef zespołu: Podczas gdy 12. i 13. pozycja jest nieco rozczarowująca po tempie jakie mieliśmy w treningach to mniej więcej oddaje to, gdzie się teraz znajdujemy. Patrząc na tabelę, byliśmy niesamowicie blisko Q3 i kilka dziesiątych sprawiłoby, że spokojnie byśmy tam przeszli. Niemniej jednak oba samochody startując tuż za czołową dziesiątką i mamy dużo szans przed nami. Fantastycznie byłoby zdobyć tutaj punkty, to zdecydowanie nasz cel i myślę, że mamy na to szanse.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa (P17): Zdecydowanie mieliśmy problemy z rozgrzaniem opon, więc były to dla nas rozczarowujące kwalifikacje. W szóstym zakręcie miałem sporą nadsterowność, co kosztowało mnie nieco czasu. Jednak musimy się skoncentrować na jutrzejszym wyścigu. Wiemy, że tempo wyścigowe mamy znacznie lepsze, jednak start z 17 miejsca nie ułatwia naszego zadania, więc musimy być skoncentrowani na sto procent.

Lance Stroll (P18): Nie był to dla nas najlepszy dzień, ponieważ nie poprawiliśmy się w stosunku do piątku. Mieliśmy problem z samochodem przez cały weekend i pracujemy nad jego balansem. Po prostu tracimy czas w szybkich zakrętach. Z pozytywnych informacji, jesteśmy lepsi na długich przejazdach, co daje nam nadzieje na wyścig. Jutrzejszy wyścig będzie długi, więc zobaczymy co się wydarzy.

Paddy Lowe, szef techniczny: Nie był to dla nas dobry dzień. Po prostu nie byliśmy wystarczająco szybcy i nie mam wiele do powiedzenia na ten temat. Mieliśmy do tej pory zarówno dobry, jak i zły balans, jednak ostatecznie byliśmy po prostu zbyt wolni. W nocy mocno pracowaliśmy nad zrozumieniem tempa, jednak nie udało się tego poprawić, więc musimy ponownie wszystko przeanalizować. Pozytywne jest to, że nasze przejazdy z dużym obciążeniem paliwa wyglądały dobrze, więc mamy nadzieję na progres w jutrzejszym wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P19): Pomimo tego, że dziś poszło nam nieco lepiej, to nie możemy być zadowoleni z 19 i 20 miejsca. Jeśli chodzi moje najszybsze okrążenie w Q1, to w porównaniu z wczoraj, byłem w stanie zmniejszyć stratę do naszych rywali. Poprawiliśmy się, jednak musimy iść dalej naprzód. Wyścig będzie bardzo wymagający dla hamulców.

Pascal Wehrlein (P20): Niestety nie mogłem zbyt wiele osiągnąć podczas kwalifikacji. Po wczorajszych treningach, dzisiaj dalej miałem problemy z jednostką napędową i to sprawiło, że gubiłem tempo, zwłaszcza na prostych. Jak zwykle, jutro dam z siebie wszystko. Pogoda może odegrać swoją rolę podczas tego GP.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca