F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 20188 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,600 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:27,552--36
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:27,7390,1870,18732
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:27,9090,3570,17030
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:28,0450,4930,13634
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:28,4080,8560,36331
6.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:29,3061,7540,89831
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:29,3541,8020,04835
8.31Esteban OconForce India VJM111:29,4671,9150,11333
9.11Sergio PerezForce India VJM111:29,5221,9700,05532
10.16Charles LeclercSauber C371:29,5572,0050,03530
11.55Carlos SainzRenault R.S.181:29,5632,0110,00636
12.20Kevin MagnussenHaas VF-181:29,6172,0650,05433
13.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:29,8312,2790,21416
14.9Marcus EricssonSauber C371:30,0462,4940,21532
15.18Lance StrollWilliams FW411:30,0692,5170,02334
16.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:30,1032,5510,03436
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:30,1212,5690,01831
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:30,4042,8520,28336
19.33Max VerstappenRed Bull RB14---2
107% najlepszego czasu: 1:33,681


Sebastian Vettel potwierdził konkurencyjną formę Ferrari popisując się najlepszym wynikiem w drugim treningu F1 na torze Silverstone. Niemiec uzyskał lepszy czas od Valtteriego Bottasa.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami po południu na torze w ogóle nie pojawił się Romain Grosjean. Niepokojący start przygotowań do decydujących sesji wyścigowego weekendu zaliczył za to Stoffel Vandoorne, który zgłosił spadek mocy silnika. Belg szybko został jednak uspokojony przez zespół informacją o tym, iż działanie jednostki ma związek z jej wysoką temperaturą, która w krótkim czasie powinna samoistnie ulec spadkowi.

Vandoorne pozostał na torze i uzyskał rezultat na poziomie 1m31s. Wkrótce wynik ten poprawili Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel. Po kilku minutach Niemiec znajdował się już na czele klasyfikacji, mając przy swoim nazwisku 1:28,856s. Kwadrans po stracie sesji Max Verstappen stracił panowanie nad kierownicą wyjeżdżając z zakrętu Luffield i uderzył prawym tyłem o barierę, co doprowadziło do uszkodzenia zawieszenia. Sesja została przerwana czerwonymi flagami a ściągnięcie bolidu w bezpieczne miejsce potrwało około dziesięć minut.

Sesja została wznowiona o godzinie 15:27. Jednym z pierwszych kierowców, którzy pojawili się na torze był zespołowy partner Verstappena – Daniel Ricciardo. Pięć minut później szybkie kółko ukończył Raikkonen. Mistrz świata z 2007 roku wskoczył na P1 dzięki rezultatowi 1:28,591. Dalej znajdowali się dwaj kierowcy Mercedesa, a czołową piątkę zamykał wspomniany wcześniej Ricciardo.

Kilka chwil później Hamilton awansował na drugą lokatę, tracąc do Raikkonena mniej niż jedną dziesiątą sekundy. Właśnie wtedy jednak Fin rozpoczynał przejazd na miękkich oponach. Osiągnięte przez niego postępy nie robiły wielkiego wrażenia – rezultat był tylko o 0,1s lepszy od poprzedniego. Moment ten wykorzystał Vettel, który podniósł poprzeczkę na 1:27,552s. Wciąż jednak kierowcy nie zeszli poniżej bariery 1:27,487s – najlepszego wyniku Hamiltona z FP1. Pierwszy przejazd Bottasa na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero wystarczył tylko na rozdzielenie reprezentantów Scuderii. Na pierwsze miejsce nie powrócił Hamilton. Brytyjczyk musiał zadowolić się drugim miejscem, 0,2s za liderem Ferrari.

W momencie gdy zespoły rozpoczynały przygotowania ukierunkowane na niedzielny wyścig Toro Rosso straciło jeden ze swoich bolidów. Pierre Gasly powoli skierował się na pobocze informując o problemie z działaniem skrzyni biegów. Po bardzo niemrawym poranku popołudnie świetnie układało się dla Fernando Alonso. Dwukrotny czempion serii Grand Prix plasował się na szóstym miejscu, za Ricciardo a przed Hulkenbergiem i duetem Force India: Oconem i Perezem. TOP10 uzupełniał Charles Leclerc.

Gorąco było nie tylko na termometrach – przez chwilę temperatura podniosła się u Raikkonena, który został zmuszony do ostrego hamowania w alei serwisowej, gdy przed nosem jego Ferrari garaż Williamsa opuścił Lance Stroll. Wbrew temu, co mówił Gasly w bolidzie Francuza nie doszło do usterki przekładni, ale problemu z jednostką napędową. Informacja ta szybko została potwierdzona przez Hondę. Japoński koncern zaznaczył, że silnik miał wysoki przebieg i wieczorem miał zostać wymieniony przez mechaników.

Wykonując przejazdy z dużym zapasem paliwa kierowcy korzystali z różnych rodzajów ogumienia: Ferrari podzieliło testy pomiędzy Vettela i Raikkonena – pierwszy sprawdzał pośrednią mieszankę, a drugi miękką. Z kolei w Mercedesie Hamilton pracował nad "żółtymi" PZero, podczas gdy w programie Bottasa znalazł się przejazd na twardym ogumieniu. W drugiej połowie sesji błękitne opony znalazły się także w bolidach Hulkenberga i Sirotkina. W ostatnich minutach treningu akcję na torze umilał "pojedynek" o pozycję na torze toczony między Leclerkiem i Alonso.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbwrobel, 06.07.2018 17:52[!]
Verstappen powraca do formy :P.
Pietrek, 06.07.2018 18:04[!]
Brawo Crashtappen. :-D
marios76, 06.07.2018 19:25[!]
@mbwrobel Policzono, ze z Grosjeanem rozbili sie wiecej razy niz cala reszta stawki! ;)
Player1, 06.07.2018 23:56[!]
@up
Ale bez nich nie byłoby tak ciekawie ;)
kusza, 07.07.2018 10:52[!]
Troche sie gryzie "Ty" z duzej litery i "smieciu" zaraz po tym.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca