|
|
|
|
|
|
Rolex British Grand Prix 2018 | 8 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:26,600 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:26,722 | - | - | 15 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:26,815 | 0,093 | 0,093 | 14 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:27,364 | 0,642 | 0,549 | 17 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:27,851 | 1,129 | 0,487 | 8 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:28,012 | 1,290 | 0,161 | 22 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:28,018 | 1,296 | 0,006 | 15 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:28,146 | 1,424 | 0,128 | 18 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:28,418 | 1,696 | 0,272 | 16 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:28,554 | 1,832 | 0,136 | 18 |
10. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:28,814 | 2,092 | 0,260 | 17 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:28,917 | 2,195 | 0,103 | 14 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:29,066 | 2,344 | 0,149 | 15 |
13. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:29,070 | 2,348 | 0,004 | 17 |
14. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:29,094 | 2,372 | 0,024 | 12 |
15. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:29,133 | 2,411 | 0,039 | 15 |
16. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:29,829 | 3,107 | 0,696 | 13 |
17. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:29,984 | 3,262 | 0,155 | 17 |
18. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:30,004 | 3,282 | 0,020 | 17 |
19. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:30,050 | 3,328 | 0,046 | 4 |
20. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:32,793 |
|
|
Upalna pogoda na Silverstone nie odpuszczała i sobota również przyniosła iście wakacyjną aurę. W związku z absolutnie żadnymi szansami na deszcz, zespoły leniwie zabrały się do pracy i przygotowań do nadchodzących kwalifikacji.
Początek sesji pokazał, jak usilnie McLaren szuka rozwiązania problemu z aerodynamiką, gdyż Alonso wyjechał z wymalowanym farbą fluorescencyjną bolidem. Zazwyczaj takie obrazki mamy w pierwszym treningu, ale ekipa z Woking chce wykorzystać każdy trening, byle powrócić do optymalnej formy.
Po dziesięciu minutach na mocniejszy przejazd na miękkich oponach zdecydowało się Ferrari. Co ciekawe, szybciej pojechał Raikkonen, wykręcając wynik 1:27,607. Na dość szybkim kółku był również Brendon Hartley, w samochodzie którego doszło do poważnej awarii zawieszenia. Spowodowało to oderwanie koła i bardzo niebezpieczny wypadek. Nowozelandczyk wypadł z impetem na pobocze i wbił się w bandy. Wszystko wyglądało niesamowicie poważnie, na szczęście kierowca w ogóle nie ucierpiał.
Incydent spowodował wywieszenie czerwonej flagi i konieczność zebrania wraku z pobocza. Dodatkowo konieczny był wyjazd samochodu medycznego, ze względu na ogromne przeciążenia przy uderzeniu. Sesja została wznowiona dopiero po kilkunastu minutach. W związku ze stratą sporej ilości czasu większość zawodników od razu pojawiła się na torze. W garażu pozostał Gasly, gdyż Toro Rosso postanowiło dokładnie sprawdzić jego zawieszenie.
Hamilton od razu postanowił symulować kwalifikacje i pojechał o 0,1 sekundy wolniej od Raikkonena. Bottas popełnił błąd i tracił zdecydowanie więcej. Ciekawym czasem popisał się Leclerc, który wskoczył na piąte miejsce ze stratą 1,1 sekundy. Hamilton tymczasem postanowił podkręcić tempo i ostatecznie wskoczył na pozycję lidera.
Na 15 minut przed końcem sesji na tor na świeżych miękkich oponach powróciło Ferrari. Raikkonen ewidentnie czuł się dziś dobrze na Silverstone i wykręcił najlepszy czas 1:26,815. Mercedesy nie chciały odpuścić i ponownie Anglik pokonał Fina, z niewielką różnicą 0,1 sekundy. Zdecydowanie więcej tracił Red Bull, bo ponad sekundę i w ten weekend raczej nie nawiążą walki w kwalifikacjach. Bardzo ciekawie prezentuje się za to forma Saubera, więc w czasówce może dojść do pewnych niespodzianek.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|