|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Emirates von Deutschland 2018 | 22 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:13,085 | - | - | 18 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:13,111 | 0,026 | 0,026 | 39 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:13,190 | 0,105 | 0,079 | 39 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:13,310 | 0,225 | 0,120 | 46 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:13,427 | 0,342 | 0,117 | 41 |
6. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:13,973 | 0,888 | 0,546 | 34 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:14,189 | 1,104 | 0,216 | 36 |
8. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:14,374 | 1,289 | 0,185 | 41 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:14,496 | 1,411 | 0,122 | 31 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:14,508 | 1,423 | 0,012 | 39 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:14,552 | 1,467 | 0,044 | 38 |
12. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:14,592 | 1,507 | 0,040 | 43 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:14,682 | 1,597 | 0,090 | 36 |
14. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:14,783 | 1,698 | 0,101 | 38 |
15. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:14,793 | 1,708 | 0,010 | 44 |
16. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:14,830 | 1,745 | 0,037 | 45 |
17. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:14,836 | 1,751 | 0,006 | 38 |
18. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:15,269 | 2,184 | 0,433 | 36 |
19. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:15,408 | 2,323 | 0,139 | 41 |
20. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:15,454 | 2,369 | 0,046 | 34 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:18,201 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen zakończył piątkowe zajęcia z rekordem toru Hockenheim przed kierowcami Mercedesa – Lewisem Hamiltonem oraz Valtterim Bottasem.
Jako pierwszy do pracy wrócił Carlos Sainz z Renault, który od razu zdecydował się na szybkie okrążenie. Hiszpan wskoczył do tabeli z czasem 1:16,835, natomiast chwilę później dołączył do niego Marcus Ericsson z Saubera, który w pierwszym treningu został zastąpiony przez Antonio Giovinazziego. Szwed poprawił rezultat Sainza i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,741.
Kolejne minuty przyniosły przetasowania kierowców środka stawki, którzy pod nieobecność czołówki meldowali się raz po raz na pierwszej pozycji w zestawieniu wyników. Odrobinę spokoju wprowadził Sebastian Vettel, który okrążył Hockenheim w 1:14,700 na pośrednich oponach i uplasował się na czele zestawienia. Dla Niemca była to jednak rozgrzewka i kolejne okrążenie przyniosło drastyczną poprawę rezultatu. Ostatecznie zawodnik Ferrari ugruntował swoją pozycję czasem 1:13,817.
Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji najlepszy czas weekendu wykręcił Max Verstappen – 1:13,356, mając w swoim Red Bullu miękką mieszankę. Chwilę później Holender otrzymał zgodę od zespołu na wykonanie kolejnego szybkiego kółka, lecz przeszarżował w jednym z zakrętów i przez chwilę znalazł się na poboczu. Po kilkunastominutowej przerwie na czele zestawienia znów znalazł się Vettel, który tym razem otrzymał miękkie opony i okrążył tor w 1:13,310. Niedługo później w ósmym zakręcie piruet zrobił Daniel Ricciardo na swoim szybkim kółku.
Wkrótce kierowcy Mercedesa wzięli na warsztat rekord Hockenheim ustanowiony przez Michaela Schumachera w 2004 roku – 1:13,306. Jako pierwszy poniżej tej bariery zszedł Valtteri Bottas z wynikiem 1:13,190, natomiast kilka sekund później na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton z czasem 1:13,111 na ultramiękkim zestawie. Satysfakcja Brytyjczyka nie trwała jednak długo, ponieważ po około dwóch minutach Max Verstappen okrążył tor w 1:13,085 na identycznym zestawie Pirelli.
Czterdzieści minut przed flagą w szachownicę sytuacja ze śrubowaniem czasów okrążeń uspokoiła się, gdyż większość kierowców rozpoczęła symulację przejazdów z wysokim poziomem paliwa. Dziesięć minut później Max Verstappen zgłosił ekipie, że jego silnik Renault zaczął wydawać dziwne odgłosy przy redukcji oraz puszczaniu pedału gazu. Kierowca został poproszony o zmianę ustawień oraz natychmiastowy powrót do garażu. Z kolei niewielką przygodę miał Sirotkin, który w dziesiątym zakręcie zaliczył wycieczkę na żwirowe pobocze.
Do końca sesji żaden z kierowców nie zdecydował się na szybkie okrążenie i to Max Verstappen – który w ostatnich minutach wrócił na kontrolny przejazd – zakończył piątkowe zajęcia z najlepszym wynikiem. Za nim utrzymał się duet Mercedesa: Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas, natomiast pierwszą piątkę uzupełnili Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|