F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Emirates von Deutschland 201822 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercSauber C371:34,577--8
2.9Marcus EricssonSauber C371:35,0000,4230,4239
3.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:35,3340,7570,3349
4.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:35,5730,9960,2395
5.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:35,6591,0820,0866
6.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:36,1511,5740,4926
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:36,8732,2960,7224
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:37,7553,1780,8824
9.18Lance StrollWilliams FW411:38,3933,8160,6387
10.8Romain GrosjeanHaas VF-18---2
11.20Kevin MagnussenHaas VF-18---2
12.33Max VerstappenRed Bull RB14---1
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL33---1
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL33---2
15.3Daniel RicciardoRed Bull RB14---1
16.55Carlos SainzRenault R.S.18---2
17.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+---2
18.31Esteban OconForce India VJM11---2
19.11Sergio PerezForce India VJM11---1
20.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+---2
107% najlepszego czasu: 1:41,197

Embed from Getty Images

Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w deszczowym sobotnim treningu przed GP Niemiec.

Tuż przed startem sesji opady deszczu przybrały na sile. Z padoku płynęły informacje o nie najlepszej dyspozycji Lewisa Hamiltona, który cały poranek spędził w pomieszczeniu gościnnym Mercedesa.

Po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej okrążenia instalacyjne na deszczowych oponach pokonali kierowcy Saubera: Marcus Ercisson oraz Charles Leclerc oraz Kevin Magnussen z Haasa. Nieco później swoje pierwsze kółko w sobotę przejechał Max Verstappen. Po około dwudziestu minutach pomiarową próbę ukończył ścigający się dla Renault Nico Hulkenberg, który odnotował czas 1:36,873s. Zespołowy kolega Niemca – Carlos Sainz, obrócił swój bolid w siódmym zakręcie.

Mało optymistyczny w ocenie warunków pogodowych był dyrektor zarządzający francuskiego teamu – Cyril Abiteboul. „W takich warunkach jazda nie ma sensu. Nie jestem nawet pewien, czy zdecydowano by się na rozegranie w nich kwalifikacji. To zbyt ryzykowne. Mam nadzieję, że czasówka się odbędzie, ale Carlos donosił nam, że warunki są naprawdę niebezpieczne”.

Po 30 minutach od startu sesji sześciu kierowców wciąż nie miało na koncie ani jednego okrążenia – byli to reprezentanci Mercedesa, Ferrari i Force India. Nic nie wskazywało na to, aby opady miały osłabnąć.

Esteban Ocon wyjaśniał powody, dla których Force India decyduje się na oszczędzanie "deszczówek": „Nie mamy wystarczającej liczby opon, by pozwolić sobie na wyjazd w tej sesji. Dla każdego zespołu ze środka stawki tego typu warunki to szansa. Miejmy nadzieję, że tor pozostanie mokry na kwalifikacje”.

Dziesięć minut przed godziną trzynastą do garażu Mercedesa powrócił Lewis Hamilton. W końcówce zajęć warunki pogodowe uległy lekkiej poprawie. Na torze pojawili się kolejni kierowcy, w tym Sebastian Vettel i Valtteri Bottas, którzy otrzymali szansę pokonania pomiarowych okrążeń.

Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia (1:35,573s), ale krótko po tym obrócił swój bolid w nawrocie. W ostatniej minucie wynik kierowcy Ferrari przebił Siergiej Sirotkin, który zszedł do poziomu 1:35,334s. Garaż Mercedesa opuścił na jedno wolne kółko Lewis Hamilton. Ostatecznie na czele tabeli FP3 ukończył Charles Leclerc. Zawodnik Saubera wykręcił rezultat 1:34,577s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 91%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 21.07.2018 13:05[!]
Sirotkin na podium, 3 sekundy przed Strollem! ;)
Pauree, 21.07.2018 13:12[!]
Zawsze mnie zastanawia jak to jest, że kierowcy mając mokry trening, w ogóle nie decydują się na jazdę. Przecież kwalifikacje mogą być mokre, w wyścigu może spaść deszcz - nikogo nie interesuje, żeby zorientować się, jak będzie wyglądać jazda w takich warunkach?

Czy to są te czasy, kiedy już nawet nie chce się próbować jeździć w deszczu?
Anderis, 21.07.2018 13:20[!]
@Pauree - Pewnie chodzi o to, że nie ma za bardzo jak skutecznie pracować nad ustawieniami na mokry tor, bo deszcz nigdy nie jest jednakowo intensywny, bolidy stale przesuszają po trochu tor itp. więc przyczepność na mokrym torze zmienia się z minuty na minutę i set-up, który się sprawdza w tym momencie, może być już zupełnie do niczego za 5 minut.

A skoro tak, to po co obciążać silniki, skrzynie, ryzykować kraksę w trudnych warunkach i opuszczenie kwalifikacji z tego powodu.
lukmack, 21.07.2018 13:33[!]
Szlak mnie trafia jak czytam tekst typu: "W takich warunkach jazda nie ma sensu.", "To zbyt ryzykowne.", "Carlos donosił nam, że warunki są naprawdę niebezpieczne".
To nie jest niedzielna jazda do kościoła tylko F1, tu mają być emocje (nie mówię że mają się zabijać), a nie spadnie deszcz to nikt nie jeździ i wszyscy najlepiej by chcieli żeby odwołać bo jest trudno...
Na tym polegają wyścigi że musisz sobie radzić ze zmiennymi warunkami i najlepiej je wykorzystać pod siebie, a nie oczekiwać komfortu, bo jak mokro to trzeba umieć jeździć. Połowa stawki ma pełno w gaciach jak spadnie deszcz, dodatkowo absurdy z oponami (jak może być za mało opon deszczowych...) i "oszczędności".
Przykre że z roku na rok F1 przypomina karykaturę samej siebie (szczególnie zachowaniem i wypowiedziami niektórych osób).

Problemem obecnej F1 jest to że jeżdżą pieniądze, a nie umiejętności.

Nawiązując do piłki nożnej większość osób jakie znam kibicowało Chorwacji - czemu? Bo dawała z siebie 150%, nie kalkulowali co się opłaca. Grali tak że wszyscy mimo 2 miejsca ich pokochali. W F1 też tak by się dało, ale powinno być więcej emocji, walki bez kalkulowania, spore ryzyko (żwirowe pułapki a nie lotniska lub odpowiednie zabezpieczenie typu pasy ścierne) i tankowanie oraz wojna oponiarska.
cwiek, 21.07.2018 13:51[!]
Cytat :
Bo dawała z siebie 150%, nie kalkulowali co się opłaca. Grali tak że wszyscy mimo 2 miejsca ich pokochali.


Euro 2016, reprezentacja Portugalii w fazie pucharowej eliminuje po dogrywce Chorwację, po karnych Polskę i Walię w regulaminowym czasie. W finale ogrywa po dogrywce Francję. Opinia: niezasłużony mistrz, wymęczyli mistrzostwo, byli o karnego od wyeliminowania w ćwierćfinale.

Mundial 2018, Chorwacja eliminuje po karnych Danię, po karnych Rosję i po dogrywce Anglię. W finale przegrywa z Francją. Opinia: byli niesamowici, powinni być mistrzami, itp.

;)
Aeromis, 21.07.2018 14:24[!]
@Pauree
Jest dokładnie tak jak napisał @Anderis, nie ma sensu sprawdzać.
Cytat Pauree :
Czy to są te czasy, kiedy już nawet nie chce się próbować jeździć w deszczu?
Tak. W T2 VER miał 1:13, spokojnie można było dziś oczekiwać 1:12,5 przy suchym treningu.

@lukmack
Czemu uważasz że wiesz lepiej? Dużo napisałeś, ale nic z tego nie ma się do realnych spraw związanych z prowadzeniem bolidu w po głębokich kałużach które "odrywają" koła od toru. Można sobie wtedy skręcać i hamować jak w rolkach po lodzie. Poza tym to były treningi a nie kwalifikacje i nikt nie chce rozwalić bolidu by mieć do końca dnia wolne. W piłce nożnej wszakże tez się kalkuluje nie atakując gdy nie trzeba.

@cwiek
Chodziło o styl gry a nie wyniki - nie mieszaj tematów.
Pauree, 21.07.2018 14:29[!]
@Anderis - tu nie chodzi o pracę nad ustawieniami. Ilu kierowców z obecnej stawki ma pojęcie, jak jeździć po mokrym Hockenheimringu? Dziewięciu kierowców przejechało parę okrążeń i to tyle. Jak w wyścigu spadnie deszcz to nagle wszyscy zjadą do boksów, bo nie będą chcieli obciążać sprzętu i ryzykować kraksy? Właśnie po to się jeździ w takich warunkach, żeby się do nich przyzwyczaić. I nie mówię tu o biciu rekordów okrążeń i ustawianiu bolidu na deszcze, ale chociażby o tym żeby nabrać jakiekolwiek pojęcie o tym, jak bolid zachowuje się na tym torze, kiedy jest mokro. Trzeba dobrać jakoś sensownie punkty dohamowań, zaznajomić się z tym, gdzie na deszczowym torze tworzą się jakieś kałuże. A nie, że jak przyjdzie co do czego, to wszyscy podkulą ogon i będą płakać, że mokro a oni po mokrym nie jeździli :)

Kiedyś już była afera, co ktoś odpuścił sobie testy opon na mokrą nawierzchnię, a potem płakał, że opony na mokrą nawierzchnię są złe i nie nadają się do jazdy. I to samo jest z jazdą po mokrym - jak się nie uczysz jeździć po mokrym, to potem na każdą kropelkę wody będziesz narzekał :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca