F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Emirates von Deutschland 201822 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
W trzecim treningu nad Hockenheim otwarło się niebo i wydawało się, że kibice niedługo będą musieli budować wały przeciwpowodziowe. Jednak pogoda w ten weekend jest niezwykle zmienna i już na początku kwalifikacji praktycznie cały tor był już suchy. Mieliśmy jednak ciągle wilgotne partie, na które musieli uważać wszyscy kierowcy.

Q1

Wszyscy kierowcy, którzy wyjeżdżali z garażu pojawiali się na ultramiękkich oponach i nikt nie zamierzał ryzykować twardszymi mieszankami. O kolejnych problemach meldował tymczasem Vandoorne, który donosił przez radio o kłopotach ze zmianą biegów. Ferrari za to zeszło poniżej granicy 1:13 ustanawiając kolejny rekord toru. Po pierwszym przejeździe w zagrożonej strefie znajdowali się Sainz, Hartley, Williamsy i Vandoorne, który kontynuował fatalną formę. Na czele mieliśmy Raikkonena z czasem 1:12,505.

Mimo pewnego awansu Hamilton próbował poprawić swój czas ale zaliczył kilka nieudanych kółek, podczas których zwiedzał pobocza. Po chwili okazało się, że doszło do dramatu w samochodzie Anglika, gdyż całkowicie zatrzymał się na torze. Anglik z pasją zaczął pchać swój samochód, byle tylko dotoczyć go do pitlane. W tym czasie spod topora uciekł Sirotkin, wskakując na 15 miejsce, ale odpadli Ocon, Gasly, Hartley, Stroll i Vandoorne. Mimo wszystko wydarzeniem dnia było odpadnięcie zdaleszej Hamiltona z powodu awarii hydrauliki.

Q2

Na pierwszy przejazd w Q2 na miękkich oponach zdecydował się Verstappen i Alonso, reszta zawodników wyjechała ponownie na ultramiękkich gumach. W tym czasie w żwirze pojawił się Marcus Ericsson, ale Szwedowi udało się wygrzebać i dojechać do garażu. Na czele był teraz Bottas z czasem 1:12,152. Wyjazd Ericssona spowodował wyrzucenie na trasę sporej ilości żwiru, co po kilku minutach doprowadziło do czerwonej flagi. W tym czasie na szybkim kółku był Verstappen, więc sprawa nie potoczyła się po myśli Red Bulla.

Po wznowieniu sesji Verstappen został zmuszony do wyjazdu na ultramiękkich oponach. Biorąc pod uwagę, że w Q2 nie brali aktywnie udziału Hamilton ze względu na awarię i Ricciardo ze względu na brak sensu wyjeżdżania na tor, wejście do Q3 było nieco łatwiejsze. Mimo to sztuka ta nie udała się Perezowi, Alonso i Sirotkinowi, choć Rosjanin mimo to popisał się niezłym czasem.

Q3

Już na pierwszym wyjeździe w Q3 czołówka dała z siebie wszystko i każdy pędził co sił w samochodzie. Najmocniejszym wynikiem popisał się Vettel, ustanawiając rekord toru 1:11,539, a za nim plasował się Bottas ze stratą 0,1 sekundy. Znacznie dalej był Raikkonen i jeszcze dalej uplasował się Verstappen. Rolę najlepszego z reszty pełnił póki co Grosjean.

Drugie starcie również przyniosło sporo emocji. Raikkonen niemal pokonał poprzedni czas Vettela, a Bottas wyprzedził Niemca. Ten jednak pojechał kolejne świetne kółko i zdobył pole position w domowym Grand Prix. Wynik Vettela to 1:11,212. Na piątym miejscu uplasował się Magnussen, zdecydowanie pokonując Grosjeana. Kolejny dobry wynik zaliczył również Leclerc, plasując się na dziewiątym miejscu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 21.07.2018 16:21[!]
Gratulacje dla Vettela bo ostatnie okrążenie było naprawdę znakomite. Jutro zapowiada się ciekawy wyścig głownie z powodu pozycji Lewisa i Daniela :)
Glupi Jasiek, 21.07.2018 16:28[!]
Takie pchanie auta, gdy inni jadą,, jest w pełni regulaminowe?
MairJ23, 21.07.2018 16:53[!]
@Glupi no wlasnie dobre pytanie. Co za pajacowanie. Mysle ze przepisu nie ma bo o karze nie slyszymy ale powinien byc bo jest to skrajnie niebezpieczne nie tylko dla kierowcy ale nic nie winnym marshalls. Powinna byc kara jak nic.
Tetracampeon, 21.07.2018 17:03[!]
@MairJ23 W 1984 roku podczas GP USA po dwóch godzinach jazdy w temperaturze powietrza około 40°C, startujacy z PP Nigel Mansell doznał awarii skrzynii biegów w jego Lotusie. Brytyjczyk przepchał swój samochód przez linię mety, zajął szóste miejsce nagradzane jednym punktem i po chwili zasłabł z przemęczenia.
Pauree, 21.07.2018 17:11[!]
Mansell chyba nie dał rady wtedy dopchać bolidu :)
Tetracampeon, 21.07.2018 17:16[!]
@Pauree No przecież piszę, że zajął szóste miejsce. :)
bartoszcze, 21.07.2018 17:55[!]
@MairJ23
Jest zabronione podczas wyścigu - rozdział IV pkt 1.3.f) Załącznika L do kodeksu.
MairJ23, 21.07.2018 18:30[!]
@bartoszcze ale to nie byl wyscig wiec wnioskuje ze mowisz nam ze w kwalifikacjach taki przepis nie obowiazuje.

@Tetracampeon calkiem o tym zapomnialem.
Janusz Korwin-Mikke, 21.07.2018 19:43[!]
@Glupi Jasiek @Tetracampeon @MairJ23 W latach 70 Jean Pierre Beltoise poprzez pchanie samochodu zabił innego kierowcę. I zawieszono mu superlicencję i dostał zakaz na 8 miesięcy jazdy w wyścigach FIA
Z3RO, 21.07.2018 20:10[!]
@Janusz Korwin-Mikke Racja. Wypadek był w 1971 roku, to był chyba wyścig na 1000km w Buenos Aires, lecz tam pchał auto Jean-Pierre Beltoise, a zginął Ignazio Giunti po tym jak wjechał w jego auto, nie mogąc wydostać się z płonącego pojazdu.
Janusz Korwin-Mikke, 21.07.2018 21:32[!]
@Z3RO Dzięki za sprostowanie. Zawsze mylę tych dwóch , jak Rubensa i Felipe. Już edytuje
bartoszcze, 22.07.2018 11:37[!]
@MairJ23
Dokładnie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca