F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 201829 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Przed weekendem w Budapeszcie ostrzyliśmy sobie zęby na nieco inny układ sił w czołówce. Na Hungaroringu to Red Bull miał walczyć o zwycięstwo, a Mercedes miał mieć największe problemy z czołowej trójki. Jednak sobotni deszcz już wszystko wywrócił do góry nogami i nagle to Mercedes stał w pierwszym rzędzie na starcie wyścigu.

Strategiczna rozgrywka z oponami na starcie

Mimo wszystko dziś pogoda zdecydowanie się zmieniła i nad torem ponownie lał się żar. Dlatego też Mercedes ponownie był skazywany na porażkę, ze względu na większe zużycie opon. Strategia dotycząca opon również była tematem numer jeden, gdyż ze dziś czołowa dziesiątka mogła ruszać na dowolnej mieszance w związku z wczorajszymi opadami. I tak też Mercedes zdecydował się na ultramiękką mieszankę, a w Ferrari doszło do podziału. Raikkonen ruszył na ultramiękkiej, a Vettel na miękkiej.

Mercedesy na starcie utrzymały prowadzenie, choć Ferrari szaleńczo atakowało. Vettel wyprzedził Kimiego i rzucił się do walki z Bottasem, choć ten się skutecznie obronił i zaczął odjeżdżać Niemcowi. Duży awans w dalszej części stawki zaliczył Hulkeneberg, za to Sainz spadł na ósme miejsce. Nieźle poradził sobie Verstappen, przechodząc na piąte miejsce. Ricciardo za to oberwał ze strony Ericssona, ale szczęśliwie mógł jechać dalej i walczyć o odrabianie strat. Leclerc tymczasem zakończył rywalizację już na drugim okrążeniu, po wcześniejszym wzięciu w klaszcze przez kierowców Force India.

Powrót Ricciardo, Mercedes się broni

Ricciardo zaczął odrabiać kolejne pozycje, ale z drugiej strony garażu już na szóstym kółku doszło do wściekłości, gdy w samochodzie Verstappena posłuszeństwa odmówiła jednostka napędowa. Spowodowało to ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, pod koniec której Grosjean wyprzedził Alonso. Chwilę później Ricciardo wyprzedził najpierw Vandoorne'a, a następnie Alonso. Kolejne kółka to kolejne awanse Ricciardo, który ostatecznie przebił się za czołowe dwa zespoły.

Postoje rozpoczął Raikkonen na piętnastym okrążeniu. Niestety postój był długi, ponad 5 sekundowy i Kimi wyjechał tuż przed Sainzem. Bottas zjechał kółko później i jak się okazało miał dojechać na miękkiej mieszance do końca wyścigu, co miało duże konsekwencje.

Vettel z planem C i zacięta walka Bottasa

Vettel otrzymał w tym czasie informacje o wykonywaniu planu C. Hamilton zjechał na 26. kółku i również jak się potem okazało miał jechać na tych oponach do mety, choć początkowo nie wydawało się to wcale takie oczywiste. Tymczasem na 39. okrążeniu zjechał Vettel i wyjechał na ultramiękkich oponach. Niestety ważniejsze było to, że ponownie postój Ferrari był dłuższy o około sekundę i właśniej tej sekundy brakowało, by wyjechać przed Bottasem. W tym czasie bez postojów byli tylko kierowcy McLarena i Ricciardo.

Ricciardo zjechał na 44. rundzie, a chwilę wcześniej zrobiły to McLareny i dzięki temu wbiły się na ósme i dziewiąte miejsce. Ważniejsza jednak była szaleńcza walka Vettela o drugie miejsce. Niemiec mocno naciskał na Fina, który meldował o coraz większym zmęczeniu swoich opon. Do ostatecznej potyczki doszło na sześć okrążeń do mety. Vettel przypuścił atak już w pierwszym zakręcie, ale wyprzedził rywala dopiero w drugim zakręcie. Jednak Bottas w tej chwili nie wyhamował odpowiednio i uderzył w koło Vettela, uszkadzając tym samym swoje przednie skrzydło i spadając jeszcze za Raikkonena.

Dramaty na ostatnich okrążeniach

Od tego momentu Fin po prostu walczył o dojechanie do mety, ale za jego plecami krew poczuł Ricciardo i niesamowicie szybko zbliżał się do kierowcy Mercedesa. W końcu go dogonił i również odważnie zaatakował. Nie był to jednak najlepszy manewr w karierze Ricciardo, gdyż nie wziął pod uwagę uszkodzeń Bottasa, który nie potrafił już tak skutecznie hamować i wbił się w bok Ricciardo. Na chwilę oddaliło to ataki Australijczyka, aż ten w końcu dopiął swego na ostatnim okrążeniu, a incydent z Bottasem przeanalizują jeszcze sędziowie.

Tym samym Hamilton zwyciężył w ostatnim wyścigu przed letnią przerwą, mimo iż jego ekipa była skazywana na pożarcie. Wprawdzie piąte miejsce Bottasa nieco psuje radość, ale mimo wszystko fakt powiększenia przewagi nad Vettelem na pewno będzie smakowała w garażu stajni z Brackley. Ferrari w ten sposób przegrywa kolejny wyścig, który powinno wygrać, a presja w mistrzostwach rośnie. My tymczasem życzymy wszystkim fanom owocnych urlopów podczas letniej przerwy w F1 i zapraszamy już na Grand Prix Belgii. W międzyczasie również warto nas odwiedzać, gdyż szykują się ciekawe materiały na temat kulis działania Red Bulla.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 29.07.2018 17:20[!]
Bottas mam nadzieje dostanie +3 do startu następnego GP. Dzis spał, to co zrobił z Ricciardo to było spanie lub czyste chamstwo.
Wyścig mało ciekawy, ale realizacja o niebo lepsza niż podczas GP Niemiec, więc było dobrze. Większość akcji zobaczyliśmy, powtórki względnie szybko, parę ominiętych spraw (była długa i zacięta walka OCO vs HUL), strasznie szkoda że tego nie pokazywali.
Matthias, 29.07.2018 17:22[!]
Cytat Aeromis :
to było spanie lub czyste chamstwo

Raczej to drugie, skoro jeszcze twierdził przez radio, że to nie jego wina.
zgf1, 29.07.2018 17:32[!]
Hmm ciekawa strategia Mercedesa...
JuJu_Hound, 29.07.2018 20:04[!]
Mercedes poprosil Bottasa zeby ten puscil Ricciardo ale pomimo to Valteri nadal z nim walczyl... ciekawe
RY2N, 29.07.2018 23:43[!]
Bottas był w dzisiejszym wyścigu ruchomą szykaną a raczej zaporą, nie do przeskoczenia.
A jak ktoś go w końcu próbował wyprzedzić to obrywał strzała.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca