F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 201829 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:17,613--30
2.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:17,6920,0790,07924
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:17,7010,0880,00929
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:17,9480,3350,24723
5.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:18,0360,4230,08828
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:18,4700,8570,43420
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:18,9751,3620,50517
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:19,0251,4120,05014
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:19,1281,5150,10332
10.20Kevin MagnussenHaas VF-181:19,1871,5740,05929
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:19,3521,7390,16530
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:19,6902,0770,33824
13.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:19,8412,2280,15132
14.18Lance StrollWilliams FW411:20,0122,3990,17133
15.31Esteban OconForce India VJM111:20,0652,4520,05330
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:20,1512,5380,08628
17.11Sergio PerezForce India VJM111:20,1592,5460,00827
18.36Antonio GiovinazziSauber C371:20,2932,6800,13431
19.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:20,3072,6940,01428
20.9Marcus EricssonSauber C371:20,6973,0840,39012
107% najlepszego czasu: 1:23,046

Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Węgier. W czołowej trójce znaleźli się także Vettel i Verstappen.

Kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Po dziesięciu minutach okrążenia instalacyjne mieli na koncie wszyscy oprócz Kimiego Raikkonena. Fin wyjechał na tor Jako pierwszy pomiarowe okrążenie pokonał Daniel Ricciardo, który uzyskał czas na poziomie 1:19,5s. Raikkonen opuścił aleję serwisową nieco później i poprawił najlepszy rezultat na 1:18,7s. Mistrz świata korzystał na swoim pierwszym przejeździe z ultramiękkich opon. Zespoły od samego początku przeprowadzały testy aerodynamiczne. Bolid Siergieja Sirotkina pomalowany był czerwoną farbą flow-viz. Z kolei w Renault R.S.18 Hulkenberga zamontowana była aparatura służąca do pomiarów przepływu powietrza.

W czołówce klasyfikacji nie dochodziło do znaczących zmian. Pierwsza pozycja należała do Raikkonena, za nim z niewielką stratą plasował się Verstappen. Trzecia pozycja należała do Alonso. Na czwarte miejsce wskoczył Alonso. Podobnie jak Raikkonen Hiszpan rozpoczynał piątkowe przygotowania na ultramiękkich oponach. Jego wynik był jednak o 1,3s gorszy od tego, jakim popisał się kierowca Ferrari. Hiszpan nie szczędził gorzkich słów pod adresem innych zawodników – na jego celowniku (dosłownie i w przenośni) znalazł się Lance Stroll, który utrudniał mu płynne pokonanie pomiarowego okrążenia. Stwierdził również, że docisk w jego bolidzie jest "trochę zbyt niski".

W międzyczasie na piątą lokatę awansował zespołowy partner zawodnika MCLarena – Stoffel Vandoorne. Belg miał za sobą duet Toro Rosso: Pierre'a Gasly'ego i Brendona Hartleya. Niedługo po tym do pierwszej piątki awansował Carlos Sainz – sytuacja ta nie utrzymała się jednak zbyt długo, bo wkrótce po tym Hamilton i Bottas wskoczyli odpowiednio na czwarte i trzecie miejsce. W obu bolidach W09 znajdowały się miękkie Pirelli PZero.

Po upływie 30 minut jedynym kierowcą, który nie miał przy swoim nazwisku czasu okrążenia był Vettel. Gdy Niemiec w końcu opuścił aleję serwisową i pozostał dłużej na torze, od razu wskoczył na P1 z czasem 1:18,2s. Vandoorne zgłaszał z kolei zespołowi problemy z dostarczaniem mocy. W odpowiedzi usłyszał, iż ma zmienić ustawienia ładowania energii. Ericsson doświadczał kłopotów z działaniem przekładni przy wrzucaniu wyższych biegów. Gasly z kolei nie czuł się komfortowo za kierownicą swojego STR13 ze względu na brak przyczepności tylnej osi.

Bliżej półmetka sesji kierowcy tradycyjnie zjechali na krótką przerwę związaną z koniecznością oddania pierwszego kompletu opon. Po powrocie akcji na tor Vettel poprawił rekordowy rezultat sesji na 1:17,9s mając w swoim Ferrari ultramiękkie ogumienie. Red Bulle plasowały się na najniższych miejscach spośród ścisłej czołówki. Daniel Ricciardo i Max Verstappen realizowali jednak program na pośredniej mieszance. W pewnym momencie Holender stracił przyczepność w pierwszym zakręcie i obrócił swój bolid.

Hulkenberg przesunął się na szóste miejsce, przed Sainza i Ricciardo. Postępów dokonał także Vandoorne, który po uporaniu się z kaprysami baterii zaliczył awans o dwie pozycje, na P16. Kolejne okrążenie dało mu zysk kolejnych trzech miejsc. Nadspodziewanie wysoko, bo na dziesiątej pozycji, znajdował się Stroll.

Ericsson miał wyraźnie problemy z prowadzeniem się bolidu. Szwed ledwo wybronił się przed uderzeniem w metalowe bariery na wyjeździe z czwartego zakrętu, po utraceniu kontroli nad pracą tylnej osi. Kierowca Saubera obawiał się, że incydent ten doszczętnie zrujnował opony w jego bolidzie. Kontrola w garażu wykazała jednak, że w C37 potrzebna jest wymiana podłogi. Hamilton i Raikkonen powrócili do pracy na świeżym miękkim ogumieniu i powrócili do najlepszej trójki. Hulkenberg z kolei został zmuszony do zatrzymania swego Renault za piątym zakrętem. Na czas przeniesienia bolidu w bezpieczne miejsce na lawecie kierowcy powrócili do alei serwisowej.

Tuż po godzinie dwunastej Raikkonen awansował na krótko przed Vettela, ale Niemiec szybko odpowiedział czasem na poziomie 1:17,692s, nawet pomimo konieczności uporania się z wolniejszymi kierowcami. Chwilę po tym Fin stracił drugą pozycję na rzecz Verstappena. Dużych postępów dokonał Ricciardo, któremu udało się uzyskać wynik lepszy o 0,079s od Vettela. Hamilton narzekał na mocno zużyte opony. Z kolei Alonso próbował dogrzać ogumienie. Hiszpan osiągnął progres i trafił na jedenastą pozycję. Najlepsze wyniki spoza "żelaznej trójki" osiągnęli razem reprezentanci Haasa i Renault: Grosjean i Hulkenberg. Za nimi znaleźli się Sainz i Magnussen. Zgodnie z przewidywaniami Sergio Pereza weekend na Hungaroringu niemrawo rozpoczynało Force India. Klasyfikację zamykali współpracujący z Sauberem Giovinazzi oraz Sirotkin z Ericssonem. W ostatniej minucie Hartley wykonał piruet w ostatnim zakręcie, ale nie zgasił silnika i spokojnie powrócił do pit lane.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 27.07.2018 12:42[!]
Przewaga trzech pierwszych zespołów - miazga.
piro, 27.07.2018 13:59[!]
Wcale nie większa niż na pozostałych torach. Na Silverstone Grosjean tracił 1.8s a tutaj tylko 1.3s.
Kamikadze2000, 27.07.2018 15:17[!]
Czort z czasówką, ale jaka przepaść jest w tempie wyścigowym. Chase Carey mógłby zastanowić się nad jakimś Trophy dla najlepszego spoza wielkiej trójki. ;)
marios76, 27.07.2018 19:41[!]
@Tetracampeon Byla przewaga jednego zespolu nad reszta... bylo narzekanie. Jest walka trzech zespolow o zwyciestwa... jest narzekanie. Kurcze, czyja to wina ze Williams nie wygrywa?
Pieniadze zepsuly F1. W ostatnim dwudziestoleciu technologia poszla do przodu dwukrotnie, finanse pewnie dziesieciokrotnie. To straszne, ale nie wszystkie zespoly stac, na wydawanie kilku setek milionow na sezon...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca