F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 201829 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]

Sebastian Vettel z Ferrari wykręcił najlepszy czas w trakcie trzeciego treningu przed Grand Prix Węgier. Niemiec uzyskał lepszy wynik od Valterriego Bottasa i Kimiego Raikkonena.

Pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor był Charles Leclerc z Saubera. Typowo pierwsze okrążenia zawodnicy i zespoły przeznaczyły na sprawdzanie systemów i ogólne poznanie warunków panujących na torze. Jako pierwszy rezultat okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen. Fin pokonał pętlę Hungaroringu w czasie 1:17,110s. Drugi rezultat należał do Carlosa Sainza. Hiszpan był wolniejszy od kierowcy Ferrari o jedną sekundę. W obu bolidach znajdowały się ultramiękkie opony.

Po chwili Raikkonen zszedł do poziomu 1:17,057s. Pracę na torze rozpoczynał w tym samym czasie Valtteri Bottas, który rozpoczął swój przejazd od wyniku 1:16,986s. Reprezentant Srebrnych Strzał szybko musiał jednak uznać wyższość Sebastiana Vettela. Dzięki świetnemu kółku czterokrotny mistrz świata został nowym liderem klasyfikacji sesji z czasem 1:16,343s. Czwarta lokata należała do Hamiltona, który tracił do Niemca blisko jedną sekundę.

Za czołową czwórką plasowali się Carlosa Sainz oraz Nico Hulkenberg z Renault. Kolejne pozycje należały do Gasly'ego, Ocona, Strolla, artleya i Vandoorne'a. Dwadzieścia minut po starcie sesji doszło do pierwszego spięcia – Grosjean zarzucał Oconowi nieostrożną jazdę w drugim zakręcie. Bottas poprawił swój osobisty rekord, ale pozostał na drugim miejscu, ze stratą 0,5s do Vettela. Hartley narzekał na nadsterowność swojego STR13 i sugerował Toro Rosso zmianę balansu hamulców. Nowozelandczyk plasował się tuż za czołową dziesiątką, na dwunastej pozycji.

Bottas miał szansę na poprawę wyniku – uzyskał rekordowy czas w drugim sektorze, ale zrezygnował z ukończenia kółka i skierował się do alei serwisowej po zbyt późnym hamowaniu do dwunastego zakrętu. Szybkie kółko ukończył Daniel Ricciardo, który trafił na wolno jadącego Kevina Magnussena. Zawodnik Red Bulla trafił na piąte miejsce, sekundę za Vettelem. Niemal wszyscy kierowcy używali ultramiękkich Pirelli PZero. Wyjątkami byli jedynie Verstappen, Alonso oraz kierowcy Haasa. Pierwszy z wymienionych awansował na szóste miejsce (+1,2s do lidera).

Leclerc informował zespół o trudnościach z dogrzaniem hamulców, przez co często zdarzało się mu zwiedzać pobocza toru. Pomimo tych problemów Monakijczykowi udało się wskoczyć na dziewiątą lokatę. Marcus Ericsson z kolei popełnił błąd w drugim zakręcie i wyjechał na trawiaste pobocze. W pierwszym wirażu doszło z kolei do nieporozumienia między Verstappenem i Leclerkiem. W ostatnim kwadransie doszło do dwóch incydentów z udziałem kierowców Mercedesa. Najpierw kontrolę nad bolidem stracił w szykanie Lewis Hamilton. Brytyjczyk wykonał pieruet i stanął tyłem do kierunku jazdy, ale bez problemów powrócił do pracy. Wiecej pecha miał Bottas, ktory chwilę wcześniej trafił na pierwsze miejsce z czasem 1:16,229s. Fin stracił panowanie nad tyłem swego W09 i obracając się uderzył lewym bokiem o metalową barierę. Po kontroli zespołu Fin spędził ostanie minuty zajęć na torze.

W międzyczasie doszło do zmiany na pierwszym miejscu. Vettel podniósł poprzeczkę do poziomu 1:16,170s. Czas poprawił również Hamilton. Lider klasyfikacji generalnej pozostał na P4, ale jego strata do Vettela zmalała do 0,579s. Ocon awansował na czternaste miejsce . Dopiero dziewiętnastym czasem legitymował się Sergio Perez. Gorszy wynik miał na swoim koncie jedynie Lance Stroll. Potwierdzały się obawy Red Bulla, który przyznawał, że może mieć trudności z włączeniem się do walki o pole position. Po założeniu ultramiękkich opon Verstappen osiągnął piąty wynik, ale plasował się 0,8s za Vettelem. Później lepszym osiągnięciem popisał się Ricciardo (+0,633s).

Na wysokiej dziewiątej lokacie można było ujrzeć Gasly'ego, który rozdzielił duet Haasa" Grosjeana i Magnussena. Najlepszym wynikiem spoza sześciu kierowców najmocniejszych zespołów popisał się Sainz, który został sklasyfikowany ze stratą 1,5s do Vettela.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 59°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 28.07.2018 13:07[!]
Vettel na prostej 315, Kimi prawie 314, a trzeci w kolejce kierowca FI który miał poniżej 310.
Mercedes nie był nawet w top 6.

Tor gdzie moc silnika się nie liczy, ale gdy masz taka przewagę, to nawet na takim torze daje ci to kilka dziesiątych.

Mercedes poprawił aero, Ferrari silnik, przez to RB nawet na takim torze jest bez szans.
Chyba nawet o drugi rząd nie powalczą.
Tetracampeon, 28.07.2018 13:11[!]
Trudno powiedzieć, kto jest faworytem do zdobycia PP. Wygląda na to, że Ferrari, ale Mercedes czy Red Bull też mogą sprawić niespodziankę więc nie można ich skreślać.
iceneon, 28.07.2018 13:56[!]
@Tetracampeon
Niespodzianka to będzie jak PP zdobędzie ktoś spoza top 3 zespołów.
RY2N, 28.07.2018 14:43[!]
Nie wiem jak Merc ale Ferrari uzyskuje przyczepność w dużej części poprzez świetne zawieszenie i prostą przyczepność mechaniczną; siłą rzeczy muszą bardziej zżerać gumy niż RedBull. który z punktu widzenia fizyki jest odwróconym małym samolotem akrobacyjnym; Dlatego często obraz z jednego szybkiego kólka nie przekłada się na wyścig i RedBull nie jest bez szans
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca