F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 201829 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Około pół godziny przed startem sesji kwalifikacyjnej nad torem Hungaroring rozpoczęły się opady deszczu. Trwały one około piętnastu minut, lecz nawierzchnia na tyle wolno przesychała, iż kierowcy rozpoczęli walkę o jak najlepszy czas na oponach przejściowych.

Dwie minuty przed rozpoczęciem Q1 na końcu pasa serwisowego ustawił się sznur bolidów z Charlesem Leclerkiem na czele. Mimo to po chwili zawodnik Saubera został wyprzedzony przez Valtteriego Bottasa i pierwszy czas tej sesji należał do niego – 1:27,245. Po ośmiu minutach kierowcy zdecydowali się na założenie opon ultramiękkich, ze względu na fakt, iż jakakolwiek woda zalegała już tylko w pierwszym zakręcie. Do tego momentu z najlepszym wynikiem na przejściówkach legitymował się Sebastian Vettel, który okrążył Hungaroring w 1:25,175.

Pierwszym zawodnikiem z czasem okrążenia na slickach był Carlos Sainz – 1:22,679. W tym samym momencie na zmianę zjechał Vettel, a nad tor nadciągała potężna burza... Ostatecznie wszyscy kierowcy zdołali wykonać szybkie okrążenie na ogumieniu przeznaczonym na suchą nawierzchnię. Najlepszym czasem popisał się Sebastian Vettel, który przejechał okrążenie w 1:16,666. Za Niemcem znaleźli się Max Verstappen (+0,274), Valtteri Bottas (+0,457), Lewis Hamilton (+0,753) oraz Kimi Raikkonen (+0,860).

Swój udział w kwalifikacjach na Q1 zakończyli szesnasty Stoffel Vandoorne, siedemnasty Charles Leclerc, osiemnasty Esteban Ocon, dziewiętnasty Sergio Perez i dwudziesty Siergiej Sirotkin. Bardzo nerwowe chwile miał Daniel Ricciardo, który jako jedyny w stawce jeździł na miękkich oponach i przeszedł dalej dopiero z dwunastego miejsca.

Q2

Tuż przed startem Q2 ponownie rozpadał się deszcz, lecz na slickach wyjechali wszyscy kierowcy prócz Sebastiana Vettela. Ferrari postanowiło nie kalkulować i wybrało najbezpieczniejszy wariant, zakładając swojemu kierowcy przejściówki. Decyzja ta była bardzo opłacalna, ponieważ po wyjazdowym kółku wszyscy zameldowali się u swoich mechaników na zmianę opon.

Po kilku minutach mieliśmy potężną ulewę nad torem i tak naprawdę pierwsze szybkie okrążenie było tym decydującym. Najlepszym wynikiem popisał się Sebastian Vettel – 1:28,635, natomiast Lance Stroll obrócił bolid w dziewiątym zakręcie i roztrzaskał nos o barierę. W szykanie z kolei błąd popełnił Kimi Raikkonen, lecz w przypadku Fina obyło się bez konsekwencji.

Do trzeciego segmentu kwalifikacji nie zdołali przejść jedenasty Fernando Alonso, dwunasty Nico Hulkenberg, trzynasty Daniel Ricciardo, czternasty Marcus Ericsson oraz piętnasty Lance Stroll bez czasu.

Q3

W finałowej części czasówki mieliśmy Sebastiana Vettela, Kimiego Raikkonena, Lewisa Hamiltona, Valtteriego Bottasa, Maksa Verstappena, Carlosa Sainza, Romaina Grosjeana, Kevina Magnussena, Pierre'a Gasly oraz Brendona Hartley'a.

Po pierwszej serii przejazdów najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Lewis Hamilton (1:37,564) przed Valtterim Bottasem (+0,087) oraz Kimim Raikkonenem (+0,205). Brytyjczyk z każdym okrążeniem podnosił poprzeczkę coraz wyżej i Sebastian Vettel nie był w stanie odpowiedzieć na jego rezultaty, tracąc niewiele ponad sekundę.

Ostatnie minuty były idealną okazją do podjęcia się walki o pole position: deszcz przestał padać, natomiast Sebastian Vettel zdecydował się założyć nowy zestaw deszczówek. Cztery minuty przed flagą w szachownicę fantastycznym czasem popisał się Kimi Raikkonen, który pokonał o 0,4 sekundy Hamiltona i miał w garści prowizoryczne pole position.

Radość w Ferrari nie trwała jednak długo i na ostatnim przejeździe Mercedes zgarnął pierwszą linię. Na pole position ustawi się Lewis Hamilton przed Valtterim Bottasem, z trzeciego miejsca wyruszy Kimi Raikkonen, czwartego Sebastian Vettel, piątego Carlos Sainz, szóstego Pierre Gasly, siódmego Max Verstappen, ósmego Brendon Hartley, dziewiątego Kevin Magnussen, a dziesiątego Romain Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca