F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 201826 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,553 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,577 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Pośród wielu zmian w Formule 1, których jesteśmy świadkami, przyszedł też czas na rozegranie wyścigu. Nie mogło się to zdarzyć w lepszej scenerii niż tor w Spa. Słynna pętla gościła wiele emocjonujących chwil w ten weekend. Nie inaczej było na pierwszym kółku dzisiejszego wyścigu, który ostatecznie padł łupem Sebastiana Vettela.

Powtórka z 2012 roku?

Tuż po zgaszeniu czerwonych świateł jeszcze przed pierwszym zakrętem doszło do totalnego chaosu. Niestety o hamowaniu najprawdopodobniej zapomniał Nico Hulkneberg, co pociągnęło za sobą lawinę niedobrych zdarzeń. Fernando Alonso został wystrzelony w powietrze, spadł na samochód Leclerca, a oprócz tego zgarnął tylne skrzydło Ricciardo, który to uderzył przez to w Raikkonena. Ponadto Bottas uderzył w bolid Haasa, co tylko dopełniło obrazu. Tymczasem kilkaset metrów dalej Vettel z całą mocą zaatakował Hamiltona i wyskoczył na prowadzenie w Les Combes.

Z dalszego udziału w zawodach wykluczony został tym samym Alonso i Leclerc, a nieco później Raikkonen, który najpierw musiał dowlec się do boksów, by zmienić koła, a następnie bolid okazał się zbyt uszkodzony. Ricciardo zjechał do garażu, gdzie postanowiono naprawić jego tylne skrzydło. Po dwóch kółkach neutralizacji Australijczyk wrócił na tor, choć nie miało to większego sensu.

Powrót do walki

Neutralizacja zakończyła się po czwartym kółku, a warto odnotować, że na starcie zyskał sporo również Verstappen. Po restarcie jechał tuż za kierowcami Force India, którzy zamienili się pozycjami. Jednak bolid Red Bulla spisywał się dziś bardzo mocno i już na 10 kółku Holender jechał na trzecim miejscu. Bottas również powoli przebijał się w stronę punktów, ale do postojów nie mieliśmy zbyt wiele akcji.

Zmiany opon rozpoczął Hamilton na 22 okrążeniu. Kółko później zjechał Vettel i tutaj należy docenić mechaników Ferrari, którzy dokonali ekspresowej zmiany, dzięki czemu Vettel mógł wyjechać przed szarżującym Hamiltonem. Po postoju Verstappen spadł za Force India, ale ostatecznie udało mu się przeskoczyć samochody w różowym malowaniu.

Spokojny marsz do mety

Druga połowa wyścigu nie przyniosła dziś dramatów. Vettel spokojnie dowiózł prowadzenie do mety, potwierdzając bardzo dobrą formę Ferrari. Podium Verstappena dało sporo radości holenderskim fanom. Podsumowując, większość emocji dzisiaj spotkała nas na pierwszym kółku, choć Spa zawsze tworzy niepowtarzalny klimat wokół ścigania. Teraz czeka nas tylko kilkudniowa przerwa i spotykamy się na Monzy, gdzie dojdzie do zakończenia europejskiej części sezonu. A być w może w międzyczasie dojdzie do wielu przetasowań, więc proszę śledzić najnowsze doniesienia na Wyprzedź Mnie!

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
macko93, 26.08.2018 18:03[!]
@DBR Gdyby FIA wprowadziła coś na miarę MotoGP, to byłoby znacznie większe widowisko. Czyli po przekroczeniu 5-6 pkt. karnych start z końca stawki, po przekroczeniu 8-9 pkt karnych start z Pit Lane, a po przekroczeniu 12 pkt. cofnięcie licencji. I te kary punktowe miałyby stałe miejsca, a nie w zależności od późniejszych wydarzeń, czyli zgłoszenia wymiany danego komponentu silnika lub skrzyni biegów. Czyli jak z 20 miejsca to masz startować z 20 miejsca i tu nie ma dyskusji. Jeżeli byłaby sytuacja, że obaj kierowcy dostaliby taką karę to o kolejności decydowałaby klasyfikacja generalna. I tu nie byłoby kolejnego absurdu tylko kierowcy by się bardziej pilnowali z pewnymi manewrami. Autentycznie.
beret, 26.08.2018 18:07[!]
Gratulacje dla Vettela. Dobrze ze pokonal Hamiltona na torze. To jest bardzo wazne.
Po raz pierwszy chyba od dluzszego czasu Hamilton po przegranej nie przezywal swoich cierpien.
Dzisiejsza jego postawa po wyscigu byla zgodna z chlopcami co sie scigaja.

Co do Halo to mam w pamieci zdarzenia z przeszlosci i dzisiaj przydal sie.
Mnie osobiscie nie razi to urzadzenie, wazne jest zycie i zdrowie kierowcow.
macko93, 26.08.2018 18:08[!]
@piro To w zasadzie jedyna rzecz która mogła się wydarzyć, a tak po za tym można było jednocześnie pójść spać i tak byśmy tego nie żałowali że ten wyścig przegapiliśmy.

@Sasilton Aha czyli tilkodrom składający się z quadratowych zakrętów. To dopiero będzie ekscytujący wyścig...
goodness702, 26.08.2018 18:21[!]
Poprawcie błąd w statystykach Ferrari ma 234 zwycięstwa a nie 235.
paymey852, 26.08.2018 18:41[!]
@Aeromis W Baku ewidentnie zawalił i miał szczęście że nie dostał kary.
Tym razem już się nie wywinie bo miał dużo czasu na reakcje i powinien wiedzieć że tam jest słaba przyczepność. Klasyczny przykład jak lepszy start powoduje że kierowca nie potrafi odpuścić.
Masio, 26.08.2018 18:47[!]
Przyznam szczerze, że byłem przeciwnikiem "halo", ponieważ wtedy "F1 nie jest już taka sama". Z czasem jednak przyzwyczaiłem się do tej rzeczy i już nie zwracam na to tak uwagi. Dzisiaj dzięki temu uratowano życie Leclerca. Hulkenberg zasłużył na karę.

Natomiast sam wyścig nudny. 2,5/10
JuJu_Hound, 26.08.2018 19:30[!]
@Aeromis ja mysle ze po prostu wpadli w strumien kierowcow przed nimi a Lewis nie mial tego komfortu
adrian4900, 26.08.2018 19:38[!]
Nuda, nuda i jeszcze raz nuda, poza pierwszym sektorem 1 okr. póżniej nic się nie działo.
rocque, 26.08.2018 21:48[!]
Cytat Maciek znafca :
Pomyśleć, że pewien tutejszy 'ekspert' stawia go jako kierowcę bezbłędnego.

Ostatnio przypisałeś mi działanie, które mnie nie dotyczyło. Co tym razem - wyjęte z kontekstu określenie?
22:15
Poproszę o oświecenie - do kogo się odniosłeś?
Maciek znafca, 26.08.2018 22:06[!]
@roque A dlaczego uważasz, że odnosiło się do Ciebie? Akurat nie zauważyłem żebyś często wypowiadał się o Hulkenbergu.
marios76, 27.08.2018 07:49[!]
@goreeek Czasami czlowiek rozumie co to znaczy byc kibicem, czesto nim jest, zdarzaja sie forumowi trolle- zawistni zlorzeczacy kibole. Szkoda, ze moderator pozwala na takie wpisy niezgodne z regulaminem i netykieta. Az sie nie chce pisac podsumowania wyscigu czytajac takie...
Aeromis, 27.08.2018 14:05[!]
...duperele.
marios76, 27.08.2018 23:15[!]
@Aeromis Delikatnie powiedziane ;) Powtorzylem zgloszenie- ale chyba celowo nic nie robia?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca